چگونه غذاهایمان را مثل رستوران سرخ کنیم؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 63952
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴ |

چگونه غذاهایمان را مثل رستوران سرخ کنیم؟

سرخ کن صنعتی یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که علاوه بر آشپزخانه‌های صنعتی در رستوران‌ها، هتل‌ها، فست‌فود‌ها، آشپزخانه‌های خانگی و غیره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
چگونه غذاهایمان را مثل رستوران سرخ کنیم؟

سرخ کن صنعتی یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که علاوه بر آشپزخانه‌های صنعتی در رستوران‌ها، هتل‌ها، فست‌فود‌ها، آشپزخانه‌های خانگی و غیره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این دستگاه می‌توان در مدت کوتاهی حجم زیادی از غذاهای مختلف مانند شوتینگ سیب زمینی، قارچ، مرغ، پیاز، گوشت، سبزیجات و غیره را به طور کاملا عمیق و ترد در روغن شناور سرخ کرد. جنس سرخ‌ کن‌های صنعتی به گونه‌ای است که از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و استفاده از آن‌ها در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کند‌. سرخ کن‌ها از لحاظ اندازه، ابعاد و تعداد لگن دارای انواع متنوعی هستند‌. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع سرخ کن صنعتی بپردازیم و در انتها بهترین فروشگاه اینترنتی را برای خرید این محصول معرفی کنیم.

https://file.tesmino.ir/images/2022/04/image_1649675132.png

معرفی انواع سرخ کن صنعتی

 سرخ کن‌های صنعتی به عنوان یکی از پروفروش‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی دارای تنوع زیادی هستند. هر فرد با توجه به نیاز خود می‌تواند یکی از انواع این دسته را خریداری کند. البته قبل از خرید هر دستگاهی ابتدا باید اطلاعات کافی درباره ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها به دست آورید و همواره سعی کنید که خرید خود را از یک فروشگاه معتبر انجام دهید. دستگاه‌های سرخ کن به دلیل طراحی، میزان کیفیت، ابعاد و نوع برند، قیمت متفاوتی دارند. همواره باید سعی کنید برای خرید مقاوم‌ترین و بهترین نوع آن اقدام کنید.‌ با خرید سرخ کن و استفاده از آن در آشپزخانه خانگی می‌توان غذاها را درست مانند غذاهای رستورانی سرخ کرد. در این بخش قصد داریم انواع مختلف سرخ کن صنعتی را معرفی کنیم.

  • سرخ کن صنعتی ایستاده یا مبله

سرخ‌کن‌های صنعتی مبله دارای مدل‌های تک لگنی، دو لگنی و سه لگنی هستند و منبع سوخت آن‌ها به گاز شهری یا برق متصل می‌شود‌. سرخ کن برقی و سرخ کن گازی از طول عمر و کیفیت بسیار زیادی برخوردارند و طراحی بسیار منحصر به فردی دارند. البته به علت ارزان بودن گاز میزان طرفداران سرخ کن گازی نسب به سرخ کن برقی خیلی بیشتر است. حرارت تولید شده توسط این سرخ کن در تمام قسمت‌های لگن به صورت مساوی تقسیم می‌شود‌. این دستگاه دارای فیلتر روغن است که به افزایش ماندگاری و طول عمر دستگاه کمک شایانی می‌کند. هیچ یک از غذاها هنگام سرخ شدن به کف لگن‌ها نمی‌چسبد. سرخ کن‌های صنعتی ایستاده بیشتر برای رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی کاربرد دارند و به ندرت کسی برای استفاده در آشپزخانه منزل این مدل را انتخاب می‌کند.

  • سرخ کن صنعتی رومیزی

یکی دیگر از انواع سرخ کن‌ها که دارای انواع سرخ کن گازی و سرخ کن برقی است، سرخ کن‌های رومیزی می‌باشند‌. این دستگاه در مدل‌های تک لگنی و دو لگنی به فروش می‌رسد‌ و به دلیل جاگیر نبودن محبوبیت بسیار زیادی دارد. مخزن، بدنه داخلی و خارجی سرخ‌کن‌های رومیزی از جنس استیل ۳۰۴ ساخته شده است. از ویژگی‌های مهم این دستگاه می‌توان به صرفه جویی در مصرف انرژی، ایمنی بسیار بالا و حفظ بهداشت مواد غذایی اشاره کرد. طول عمر و دوام این سرخ‌کن‌ها به دلیل جنس مقاوم و مستحکم بالاست. در بسیاری از فست فودی‌ها، منازل، رستوران‌ها، هتل‌ها برای سرخ کردن عمیق غذاهایی مانند قارچ، شوتینگ سیب زمینی، ماهی، گوشت، مرغ، پیاز و غیره از سرخ کن رومیزی استفاده می‌شود‌.

