چرا باید سگ خود را اموزش دهیم؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 78087
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ |

چرا باید سگ خود را اموزش دهیم؟

سگ ها برای قرن ها بخش بزرگی از زندگی انسان بوده اند. آنها با وفاداری، اعتماد و شادی خالصی که در زندگی روزمره ما به ارمغان می آورند، ثابت کردند که همراهان شگفت انگیز زندگی هستند. برای ایجاد یک رابطه طولانی مدت و شاد با سگ خود، باید آنها را بهتر بشناسید، نیازهای آنها را درک کنید و به آنها بیاموزید که چگونه بهترین همراه شما شوند.
چرا باید سگ خود را اموزش دهیم؟

سگ ها برای قرن ها بخش بزرگی از زندگی انسان بوده اند. آنها با وفاداری، اعتماد و شادی خالصی که در زندگی روزمره ما به ارمغان می آورند، ثابت کردند که همراهان شگفت انگیز زندگی هستند. برای ایجاد یک رابطه طولانی مدت و شاد با سگ خود، باید آنها را بهتر بشناسید، نیازهای آنها را درک کنید و به آنها بیاموزید که چگونه بهترین همراه شما شوند. تمام موارد فوق از طریق جلسات آموزشی منظم امکان پذیر است. چرا آموزش سگ بسیار مهم است؟ چگونه می توانید شما و توله سگتان از آموزش بهره مند شوید؟

مردم قبلاً فکر می کردند که آموزش سگ فقط در مورد آموزش اطاعت از دستورات است، معمولاً از طریق استفاده از تکنیک های تنبیهی سنگین. این امر برای والدین حیوانات خانگی تا حدودی لوکس تلقی می شد و اغلب به اشتباه به عنوان چیزی بسیار ساده برای دستیابی به آن در نظر گرفته می شد که هر کسی می توانست آن را به تنهایی و بدون کمک یک متخصص انجام دهد.

این احساس هنوز تا حدی وجود دارد، اما به طور فزاینده ای صاحبان سگ شروع به درک این نکته می کنند که اگرچه حرفه آموزش سگ تنظیم نشده است، گاهی اوقات ارزش نجات دهنده ای در یافتن مربی مناسب برای کمک به آنها و سگ هایشان در این زمینه وجود دارد. جهت درست و ارائه راهنمایی های بسیار مورد نیاز.

علم تکامل یافته است، و با آن حرفه تربیت سگ منسوخ شده است. بسیاری از مربیان سنتی که به ترویج سلطه منسوخ و فلسفه‌های مبتنی بر مجازات ادامه می‌دهند، معیشت خود را در معرض تهدید  در حال رشد مربیان مثبت روشنگری مانند شبکه جهانی مربی سگ VSPDT ویکتوریا دیده‌اند. در نتیجه، صاحبان سگ در انتخاب مربی مناسب سگ با یک انتخاب دشوار روبه‌رو می‌شوند.

با این حال، چیزی که دیگر مورد بحث نیست این است که به شرط استخدام یک مربی واجد شرایط و واقعاً مثبت، هر پولی که برای آموزش خرج می شود به صورت تصاعدی به شما و سگتان از نظر یک رابطه سالم و یک خانواده هماهنگ بازگردانده می شود.

واقعیت این است که اکثر سگ های صاحب هیچ آموزش رسمی – مثبت یا غیر آن – نداشته اند. از آنجایی که سگ‌ها اکنون خانه‌ها و زندگی ما را به روش‌های نزدیک‌تر به اشتراک می‌گذارند، مهم‌تر از همیشه این است که به هر صاحب سگی آموزش نگهداری از  داده شود. انجام این کار از تسلیم شدن هزاران سگ به پناهگاه ها به دلیل مشکلات رفتاری که می توان از آنها جلوگیری کرد، جلوگیری می کند. صرف زمان برای آموزش سگ خود زندگی با او را آسان تر می کند و این سرمایه گذاری می تواند زندگی او را نیز نجات دهد.

چرا آموزش اینقدر مهم است؟

چرا آموزش اینقدر مهم است؟

پس از خرید سگ، آموزش بخشی ضروری جهت نگهداری از سگ است و می تواند در هر سنی شروع شود. آموزش باعث ایجاد اعتماد به نفس، تحریک ذهنی و تقویت پیوند انسان و حیوان می شود. سگ ها همیشه در حال یادگیری هستند. هیچ وقت برای شروع تمرین دیر نیست.

 سگ هایی که دارای اضطراب یا شخصیت ترسو هستند می توانند از آموزش بهره ببرند. این حس موفقیت را ایجاد می کند و راهی را برای ما فراهم می کند تا با اعضای خانواده چهارپای خود ارتباط برقرار کنیم. این پیوند ما با سگ هایمان را از طریق توجه مثبت تقویت می کند. به علاوه، آنها می توانند زمانی را با ما بگذرانند، چیزی که بیشتر سگ ها می خواهند تا به ما نزدیک شوند.

