پیش بینی آینده ای جذاب و متفاوت برای صنعت گردشگری - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 59274
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳ |

پیش بینی آینده ای جذاب و متفاوت برای صنعت گردشگری

مسافرت و گردشگری یکی از بخش های جدانشدنی از زندگی انسان است که افراد زیادی به آن علاقه ی ویژه دارند. افزون بر این موارد، سفرهای کاری بسیاری پیش می آیند که اجتناب ناپذیر بوده و خواسته یا ناخواسته زندگی کاری افراد را نیز به صنعت گردشگری متصل می کنند.
پیش بینی آینده ای جذاب و متفاوت برای صنعت گردشگری

مسافرت و گردشگری یکی از بخش های جدانشدنی از زندگی انسان است که افراد زیادی به آن علاقه ی ویژه دارند. افزون بر این موارد، سفرهای کاری بسیاری پیش می آیند که اجتناب ناپذیر بوده و خواسته یا ناخواسته زندگی کاری افراد را نیز به صنعت گردشگری متصل می کنند. همچنین از آنجایی هرساله حرفه های زیادی در معرض تغییر و تحول قرار می گیرند، گردشگری و سفر نیز از آن مستثنی نبوده و میزبان روندهای جدیدی است. این تغییرات تا حد زیادی به تحول در سبک زندگی مردم و نیز تغییرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دنیا برمی گردد.

از سوی دیگر تمام آن چیزهایی که در سال های گذشته در زمره روندهای گردشگری قرار داشتند در سال های بعدی به واقعیت های این صنعت تبدیل شدند. لذا آشنایی با روندهای جدید به افرادی که علاقمند به مسافرت هستند یا افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند فرصت خوبی می دهد تا تجارب جدیدی را به دست آورند و مهارت های خود را در راستای تغییرات تقویت کنند. پس با ما همراه باشید تا به یک سفری جذاب در آینده ی صنعت گردشگری برویم.

 

محبوبیت مقاصد ناشناخته!

یکی از دلایلی که گردشگران را به سوی مقاصد کمتر دیده شده و ناشناخته سوق خواهد داد، مشکلاتی است که گردشگری افراطی و غیر مسئولانه در سال گذشته برای شهرهای مهم در سراسر دنیا به وجود آورده است. رشد سریع گردشگری در شهرهایی مانند آمستردام، پاریس، ونیز و لندن این احساس را برای مردمان این شهرها به وجود آورده که از شهرهای خود بیرون رانده شده اند. آن ها گاهی فکر می کنند که این گردشگران خیابان ها، مکان های عمومی و حتی مسکن آنها را ربوده اند و کیفیت زندگی آنها به طرز محسوسی کاهش پیدا کرده است. با در نظر گرفتن چنین موضوعی، توریست ها بیشتر از گذشته به دنبال مقاصدی خواهند بود که به جاذبه های محبوب توریستی بیشترین شباهت را داشته اما نسبت به آن ها خلوت تر و ارزان تر باشند. برای نمونه به جای دنبال کردن رد گردشگران به استانبول، شهرهایی با جاذبه های فرهنگی خارق العاده مانند ازمیر و در صدر لیست بعدی گردشگران قرار خواهد گرفت.

برای آشنایی بیشتر با این موضوع می توانید مطلب « معرفی جذاب ترین مقاصد سفر برای نوروز ۱۴۰۱ در قاصدک۲۴! » را مطالعه کنید و با مقاصدی آشنا شوید که در نوروز آینده بیشترین محبوبیت را دارند.

گسترش پرطرفدارترین بخش گردشگری!

آنچه در سال گذشته بیشتر شاهد آن بودیم خوردن غذاهایی بود که خیلی ها به هوای گرفتن عکس از آنها و قرار دادن در صفحه اینستاگرام خود آنها را امتحان می کردند. به علاوه بسیاری تنها به سراغ رستوران هایی می رفتند که حرف زیادی برای گفتن در این زمینه داشتند. با این حال به نظر می رسد که گردشگری غذایی در آینده فاصله خود را از رستوران های گران بیشتر خواهد کرد و به سراغ تجربه های غذایی معقول تر خواهد رفت. برای نمونه این پیش بینی وجود دارد که بازدید از بازارهای محلی و غذا خوردن با مردم محلی در خانه های آن ها برای افرادی که به دنبال کشف مکان ها و جاذبه های جدید هستند، بیشتر شود. حتی سفرهای بیشتری حول محور غذا شکل خواهد گرفت و مقصدهایی با جاذبه های غذایی بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت. برای مثال ژاپن و تایلند یکی از مقصدهای محبوب گردشگران غذایی خواهد بود. دلیل آن هم غذاهای منحصر به فرد، بازارهای سنتی و تجربه های غذایی خلاقانه و مبتکرانه است.

