چگونه مقرون به صرفه سفر کنیم؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 95414
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳ |

چگونه مقرون به صرفه سفر کنیم؟

بر خلاف چیزی که ممکن است تصور کنید، سفر کم‌هزینه لزوما سفر کم‌کیفیتی نیست! شما می‌توانید با اطلاع از بعضی نکات مهم و شناسایی زمان‌های مناسب، سفری عالی و کم‌هزینه داشته باشید. اما چگونه سفر مقرون‌به‌صرفه‌ای را تجربه کنیم؟ آیا باید قید خرید بلیط هواپیما یا رزرو هتل را بزنیم؟ خیر! اصلا این‌طور نیست. در ادامه این نوشته به طور مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.
چگونه مقرون به صرفه سفر کنیم؟

بر خلاف چیزی که ممکن است تصور کنید، سفر کم‌هزینه لزوما سفر کم‌کیفیتی نیست! شما می‌توانید با اطلاع از بعضی نکات مهم و شناسایی زمان‌های مناسب، سفری عالی و کم‌هزینه داشته باشید. اما چگونه سفر مقرون‌به‌صرفه‌ای را تجربه کنیم؟ آیا باید قید خرید بلیط هواپیما یا رزرو هتل را بزنیم؟ خیر! اصلا این‌طور نیست. در ادامه این نوشته به طور مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.

وقتی می‌گوییم سفر کم‌هزینه، معمولاً منظورمان سفری مقرون‌به‌صرفه است. این به طور کلی به این معنی است که مسافر به دنبال به حداقل رساندن هزینه‌های خود در عین داشتن تجربه یک سفر لذت‌بخش و عالی است.

فوت‌ و فن خرید بلیط ارزان

 جستجو و مقایسه هنگام خرید اینترنتی بلیط هواپیما یکی از عالی‌ترین راه‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه سفر شماست. همچنین انعطاف‌پذیری در تاریخ سفر می‌تواند به شما کمک کند بهترین گزینه را در پروازها پیدا کنید. از سفر در فصل شلوغ یا تعطیلات که قیمت‌ها معمولا بالاتر است، خودداری کنید. سفر در اواسط هفته را در نظر بگیرید، زیرا پرواز در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه قطعا ارزان‌تر از پروازهای آخر هفته است.

رزرو زودهنگام پرواز می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در هزینه سفر کمک کند. هرچه سریع‌تر رزرو کنید، شانس بیشتری برای یافتن پروازهای ارزان‌تر خواهید داشت. پرواز به فرودگاه‌های جایگزین را در نظر بگیرید، زیرا ممکن است هزینه کمتری نسبت به فرودگاه‌های اصلی داشته باشند. همچنین، بررسی کنید که آیا خطوط هوایی مقرون‌به‌صرفه‌ای در مقصد شما وجود دارد یا خیر.

خطوط هوایی و شرکت‌های ریلی بیشتر پیشنهاد‌های شگفت‌انگیز را به خصوص در فصل کم‌مسافر ارائه می‌دهند. به دنبال پیشنهاد‌های عالی باشید و از آن‌ها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که قیمت‌ها را مقایسه کنید، در تاریخ سفر خود انعطاف‌پذیر باشید و از پیشنهادها جا نمانید.

همچنین اگر در فصل کم‌مسافر به دنبال بلیط هواپیما ارزان هستید، گزینه پرواز چارتر را هم در ذهن داشته باشید. بلیط‌های سیستمی قیمت ثابتی دارند اما بلیط‌های چارتر (بلیط‌های چارتر همان بلیط‌های سیستمی یک پرواز هستند که به‌صورت یکجا توسط شرکت‌های مسافرتی چارتر شده‌اند و در بیشتر مواقع با قیمت مناسب‌تر به مسافران فروخته می‌شوند.) هرچه به زمان سفر نزدیک می‌شویم، نسبت به بلیط سیستمی با قیمت کمتری ارائه می‌شوند و حتی در ساعات نزدیک به پرواز ممکن است با عنوان بلیط‌های لحظه آخری با قیمت خیلی پایین عرضه شوند.

شما می‌توانید برای سفر‌هایی که مسافت کمی ‌دارند از اتوبوس برای سفر‌تان استفاده کنید، مثلا از شهرهایی مثل تهران یا اصفهان خرید بلیط اتوبوس کاشان بهترین گزینه است. گاهی نیز برای مسیرهای طولانی و سفرهای خارجی نیز می‌توانید با سفر زمینی هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید. برای مثال بلیط اتوبوس تهران استانبول را خریداری کرده و با اتوبوس به ترکیه بروید. یادتان باشد می‌توانید خرید بلیط اتوبوس پایانه ها، بلیط قطار و هواپیما را به‌صورت آنلاین برای هر مقصدی که می‌خواهید از سایت‌های معتبر انجام دهید.

