چگونه فلاش تانک نصب کنیم؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 58904
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ |

چگونه فلاش تانک نصب کنیم؟

در این مبحث ما قصد داریم در مورد فلاش تانک و انواع آن و نیز در مورد نحوه ی نصب این وسیله صحبت کنیم. همه ی ما به خوبی می دانیم امروزه آب یکی از دغدغه های اصلی جهان ما شده است.
چگونه فلاش تانک نصب کنیم؟

در این مبحث ما قصد داریم در مورد فلاش تانک و انواع آن و نیز در مورد نحوه ی نصب این وسیله صحبت کنیم. همه ی ما به خوبی می دانیم امروزه آب یکی از دغدغه های اصلی جهان ما شده است. به همین دلیل مصرف درست آن اهمیت پیدا کرده است. مصرف آب در حمام و سرویس بهداشتی مهم است و می بایست به خوبی آن را مدیریت کرد. به همین منظور استفاده از یک سری ابزار و وسیله های خاص موجب می شود ما در صرفه جویی این مایع حیاتی بهتر و دقیق تر عمل کنیم. فلاش تانک از جمله ی این وسیله ها است که به ما در این امر کمک خواهد کرد. فلاش تانک مخزنی است ساخته شده از جنس پلاستیک یا فلز که برای ذخیره ی آب در توالت مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله ی کاربردی اثر قابل توجهی در کاهش مصرف آب دارد. فلاش تانک انواع مختلفی دارد. همانطور که در ابتدای مطلب ذکر کردیم ما می خواهیم در مورد انواع فلاشتانک و طریقه ی نصب هر یک مطالبی را ذکر کنیم. تفاوت در نوع فلاش تانک های موجود در بازار به دلیل تفاوت در نحوه ی نصب آن ها است. به همین دلیل ما به توضیح نحوه ی نصب فلش تانک خواهیم پرداخت تا شما به خوبی متوجه تفاوت ها شده و انتخاب مناسبی داشته باشید. بنابراین با ما همراه باشید تا شما را با مطالب سودمندی در ارتباط با انواع فلاش تانک ها آشنا کنیم.

راهنمای نصب فلاش تانک

فلاش تانک روکار 

این نوع از فلاش تانک، یکی از قدیمی ترین انواع این محصول محسوب می شود. فلاشتانک روکار به وسیله ی یک طناب یا یک اهرم که به آن آویزان است امکان استفاده از آب جمع آوری شده در مخزن را به کاربر خواهد داد. در واقع کاربر با کشیدن اهرم، مخزن را تخلیه خواهد کرد. این فلاش تانک ها به دلیل این که روکار هستند، فضای زیادی را در توالت اشغال خواهند کرد. یکی از مزیت های خوب فلاش تانک های روکار این است که به دلیل نحوه ی نصب آن ها که روکار است، در صورت آسیب دیدگی، تعمیر و بازسازی آن ها کار دشواری نخواهد بود. امروزه مدل های جدیدتر فلاش تانک روکار را برای استفاده راحت تر کاربر به جای اهرم با دکمه هایی طراحی کرده اند که با فشردن آن آب موجود در تانک تخلیه می شود.

طریقه ی نصب فلاش تانک روکار

برای آشنایی با نصب صحیح و درست فلاش تانک روکار شما می توانید از دفترچه ی راهنمای محصول خریداری شده کمک بگیرید. اما ما در این جا به اختصار توضیح خواهیم داد چگونه می توانید این فلاش تانک ها را نصب کنید.

  • اولین قدم برای نصب این محصول سوار کردن قطعات بر روی مخزن است.
  • پمپ تخلیه ی مخزن را می بایست به خوبی در جای خود سوار کنید.
  • واشر آب بندی را به دقت با پمپ تخلیه هماهنگ کنید.
  • پس از مطمئن شدن از اتصال درست و دقیق واشر با پمپ تخلیه پیچ و مهره ها را محکم کنید.

مرحله ی اول نصب را به درستی انجام دهید و قطعه ی ال شکل را به درستی نصب کنید تا مسیر آب مسدود نشود. توصیه می کنیم تا پایان عملیات درپوش لوله ی ال شکل را جدا نکنید تا از ورود زباله های تولید شده حین کار به داخل آن جلوگیری به عمل آورید.

  • در مرحله ی دوم لوله های فلاشتانک را به خوبی روی هم فیکس کنید و از این بابت اطمینان حاصل کنید.
  • مرحله ی سوم مربوط به انطباق فلوتر و محکم کردن پیچ و مهره های آن است.
  • پس از نصب و محکم کردن فلوتر مرحله ی چهارم را انجام دهید. در این مرحله می بایست طناب را به کمک گیره ای که دارد از سوراخ جلوی  فلوتر عبور داده و در بدنه ی فلش تانک نصب کنید.
  • حالا فلاش تانک را روی لوله ها قرار دهید و به اندازه ی تقریبا ۲۵ میلی متر به سمت پایین فشار دهید تا مهره ی کاسه ای زیر تانک به خوبی درون لوله ها جای بگیرید.
  • بست را روی دیوار قرار داده و علامت بزنید تا به آسانی بتوانید محل نصب پیچ ها را مشخص کنید.
  • پس از علامت زدن، دیوار را برای نصب فلاش تانک سوراخ کنید و آن را نصب کنید.
  •  فلاش تانک را روی میله ها سوار کنید و از حرکت عمودی محدودی که تانک دارد استفاده کنید تا مانع از بریدن لوله ها گردد.
  • در آخر می بایست میزان حجم تخلیه ی مخزن را مشخص کنید. این کار را می توانید با ولوم تمام تخلیه تنظیم کنید یا این که برای استفاده از فشار بهینه ی مخزن به کمک پمپ تخلیه این کار را انجام دهید.