 

تجارب جدید، از اهداف مهم!

یکی از روندهای نوظهور در سال های آینده این است که گردشگران دیگر تنها به قصد دیدن مناظر سفر نمی کنند. در حقیقت این به دست آوردن تجربه یا حتی یک دستاورد جدید است که بسیاری از مسافران را به مقصد هدایت خواهد کرد. مسافرانی که از انجام یک کار تکراری برای مدت های طولانی خسته شده اند، به دنبال تجربه های جدید سفر خواهند بود که به آنها اجازه به دست آوردن چیزی را خواهد داد که قبلا هرگز آن را تجربه نکرده اند. به عبارت دیگر تجربه های چالش برانگیزی چون رقابت در یک ماراتن برای نخستین بار، بالا رفتن از کوه های کلیمانجارو یا حتی راه رفتن در سانتیاگو دِکامینو در تصمیم گیری توریستان برای مقصد آینده خود نقش مهمی بازی خواهند کرد.

تقاطع سفرهای کاری و تفریحی در یک نقطه!

مسافران تجاری به جای دنبال کردن روند سال گذشته که تنها به امور کاری محدود می شد، دست به تجربه جدیدی خواهند زد. امروزه کارمندان و افراد شاغل بیشتر از هر زمان دیگری این آزادی را دارند که برای سفرهای کاری مدت اقامت خود را چند روز یا حتی هفته بیشتر کرده و سفرهای شخصی را به سفرهای کاری وصل کنند. این همان دلیلی است که به خاطر آن روند کار-تفریح در سال گذشته بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین با دسترسی به اینترنت وای فای در سراسر جهان، توسعه ابزارهای ارتباطی آنلاین و فضاهای حرفه ای همکاری در شهرهای مهم در سراسر جهان، زندگی و کار در جاهای مختلف در هر نقطه از جهان برای مدت زمان طولانی تر بیشتر امکان پذیر خواهند بود. (برگرفته از Momondo)

افزایش محبوبیت اسکان های اشتراکی!

در سال های آینده هتل های بیشتری تلاش خود را بر ایجاد فضاهای اشتراکی وسیع برای مهمانان متمرکز خواهند کرد به جای آنکه اندازه اتاق های شخصی را بزرگ تر کنند. امروزه گردشگران بیشتر در جستجوی محل های اسکان با فضاهایی برای نشستن و گرم گرفتن با دیگران می گردند. در واقع چیزی که بیشتر شبیه یک هاستل باشد تا یک هتل شیک و مجلل بیشتر گردشگران را جذب خواهد کرد. این فضاهای باز مورد توجه گردشگران اجتماعی قرار خواهد گرفت که هم راحتی و داشتن فضای شخصی یک هتل را می خواهند و هم مزیت آشنا شدن با اشخاص جدید را. بدین منظور توصیه می کنیم حتما برای یافتن محل اقامت مناسب خود از رزرو هتل داخلی قاصدک۲۴ استفاده کنید تا به تنوع بسیار بالایی از هتل ها دسترسی داشته باشید.

در حقیقت در این نوع از سفرها، گردشگران بیش از گذشته بر تأثیر خود روی اقتصاد و نیز زندگی ساکنان مقصدی که از آن بازدید می کنند، آگاه خواهند بود. علاوه بر تلاش آگاهانه برای پیوستن به تورهای مسافرتی که دوستدار محیط زیست بوده و نیز خرید محصولات ارگانیک در بازارهای محلی، مسافران دست به اقدام جدیدی خواهند زد. این اقدام در واقع صرف پول به شیوه ها و در جاهایی است که به اقتصاد جوامع محلی سود برساند.

اکنون به انتهای مطلب رسیدیم و سفر در آینده ی جذاب و پرپیچ و خم گردشگری به اتمام رسید. در این بخش قصد داریم به یکی از آژانس های گردشگری محبوب به نام قاصدک ۲۴ اشاره کنیم که برای خرید انواع خدمات سفر مناسب و مقرون به صرفه است. این آژانس مسافرتی تمامی بلیط های ضروری برای مسافرت را ارائه می کند. به عنوان مثال بلیط هواپیما سیستمی، بلیط اتوبوس، بلیط قطار و حتی بلیط های لحظه آخری که قیمت بسیار پایین تری از سایر بلیط های هواپیما دارند. افزون بر این موارد با قاصدک۲۴ امکان رزرو هتل، هتل آپارتمان و سایر اقامتگاه ها وجود دارد که نه تنها به صورت آنلاین به فروش می رسند بلکه می توانید به صورت تلفنی با پشتیبانان آن تماس گرفته و خرید خود را انجام دهید. در خصوص تورهای مسافرتی و بیمه های سفر نیز می توانید از همین سایت بهره ببرید.

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.