https://file.tesmino.ir/images/2022/04/image_1649675177.png

آشنایی با مزایای استفاده از سرخ کن صنعتی

 یکی از مزایای بسیار مهم در انواع سرخ کن صنعتی خاموش شدن اتوماتیک این دستگاه است‌. گاهی اوقات دمای روغن در داخل دستگاه به شدت بالا می‌رود و اگر حواس مصرف‌کننده پرت باشد، احتمال آتش‌سوزی نیز وجود دارد. خاموش شدن اتوماتیک سرخ کن در چنین مواقعی از بروز آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند. چند لگن بودن بعضی از مدل‌های سرخ کن را نیز می‌توان به عنوان یکی دیگر از مزایای بسیار مهم این دستگاه در نظر گرفت. با استفاده از این قابلیت می‌توان همزمان در هر یک از لگن‌ها غذاهای مختلفی را سرخ کرد. در واقع این مزیت به صرفه جویی در وقت هم کمک زیادی می‌کند.

نکات مهم هنگام استفاده از دستگاه سرخ کن صنعتی

 قبل از اینکه بخواهید از دستگاه سرخ کن خود برای بار اول استفاده کنید، حتما باید دفترچه راهنمای آن را به طور کامل و دقیق مطالعه کنید. قبل از هر اقدامی مواد مورد نیاز مانند روغن را برای سرخ کردن مواد غذایی مختلف تهیه کنید. هرگز نباید برای راحت شدن کار، سبد داخل سرخ کن را خارج کنید. هیچگاه برای خارج کردن غذاهای سرخ شده در داخل سرخ کن قاشق پلاستیکی به کار نبرید. برای جلوگیری از سوختن غذاها در داخل لگن سرخ کن، مدام وضعیت آن‌ها را چک کنید. در زمان کار با سرخ کن به هیچ وجه درجه حرارت داخلی غذا را تست نکنید زیرا خطرات زیادی به همراه دارد. مخزن سرخ کن را قبل از ریختن روغن در داخل آن کاملا خشک کنید. همواره سعی کنید در آشپزخانه خود یک کپسول آتشنشانی داشته باشید تا در صورت بروز هر نوع آتش سوزی آن را خاموش کنید‌.

https://file.tesmino.ir/images/2022/04/image_1649675262.png

خرید سرخ کن صنعتی از فروشگاه اینترنتی نگین طبخ خاورمیانه

 اگر قصد دارید با استفاده از یک سرخ کن در آشپزخانه خانه خود غذاهای خانگی را درست مانند رستوران سرخ کنید، برای خرید بهترین و باکیفیت‌ترین مدل‌های ایستاده و رومیزی سرخ کن صنعتی می‌توانید به یکی از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی به نام فروشگاه نگین طبخ خاورمیانه با آدرس اینترنتی https://negin-tabkh.com/ مراجعه کنید. این فروشگاه اینترنتی با بیش از دو دهه سابقه درخشان در زمینه تولید و ارائه انواع مختلف تجهیزات آشپزخانه های صنعتی مشغول فعالیت است و تمام محصولات خود را با گارانتی و خدمات پس از فروش به مشتریان عرضه می‌کند. قبل از خرید هر محصولی از این فروشگاه می‌توانید با کارشناسان فروش تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

نگین طبخ تجهیزات آشپزخانه را از مرحله تولید و ساخت استیل استنلس تا مرحله نصب تجهیزات در آشپزخانه ها خود بر عهده دارد. همچنین هلدینگ نگین طبخ خاورمیانه در بعضی از محصولات خود ابتدا طرح را از مشتری دریافت می کند، سپس طراحی می کند و پس از تاییدیه مشتری تجهیز مورد نظر را تولید می کند. خورشت پز صنعتی به دلیل نیازهای متفاوت مشتریان بیشترین طراحی را در بین دیگر تجهیزات دارد. از دیگر تجهیزات کترینگ و رستوران صنعتی که نگین طبخ تولید و توزیع می کند می توان به یخساز صنعتی، ماشین ظرفشویی صنعتی، انواع باربیکو پلوپز و خورش پز صنعتی اشاره کرد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.