رزرو هتل مقرون به صرفه

انتخاب هتل‌های مقرون‌به‌صرفه مرحله بسیار مهمی از داشتن یک سفر کم‌هزینه است. در این بخش نکاتی در مورد نحوه انتخاب یک اقامتگاه مقرون‌به‌صرفه در سفر آورده شده است.

  • آنلاین جستجو کنید: شما می‌توانید به سایت‌های اینترنتی سر بزنید و تمام گزینه‌های موجود را در یک لیست مشاهده کنید. قبل از رزرو محل اقامت خود، قیمت‌ها را مقایسه کرده و نظرات مردم را بخوانید. به دنبال هتلی باشید که متناسب با بودجه شما باشد و نظرات خوبی از سایر مسافران داشته باشد.
  • مکانی خارج از مرکز شهر انتخاب کنید: اسکان در مرکز شهر می‌تواند گران‌تر از اقامت در اطراف شهر باشد. اقامت در مکانی خارج از مرکز شهر را در نظر بگیرید که دسترسی خوبی به امکانات حمل‌ونقل عمومی داشته باشد.
  • هتل‌های یک یا دو ستاره را انتخاب کنید: برای سفر مقرون‌به‌صرفه بهتر است، هتل‌هایی که امکانات کمتری نسبت به هتل‌ها‌ی چند ستاره دارند را انتخاب کنید.
  • در فصل‌های کم‌مسافر، سفر کنید: سفر در مواقع کم‌مسافر راهی عالی برای صرفه‌جویی در هزینه است. قبل از اینکه سفر خود را رزرو کنید، در مورد بهترین زمان برای بازدید از مقصد تحقیق کنید. سفر در فصل کم‌گردشگر را در نظر بگیرید که معمولا هزینه کمتری دارد.

مقاصد مناسب برای سفر‌های مقرون به صرفه

ایران پر از جاذبه‌های تاریخی و آثار باستانی است. مردم ایران برای مسافرت مقاصد بسیار زیادی پیش رویشان است؛ قطب‌های گردشگری متنوع که هر کدام با آب‌وهوای مختلف، تجربه‌های گوناگونی برای گردشگران فراهم می‌کنند. شما حتی می‌توانید با سفر به شهرهای نزدیک به محل اقامت خود سفری ارزان اما خاطره‌انگیز داشته باشید. اگر هم بخواهید به شهرهای محبوبی همچون مشهد یا کیش سفر کنید، باز هم می‌توانید با در نظر گرفتن نکات زیر سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشید.

  • مشهد

یکی از توریست پذیرترین شهرهای ایران شهر مشهد است که حرم مطهر امام رضا (ع) در آن قرار دارد. سالانه میلیون‌ها گردشگر و زائر از سراسر دنیا به این شهر مقدس سفر می‌کنند. حرم مطهر امام رضا (ع) مجموعه‌ای است که کانون آن، مدفن امام علی بن موسی الرضا (ع) بوده و همچنین رواق‌ها، صحن‌ها، آرامگاه‌ها، مساجد، کتابخانه‌ها، موزه و… را در بر می‌گیرد. در شهر مشهد به دلیل وجود هتل‌های بسیار زیاد یک ستاره و دو ستاره و فراهم کردن اماکن مختلف برای اقامت مسافران، به راحتی می‌توانید سفری کم‌هزینه داشته باشید.

  • جزیره کیش

یکی از محبوب‌ترین قطب‌های گردشگری ایران، جزیره کیش است. این جزیره در جنوب ایران و در قلب خلیج فارس قرار دارد. آب‌وهوای دلپذیر، ساحل زیبا، مکان‌های تفریحی مختلف و جشنواره‌های مفرح باعث شده است که گردشگران ایرانی و خارجی، جزیره کیش را به عنوان مقصد رویایی خود انتخاب کنند. کیش در فصل تابستان به دلیل آب‌هوای گرمی که دارد هتل‌ها و مراکز خرید در جشنواره تخفیف تابستانه قرار دارند، در نتیجه در این فصل هزینه سفرتان کم می‌شود.

امروزه سفر رفتن نیز گران شده است، اما یادتان باشد که با رعایت برخی نکات ساده و کاربردی می‌توانید سفری به‌یادماندنی و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.