چرا برای آزمون آیلتس بهتر است ترکیه را انتخاب کنیم؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 96793
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ |

چرا برای آزمون آیلتس بهتر است ترکیه را انتخاب کنیم؟

ترکیه در سال های اخیر به یکی از مقاصد محبوب برای شرکت در آزمون آیلتس تبدیل شده است و بسیاری از ایرانیان حتی ترجیح می دهند که بجای ایران در آزمون آیلتس ترکیه شرکت کنند، پس در ادامه دلایل این موضوع را بررسی کنیم.
چرا برای آزمون آیلتس بهتر است ترکیه را انتخاب کنیم؟

آیلتس جزو مهمترین آزمون‌ ها برای مهاجرت کردن به خارج از کشور می باشد. ولی چرا افرادی که قصد مهاجرت کردن و زندگی در خارج را دارند، ترجیح آنها بر این است که برای آزمون آیلتس خود به ترکیه بروند؟ مگر برگزاری آزمون آیلتس درون ایران با ترکیه چه تفاوت هایی دارد؟ برای ثبت نام آزمون آیلتس در ترکیه چه کارهایی باید انجام داد؟ در این مقاله، هر چیزی که لازم است در مورد آزمون آیلتس کشور ترکیه بدانید، از قبیل هزینه آزمون، تاریخ و زمان برگزاری، نحوه ثبت نام در این امتحان می پردازند و غیره وجود دارد.

تفاوت های آزمون آیلتس در ترکیه و ایران

به‌ طور کلی، آیلتسی که در کشور ایران و همچنین ترکیه  برگزار خواهد شد، از نظر شیوه برگزاری و همچنین سؤالات آزمون هیچ گونه تفاوتی با هم ندارند. یکی از تفکرات اشتباه که در مورد این آزمون می شود، آن است که بعضی ها فکر می کنند آیلتس برگزار شده در ترکیه ساده‌ تر است؛ در نتیجه با این ذهنیت به ترکیه سفر می کنند تا بتوانند نمره قبولی بالاتری را کسب نمایند. این موضوع توسط هیچ کدام از مقام های رسمی یا حتی وب‌ سایت های معتبر تایید نشده است.

درست است که اصل آزمون آیلتس در کشور ما و ترکیه یکسان می باشد، اما  این دو باهم تفاوت‌ هایی هم دارند. اولین تفاوت این است که آزمون آیلتس در ترکیه توسط شورای فرهنگی بریتانیا یا همان شورای بریتانیا برگزار می شود، ولی مسئول برگزاری آن در ایران بر عهده سازمان IDP استرالیا می باشد. تفاوت بعدی در مورد آزمون آیلتس ترکیه‌ با ایران این است که افرادی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارند، می توانند با پذیرش در آزمون آن جا ساده‌ تر پذیرشش را بگیرند.

در واقع، دانشگاه‌ و حتی مراکز تجاری کشور ترکیه، افرادی که در آیلتس این کشور نمره قبولی گرفته اند و پذیرفته شدند را زود تر از بقیه می‌ پذیرند. با توجه به این موضوع، شانس اشتغال و همچنین تحصیل در کشور ترکیه برای این اشخاص بیشتر خواهد شد. تفاوت مهم دیگر در مورد برگزاری آیلتس در کشور ایران با ترکیه هم به زمان آن ها مربوط می‌ شود. به طور کلی در کشور ترکیه هر ماه آزمون آیلتس برگزار می‌ شود اما در ایران فقط در بازه‌ زمانی خاصی متقاضیان می توانند در این آزمون شرکت کنند.

آیا آزمون آیلتس در ترکیه آسانتر است؟

آزمون آیلتس که در کشور ترکیه برگزار می شود، همانند سایر کشور هایی که این امتحان را برگزار میکنند، نشات گرفته از آزمونی می باشد که شورای آیلتس به طراحی آن می پردازد. با توجه به این موضوع، تصور آن که آزمون آیلتس ترکیه آسان تر و راحت تر است، کاملا اشتباه می باشد. به طور کلی آزمونی که در شهر تهران یا حتی استانبول برگزار گرفته می شود، دقیقا از همان کیفیتی برخوردار است که در لندن برگزار می گردد. موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که متناسب با ویزا، اهداف و حتی ماژول امتحانی خود، محدودیت هایی  که در دانشکده، دانشگاه و کشور مقصد دارید، باید بتوانید نمره قبولی مناسبی را کسب کنید تا به اهداف و مقاصد خود برسید.