روش نصب فلاش تانک روکارفلاش تانک توکار

فلاش تانک توکار به دلیل این که در فضای توالت پیدا نیست، طرفداران بسیاری دارد. استفاده از فلاش تانک هایی که توکار هستند فضای سرویس بهداشتی را اشغال نخواهند کرد و در نتیجه از زیبایی بیشتری برخوردار خواهد بود. به همین دلیل برای آپارتمان های امروزی که متراژ کمتری دارند استفاده از این نوع توصیه می شود. مخزن فلاشتانک توکار درون دیوار جای داده می شود و فقط دکمه هایی که به کمک آن ها مخزن تخلیه می شود را می توان روی دیوار قرار داد. همچنین به دلیل این که مخزن مخفی است می توان از اندازه های بزرگتر این محصول نیز استفاده کرد. فلاش تانک توکار زیبایی بیشتری دارد و از نظر بهداشتی نیز مناسب تر خواهد بود. تنها مشکل و عیب بزرگ فلاش تانک های تو کار، نگهداری و مراقبت سخت از آن ها است. در ادامه ی محتوا طریقه ی نصب این فلش تانک توکار را به طور کامل و با جزئیات توضیح خواهیم داد.

طریقه ی نصب فلاش تانک توکار

این محصول می بایست قبل از کاشی کاری سرویس بهداشتی نصب نمود به همین دلیل برای نصب آن ها باید دقت کافی به خرج داد تا آسیب نبینند.

  1.  ابتدا روی زمین تمام قطعات فلاش تانک را روی هم سوار کنید.
  2. پس از آن محل نصب سنگ توالت را مشخص کرده و قبل از اینکه برای نصب آن اقدام کنید، دیوار را برای نصب فلش تانک علامت زده و طبق علامت ها برای نصب آن اقدام کنید. مناسب ترین ارتفاع برای نصب فلاش تانک توکار، ارتفاع ۱۸۰ سانتی متری از سطح زمین است.
  3. برای جای گیری خوب لوله ها بهتر است از دستگاه های برش عمودی کارآمد استفاده کنید تا برای نصب با مشکلی مواجه نشوید.
  4.  بعد از این که فلاش تانک را درون دیوار جای دادید از تراز بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  5. سپس مخزن را به کمک بست های موجود روی دیوار محکم کنید.
  6. پس از اینکه فلاشتانک و لوله های آن را نصب کردید، در صورت استفاده از توالت ایرانی، حالا می توانید کاسه ی توالت را در محل مناسب جای داده و شیر آب را به کمک زانوی مناسب به مخزن فلاش تانک متصل کنید. برای این کار می توانید از نوار تفلون بهره ببرید.
  7. پس از پایان کار نصب فلاش تانک، حین انجام کاشی کاری و غیره می بایست توجه داشته باشید که تراز تانک مختل نشود.
  8. پس از نصب کاشی ها، کلید فلاش تانک را با احتیاط وصل کرده و از آن استفاده کنید.

نصب فلاش تانک توکار

نکات طلایی و مهم در نصب فلاش تانک

در ادامه چند نکته ی مهم را بیان خواهیم کرد که توصیه میکنیم حین نصب فلاشتانک به آنها توجه داشته باشید.

  •  برای نصب فلاش تانک روکار شما می توانید میزان تخلیه را روی تخلیه ی کامل، ۷۰ درصد یا ۴۰ درصد تنظیم کنید. برای این کار می بایست از ولوم تمام تخلیه کمک بگیرید. همچنین می توانید با قرار دادن شاسی بر روی نشانگر مینیمم، میزان تخلیه را روی نیم تخلیه تنظیم کنید.
  • در فلاش تانک های توکار نیز می توانید قبل از اتصال شیر آب به شلنگ مخزن، آن را برای جلوگیری از انسداد احتمالی باز کرده و آزمایش کنید تا از صحت آن اطمینان یابید.

استفاده از فلاش تانک ها برای صرفه جویی در آب و حفظ بهداشت اهمیت زیادی دارند. با توجه به نوع فلاش تانک و نیز با توجه به سلیقه ی خود شما می توانید از نوع توکار یا روکار این محصول را در سرویس بهداشتی منزل خود استفاده کنید. برای استفاده از این وسیله ی کاربردی، نصب آن اهمیت زیادی دارد. بنابراین بهتر است با طریقه ی نصب به طور کامل آشنا شده یا این که از متخصص این کار کمک بگیرید. شما می توانید برای خرید فلاش تانک از سایت لوکس سازان به آدرس https://luxsazan.com/ بازدید بفرمایید.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.