چطور حسابداری یاد بگیریم؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 65968
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ |

چطور حسابداری یاد بگیریم؟

بیایید امروز با حسابیمو درباره تعریف و راهکار های یادگیری حسابداری صحبت کنیم. حسابداری یا accountancy در ویکی پدیا به عنوان شغلی در تعامل با حوزه مالی و فرایند های پولی شناخته می شود. حسابدار نیز شخصی است که به این امور مسلط است.
چطور حسابداری یاد بگیریم؟

بیایید امروز با حسابیمو درباره تعریف و راهکار های یادگیری حسابداری صحبت کنیم. حسابداری یا accountancy در ویکی پدیا به عنوان شغلی در تعامل با حوزه مالی و فرایند های پولی شناخته می شود. حسابدار نیز شخصی است که به این امور مسلط است.

در یک جمله نه چندان سخت حسابداری یعنی :

شناسایی ، اندازه گیری و ثبت گزارشات مالی، طوری که ما بتوانیم با استفاده از این اطلاعات قضاوت و تصمیم گیری آگاهانه داشته باشیم.

انواع حسابداری

نوع های مختلفی از حسابداری وجود دارد چرا که نوع کسب و کارها متفاوت است و این تفاوت در فرایند های مالی هرکدام تاثیر خاص خودش را دارد. خیلی مهم است که شما بدانید در اولین مرحله چه نوع مهارتی یاد بگیرید.

حسابداری خدماتی : در این نوع شرکت ها نه کالایی تولید میکنیم و نه کالایی وارد میکنیم و فقط خدماتی را براساس توانایی های خود ارائه میدهیم.

حسابداری صنعتی: این نوع فعالیت از زمان انقلاب صنعتی به بعد گسترش پیدا کرد و هدف اصلی آن محاسبه بهای تمام شده محصول تولیدی ست. در نتیجه این نوع امور مالی به تولیدی ها مربوط میشود.

حسابداری بازرگانی: در این شرکت ها هم کالایی تولید نمیشود بلکه کالا از کشوری خریداری و یا وارد می شود و یا به یک مقصد صادر می شود.

حسابداری پیمانکاری: در تمامی دنیا پروژه های بلند مدت و بزرگ نیاز به تخصص و دانش کافی دارند و به همین علت این پروژه ها در مناقصه گذاشته می شود تا شرکت هایی که توان انجام آن را دارد مسئولیت آن را به عهده بگیرند. به این شرکت ها، شرکت های پیمانکاری گفته می شود.

راهکار های یادگیری حسابداری

یادگیری این مهم نیاز به صرف زمان و دقت زیادی دارد؛ چرا که حسابداری حتی کوچک‌ترین مسائل یک کسب و کار را در برمی‌گیرد و به منظور دستیابی به اهداف مالی سازمانی ضروری است. ما چگونگی یادگیری این مبحث مهم را به شما آموزش می‌دهیم و هر آنچه باید برای موفقیت در این راه بدانید را بیان خواهیم کرد. راهکارهای متعددی وجود دارند که به شما در دستیابی به هدفتان کمک می‌کنند. اما شرط اول یادگیری این مهارت مطالعه، کار عملی و به دنبال آن تلاش مستمر است. بنابراین چنانچه برای یادگیری این مبحث مصمم هستید، ما چگونگی این کار را به شما آموزش خواهیم داد.

دوره آموزش حسابداری حسابیمو

دوره جامع آموزش حسابداری همیشه باید به صورت بروز شده ارائه شود. این موضوع در حسابیمو به عنوان یک بستر یادگیری آنلاین حسابداری اجرا شده است. ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که درباره آن صحبت خواهیم کرد.

کار با نرم افزارهای حسابداری 

حسابداری امروزی شباهت چندانی به حسابداری سنتی ندارد. درواقع نرم افزارها تحولی بزرگ در چگونگی فرایند حسابداری ایجاد کرده‌اند. بنابراین یادگیری نرم افزارهایی مانند اکسل برای حسابداری یا نرم افزارهای مختص حسابداری را در اولویت قرار دهید. یادگیری نمودارها و جداول مربوط به اعداد و ارقام از جمله مهارت‌های حسابداری است که بی شک به آنها نیاز پیدا خواهید کرد. علاوه براین شما باید تسلط بر نرم افزارهای سازمان بیمه و مالیات می تواند شما را یک پله بالاتر ببرد.

آموزش حسابداری با حسابیمو

کارآموز شوید!

اینکه به مدت ۳ الی ۶ ماه در یک شرکت به عنوان کارآموز کار کنید تجربیات واقعی را برای شما به ارمغان می آورد.

چالش ها، رفتار مشتری و کارفرما، ساده سازی مسائل مالی، آماده سازی گزارش های مختلف و … از تجربیات مهمی است که می توانید در این دوره آنها را از نزدیک لمس کنید. وقتی این دوره تمام شود قطعا شما حرفه ای تر از قبل هستید.

دروه های حضوری حسابداری 

بسیاری از افراد علاقه دارند فقط به صورت حضوری در کلاس ها حضور داشته باشند. کلاس هیا حضوری نیز مزیت ها و معایب مشخص شده ای دارند. برای مثال علاوه بر هزینه کلاس شما باید برای رفت و آمد نیز هزینه کنید. از مزایای کلاس نیز می توان به ارتباط مستقیم با دانشجو ها و دیگر افراد حاضر اشاره کرد.

در این دوره ها فقط در زمان کلاس به منابع دسترسی دارید و مجبورید صدا یا ویدئو ضبط کنید. یا گاهی هم جزوه ای بنویسید. در حال حاضر راهکار حضوری بسیار بهتر می تواند باشد.

تفاوت های دوره آنلاین و حضوری

زمانی که میخواهید یک دوره را انتخاب کنید ممکن از مقایسه های مختلفی انجام دهید تا بتوانید بهترین دوره را انتخاب کنید. این موارد از مزیت ها و معایب دوره های حضوری و آنلاین است.

  • در دوره آنلاین حسابداری فقط هزینه دوره را می دهید اما هزینه رفت و آمد در دوره حضوری وجود دارد.
  • دسترسی همیشگی به محتوای دوره به صورت آنلاین وجود دارد اما در دوره های حضوری خیر.
  • هزینه دوره ها آنلاین به مراتب کمتر از دوره های حضوری است.
  • در دوره حضوری می توانید با استاد و دیگر افراد کلاس ارتباط مستقیم داشته باشید اما در دوره آنلاین خیر.
|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.