حتی بعضی ها به اشتباه فکر می کنند که برگزار کننده های آزمون آیلتس در ترکیه به شرکت های مهاجر آسان تر می گیرند‌.  آزمون گیرنده یا شخص ممتحن و حتی ناظرانی که در این آزمون شرکت دارند همگی تحت آموزش حرفه ای قرار گرفته اند و تحت نظارت مستقیم یا غیر مستقیم شورا برگزار کننده این آزمون می باشند‌ و هیچ وقت تفاوتی میان داوطلبین قائل نمی شوند. به این خاطر که آیلتس یک امتحان بین المللی می باشد، شرایط داوطلبین یعنی مهاجر بودن، مشکلات شخصی یا هر معضل دیگری روی کیفیت نمره دادن مصاحبه گران و همچنین آزمون گیرندگان تاثیری ندارد.

هزینه آزمون آیلتس در ترکیه چقدر است؟

هزینه آزمون آیلتس کشور ترکیه بیشترین دغدغه‌ متقاضیان شرکت کننده در این امتحان است. امروزه در ایران، سازمان سنجش و آموزش کشور، مرجع رسمی و قانونی صادر کننده مجوز همه امور مرتبط با برگزاری آزمون‌ آیلتس می باشد. با توجه به این موضوع، مبلغ و هزینه ای که متقاضیان لازم است برای ثبت نام کردن در آزمون آیلتس پرداخت کنند به وسیله سازمان سنجش کشور محاسبه می‌ شود.

به طور کلی هزینه آیلتس در کشور در سال ۱۴۰۲ حدودا ۸,۹۹۰,۰۰۰ تومان می باشد. البته این هزینه علی‌ الحساب می باشد و قیمت نهایی آن ممکن است متفاوت باشد. دقت کنید از آنجایی که ممکن است قیمت دلار بالا یا پایین‌ برود، با اعلام سازمان سنجش این امکان وجود دارد که هزینه های مربوط به ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس تغییر پیدا کند.

زمان برگزاری آزمون آیلتس در ترکیه

به طور کلی، زمان و تاریخ برگزاری آزمون آیلتس در کشور ترکیه متفاوت است؛ چون که این امتحان هر ماه در برخی از شهرهای این کشور برگزار می‌ شود. بنابراین باید بگوییم که زمان برگزاری آیلتس در کشور ترکیه بر حسب نوع آزمون متفاوت خواهد بود. به طور کلی، زمان های برگزاری آزمون آکادمیک، جنرال و UKVI با یکدیگر فرق دارند و برای اطلاع از آن باید به طور مداوم سایت سازمان ها و مراکز برگزار کننده را چک کرد و بر حسب نوع آزمون، زمان برگزاری امتحان را در ترکیه بررسی نمود.

چگونه برای آزمون در ترکیه ثبت نام کنم؟

خیلی از متقاضیانی که قصد شرکت کردن در آزمون آیلتس ترکیه را دارند، با نحوه ثبت نام و چگونگی آن آشنا نیستند. به طور کلی به منظور ثبت نام در آیلتس ترکیه لازم است به وب‌ سایت قانونی و اصلی برگزاری این آزمون مراجعه کرد و سپس نسبت به انتخاب زمان و تاریخ آن اقدام نمود. به همراه داشتن بعضی از مدارک همچون تصویر پاسپورت، ‌ایمیل، موبایل، آدرس پستی، کد پستی و غیره در زمان ثبت نام آزمون آیلتس بسیار مهم می باشد.

پس از آن که اطلاعات متقاضی درون وب سایت آیلتس وارد شد، کاربر باید هزینه ای را به منظور ثبت نام پرداخت نماید. به طور کلی، ممکن است که ثبت نام متقاضی دو ساعت طول بکشد. زمانی که موقع آزمون فرا رسید، متقاضیان می توانند از طریق تور های ترکیه به این کشور سفر کنند و نه تنها به آزمون خود برسند، بلکه به تفریح هم بپردازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ثبت نام و برگزاری آزمون آیلتس در ترکیه می توانید از طریق سایت finsadvisers.com و یا تماس با شماره ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳ از تجربیات متخصصان موسسه مهاجرتی چهره نگار بهره ببرید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.