تحریک ذهنی بخش مهمی از رفاه کلی سگ است. به اندازه ورزش روزانه حیاتی است. وقتی بیرون هوا خیلی سرد یا بارانی است، انجام مهارت های آموزشی اولیه در داخل خانه می تواند تمرینی باشد که سگ های خسته ما به آن نیاز دارند. یا اگر سگ شما به دلیل آسیب دیدگی یا بعد از جراحی مجبور است ورزش را محدود کند، تحریک ذهنی برای مشغول نگه داشتن آنها ضروری است.

آموزش به سگ شما اعتماد به نفس می دهد

از دیدگاه توله سگ شما، جهان می تواند مکانی گیج کننده، ترسناک و گاهی کاملا ترسناک باشد. در هر گوشه ای تجربیات جدید، مناظر و صداهای غیرمعمول و موقعیت هایی وجود دارد که پیش بینی آنها غیرممکن به نظر می رسد. و در تمام مدت، انسان های دیوانه ای هستند که انتظار دارند اینجا بنشینند، آنجا بمانند و به آن دست نزنند.

اما آموزش دادن به سگ‌تان که می‌خواهید چگونه رفتار کند به این معنی است که وقتی با چیز جدید یا غیرمنتظره‌ای مواجه می‌شود، با اضطراب یا ترس پاسخ نمی‌دهد. در عوض، آنها با اعتماد به نفس خونسرد پاسخ خواهند داد.

زبان سگ را بهتر متوجه خواهید شد

سگ ها گونه های متفاوتی نسبت به انسان ها هستند. اگر می خواهید زبان آنها را یاد بگیرید، باید رفتار و بدن آنها را مشاهده کنید – تکان دادن دم و حرکات گوش ممکن است معنای شگفت انگیزی داشته باشد! آموزش می تواند به شما کمک کند که زبان توله سگ خود را بهتر درک کنید زیرا از شما می خواهد که زمان با کیفیتی را با آنها بگذرانید. در طول آموزش، شما کاملاً روی سگ خود تمرکز می کنید، بنابراین رفتار او را در موقعیت ها و شرایط مختلف مشاهده می کنید. با تمرین منظم، سگ شما قادر خواهد بود آنچه را که از او انتظار می رود درک کند و دستورات را سریعتر یاد بگیرد.

می تواند از گم شدن سگ شما جلوگیری کند

آموزش اطاعت اولیه می تواند معجزه کند! آموزش مهارت های اولیه به سگ خود، مانند فرمان فراخوان، حتی می تواند از گم شدن سگ شما جلوگیری کند. بسیار مهم است که سگ شما به صحبت‌های شما گوش دهد و با وجود هر گونه مزاحمتی که به او زنگ می‌زند، برگردد. یادآوری قوی ضروری است، به خصوص زمانی که سگ شما در پیاده روی بیش از حد هیجان زده است یا بسیار اجتماعی است. ایمنی سگ شما باید اولویت شما باشد و جلسات آموزشی کوتاه روزانه آن را تضمین می کند.

از مشکلات رفتاری احتمالی جلوگیری خواهید کرد

آموزش با سگ به معنای گذراندن زمان با کیفیت با آنها و آشنایی با یکدیگر است. مسائل رفتاری رایج، مانند جویدن مخرب، گاز گرفتن یا پارس کردن شدید زمانی رخ می دهد که سگ توجه شما را جلب می کند. یک مطالعه نشان می دهد که ۹۶ درصد از سگ های رها شده آموزش قبلی ندارند. اگر می خواهید شادی سگ خود را تضمین کنید و از بروز اختلالات رفتاری جلوگیری کنید، آموزش اطاعت اولیه ضروری است.

شما بهترین دوست با سگ خود خواهید شد

یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط با توله سگ خود این است که آنها را با آموزش تقویت مثبت آشنا کنید. وقتی سگ خود را برای رفتار خوب خود با پذیرایی، تمجید یا زمان بازی اضافی پاداش می دهید، احتمال تکرار آن بیشتر است. در حین آموزش، سگ شما رفتارهای خوب را یاد می گیرد و در عین حال با شما ارتباط برقرار می کند. آنها شما را با چیزهای مثبت همراه می کنند و مشتاقانه منتظر گذراندن وقت با شما هستند، بنابراین یک دوستی ناگسستنی ایجاد خواهید کرد.

