کابوس بن سلمان در‌يمن تعبير مي‌شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 3106
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۹:۱۹ |
تحليل رسالت از‌گزارش الميادين

کابوس بن سلمان در‌يمن تعبير مي‌شود

هر اندازه زمان سپري مي شود، عربستان سعودي احساس استيصال و شکست بيشتري در جنگ يمن مي کند.علائم و نشانه هاي اين استيصال نه تنها از سوي سعودي‌ها، بلکه از سوي کاخ سفيد و حاميان اروپايي رياض نيز قابل مشاهده است. طي روزهاي اخير، دامنه حملات واکنشي نيروهاي مردمي و ارتش يمن به تاسيسات حياتي سعودي‌ها گسترده تر شده است. بر اين اساس،يمني‌ها 10 عمليات نظامي اعلام نشده در عربستان سعودي انجام داده‌اند.
کابوس بن سلمان در‌يمن تعبير مي‌شود

هر اندازه زمان سپري مي شود، عربستان سعودي احساس استيصال و شکست بيشتري در جنگ يمن مي کند.علائم و نشانه هاي اين استيصال نه تنها از سوي سعودي‌ها، بلکه از سوي کاخ سفيد و حاميان اروپايي رياض نيز قابل مشاهده است. طي روزهاي اخير، دامنه حملات واکنشي نيروهاي مردمي و ارتش يمن به تاسيسات حياتي سعودي‌ها گسترده تر شده است. بر اين اساس،يمني‌ها ۱۰ عمليات نظامي اعلام نشده در عربستان سعودي انجام داده‌اند.
الميادين در اين خصوص مي نويسد :
اطلاعات ويژه‌اي که به دست ما رسيده، نشان مي‌دهد، نيروهاي صنعاء بيش از ۱۰ عمليات نظامي اعلام نشده عليه اهدافي مهم در عمق عربستان سعودي انجام داده‌اند.
الميادين اين خبر را ۲۴ ساعت پس از «عمليات بزرگ» يمن عليه تأسيسات نفتي سعودي منتشر و در توضيح بيشتر، زمان اين
۱۰ عمليات را «اخيراً» اعلام کرد.جزئيات بيشتري از اين عمليات‌ها يا مکان آن هنوز اعلام نشده يا هيچ منبع يمني هنوز آن را تأييد نکرده است.در حمله پهپادي که صنعاء آن را «بزرگ‌ترين عمليات» عليه عربستان سعودي موسوم به «عمليات نُهم رمضان» اعلام کرد، دستکم هفت پهپاد به برخي «تأسيسات حياتي» سعودي حمله کردند.وزير انرژي سعودي نيز اين حمله را تأييد و اعلام کرد تأسيسات نفتي دو استان الدوادمي و عفيف در غرب رياض و نزديک شهر «ينبع» در غرب اين کشور، هدف قرار گرفته و پمپاژ نفت شرق به غرب عربستان متوقف شده است
واقعيت امر اين است که رژيم تروريست سعودي با وضعيت سختي رو به رو شده است. به نظر مي رسد دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا قدرت نجات آل سعود از شکست در جنگ يمن را ندارد. از سوي ديگر، طولاني شدن جنگ يمن سبب شده است تا کشورهاي غربي نيز نسبت به آينده و پايان اين نبرد با شک و ترديد نگاه کنند. در دوران رياست جمهوري باراک اوباما و حضور دموکرات‌ها در کاخ سفيد، جنگ يمن آغاز شد. در آن زمان مقامات عربستاني و در راس آنها محمد بن سلمان ، شاهزاده متوحش سعودي‌ها تصور مي کردند که در مدتي بسيار کوتاه ( دو هفته ) قادر به تصرف صنعاء و عدن و سرکوب انقلاب مردم يمن خواهد بود.
هم اکنون بيش از ۴ سال از آغاز جنگ يمن سپري شده است! اصلي ترين ترس و کابوس وليعهد سعودي‌ها ، محمد بن سلمان، اين است که رياض ناچار شود بدون دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده خود در يمن ، از اين نبرد عقب نشيني کند. اين کابوس در حال تعبير شدن است! بدون شک در آينده اي بسيار نزديک، مقامات آل سعود ناچار خواهند شد شکست سنگيني را در يمن بپذيرند. در اين شکست بزرگ و غير قابل جبران،مقامات آمريکايي و کشورهاي اروپايي مانند آلمان، انگليس و فرانسه نيز سهيم هستند. نقش اين کشورها در کشتار کودکان بي‌گناه يمني غير قبل انکار است.موضوعي که بايد در دادگاه‌هاي مستقل بين المللي مورد توجه و قضاوت قرار گيرد.
در نهايت اينکه عربستان سعودي و حاميان آمريکايي و اروپايي اين رژيم منفور ، چاره اي جز عتاف به شکست در برابر يمني ها نخواهند داشت.اين قاعده در خصوص رژيم اشغالگر قدس نيز صادق است. صهيونيست‌ها طي ۴ سال اخير از اصلي ترين حاميان رژيم صهيونيستي در حمله به يمني هاي بي‌گناه بوده اند. بدون شک در آينده اي بسيار نزديک، تل آويو نيز بايد به همراه واشنگتن و رياض، پاسخگوي عملکرد خود در جنگ يمن باشد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.