آیا آموزش باعث می شود سگ من رفتار بهتری داشته باشد؟

آیا آموزش باعث می شود سگ من رفتار بهتری داشته باشد؟

گاهی اوقات برای سگ های ما چالش برانگیز است که بفهمند ما از آنها چه می خواهیم. این می تواند باعث ناامیدی هم برای ما و هم برای سگ هایمان شود. به طور معمول، آنچه ما به عنوان رفتار “بد” در نظر می گیریم، واقعاً رفتار طبیعی سگ است. اینها ممکن است شامل جویدن چیزها یا حفاری باشد. سگ ها با استفاده از بینی، دهان و پنجه های خود محیط خود را کشف می کنند. اگر از این رفتارهای عادی به نحو مناسب استفاده نشود، می تواند منجر به دردسر شود. سگ‌ها یاد می‌گیرند که کارها را زمانی انجام دهند که مردم در اطراف نباشند. سگ ها هیچ مفهومی از درست یا غلط ندارند. این به ما بستگی دارد که به سگ هایمان بیاموزیم که چه چیزی “درست” است. اگر به سگ جویدن اسباب‌بازی‌ها آموزش داده شود، او به جای کفش‌های شما به دنبال آن‌ها می‌گردد. نکته کلیدی سازگاری با تمرین است و رسیدن به نتایج دقیقی که می‌خواهید ممکن است زمان ببرد.

چه روش آموزشی توصیه می شود؟

روش ترجیحی تمرین، تقویت مثبت است. این شامل پاداش دادن به سگ شما برای انجام کاری “درست” است. جوایز می تواند خوراکی های خوشمزه، اسباب بازی مورد علاقه یا تمجید باشد. روش‌های آموزشی که از تنبیه استفاده می‌کنند، می‌توانند باعث بدتر شدن رفتار «بد» یا حتی منجر به پرخاشگری شوند. کمک گرفتن از یک مربی حرفه ای بهترین کار است. او می تواند یک کلاس خاص یا جلسات انفرادی را توصیه کند. مربیانی که آکادمی کارن پریور را گذرانده اند، دانش گسترده ای از تقویت مثبت دارند.

 چه زمانی باید آموزش توله سگ جدیدم را شروع کنم؟

توصیه می شود به محض اینکه توله سگ خود را به خانه رساندید، معاشرت و آموزش او را آغاز کنید. برخی از پرورش دهندگان توصیه می کنند صبر کنید تا توله سگ سری واکسن های خود را تکمیل کند. با این حال این خیلی دیر است! هنگامی که توله سگ ها بین ۶ تا ۱۶ هفتگی هستند، در مرحله رشد ایده آلی هستند تا آنها را با تمام جنبه های دنیای ما معاشرت کنند. این به معنای کاوش در افراد جدید، سگ های جدید، گربه های جدید و مکان های جدید است. ثبت نام توله سگ خود در کلاس «اجتماعی کردن توله سگ» هم به اجتماعی شدن و هم به شروع فرآیند آموزش اولیه کمک می کند. علاوه بر این، سگ‌های جوان بین ۸ تا ۱۸ ماهگی یک مرحله نوجوانی را پشت سر می‌گذارند که معاشرت و آموزش می‌تواند ابزار مهمی برای حفظ دوستانه و شادی سگ شما در طی «سال‌های نوجوانی» باشد.

 سگ من دستورات اولیه را می داند، چرا باید او را آموزش دهم؟

اگر اخیراً یک سگ بالغ را به فرزندی قبول کرده اید یا چندین سال است که سگ داشته اید، آموزش امکان پذیر است. اطاعت رایج ترین آموزشی است که مردم از آن آگاه هستند. همچنین آموزش چابکی، سگ درمانی، اسکله غواصی و سگ ترفند وجود دارد. اگر سگ شما در نشستن و ماندن مهارت دارد، ممکن است خوب باشد چیز جدیدی را امتحان کنید. برخلاف آنچه گفته می شود، شما می توانید به سگ پیر ترفندهای جدیدی بیاموزید!

شما می توانید با مراجعه به کلاس های پیشرفته ترفند ها و دستورات بیشتری را به سگ خود اموزش دهید فقط کافیست به صفحه مباحث پیشرفته آموزش سگ (دوره پیشرفته)  مراجعه کنید.

سخن پایانی 

افرادی که برای آموزش سگ های خود وقت می گذارند، زندگی رضایت بخشی تری را با همراهان سگ خود دارند. تعادل سالم در آداب یادگیری، تشویق جامعه پذیری و ارائه راه های مناسب برای سگ، موفقیت او را تضمین می کند. افرادی که نمی توانند به سگ های خود آموزش لازم را بدهند، به آنها آسیب بزرگی می زنند و در آینده با مشکلاتی مواجه خواهند شد. فرآیند یادگیری نباید پرهزینه یا شدید باشد و هر چه برای هر دوی شما لذت بخش تر باشد، نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

سگ را می توان در هر سنی تربیت کرد. هر چه زودتر شروع کنید بهتر است. سگ شاد مساوی است با والدین سگ شاد. ما شرط می‌بندیم که برای غنی‌تر کردن زندگی خود سگی را به فرزندی قبول کرده‌اید، اما باید به عضو پشمالوی خانواده خود کمک کنید تا انتظارات شما را برآورده کند و با سبک زندگی شما سازگار شود. جلسات آموزشی کوتاه مدت و منظم ممکن است تنها چیزی باشد که برای موفقیت نیاز دارید.

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.