پیشرفت‌های ایران، آمریکا و صهیونیست‌ها را ترسانده است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 46304
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 09 تیر 1400 - 6:45 |
سیدهادی سیدافقهی، کارشناس مسائل بین‌الملل:

پیشرفت‌های ایران، آمریکا و صهیونیست‌ها را ترسانده است

سیدهادی سیدافقهی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به دیدار بایدن و رئیس رژیم صهیونیستی بیان کرد: چند مطلب به هم پیوسته وجود دارد که باعث شده‌است تا آمریکایی‌ها و  صهیونیست‌ها احساس نگرانی و خطر کنند.
پیشرفت‌های ایران، آمریکا و صهیونیست‌ها را ترسانده است

گروه سیاسی 
سیدهادی سیدافقهی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به دیدار بایدن و رئیس رژیم صهیونیستی بیان کرد: چند مطلب به هم پیوسته وجود دارد که باعث شده‌است تا آمریکایی‌ها و  صهیونیست‌ها احساس نگرانی و خطر کنند. مطلب اول به بن‌بست رسیدن مذاکرات هسته‌ای است. زیرا آمریکایی‌ها هدفشان این نبود که مسئله هسته‌ای را با ما حل کنند و حقوق و اموال بلوکه شده ما را آزاد کنند. آن‌ها به دنبال برجام جدیدی بودند و تصور می‌کردند تحریم‌های اقتصادی اثر خودش را روی مردم ایران گذاشته است. 
وی افزود: آن ها فکر می‌کردند با یک فشار ایران تسلیم می‌شود و وارد فاز جدیدی از مذاکرات خواهد شد و آنچه آن‌ها به عنوان نقشه راه برجام جدید از پیش طراحی کردند، محقق می‌شود. نقشه راهشان مباحث موشکی، هسته‌ای و دفاعی است. همانطور که زمان روحانی برنامه هسته‌ای تقریبا متوقف و غنی سازی به میزان ۳ درصد رسید و برنامه هسته‌ای تعطیل شد.
  آمریکا دچار خطای محاسباتی شده است  
سیدافقهی ادامه داد: اکنون بحث‌های حمایت ایران از گروه‌های جهادی و مقاومت و توان دفاعی مطرح است اما موفق به مذاکره با ایران دراین زمینه نشدند. بنابراین بایدن روی این مسئله حساب زیادی باز کرده بود که ترامپ طناب دار را به گردن ایران انداخته و اگر او یک فشار کوچک بیاورد تسلیم می‌شود. این خطای محاسباتی‌شان بود. البته خوشبختانه آمریکا همواره دچار خطای  محاسباتی می‌شود. 
این کارشناس تأکید کرد: بعد از این مسئله جنگ ۱۲ روزه غزه رخ داد و بسیار شوکه شدند و فکر نمی‌کردند سازمان‌های جهادی فلسطین و مقاومت اسلامی این چنین پاسخ دهد و تل‌آویو را که پایتخت صهیونیست‌هاست، موشک‌باران کند و بیش از ۵۰ درصد صهیونیست‌های ساکن سرزمین های اشغالی به پناهگاه می‌روند. 
او بیان کرد: بعد از این نتانیاهو هم در میدان سیاست و هم در میدان جنگ شکست خورد و جای خودش را به افراد تندروتر از خودش داد که جای تأمل دارد، دو آدم غیرحرفه‌ای یعنی نفتالی بنت، نخست وزیر شده و دیگری رئیس رژیم صهیونیستی. این افراد به زودی کابینه را از دست خواهند داد چراکه این کابینه چهل تیکه است.  
سیدافقهی خاطرنشان کرد: این اقدام نیز یک تهدید دیگری هم برای توان نظامی و سیاسی و هم برای گنبد آهنین رژیم صهیونسیتی بود که هزینه زیادی بر آن متحمل شده‌اند. اکنون نیز بحران سیاسی دامنگیر رژیم صهیونیستی شده است. 
   منتخب شدن حجت‌الاسلام رئیسی موجب ترس صهیونیست‌ها شده است 
این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: مسئله سوم انتخاب حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور  ایران است. آن‌ها می‌دانند مواضع او محور مقاومت را تقویت می‌کند و در مسئله هسته‌ای بسیار جدی‌تر برخورد می‌کند و دیگر دیپلماسی لبخند در کار نخواهد بود و مسائل داخلی با طرح‌ها و اقدامات ضد فساد مستحکم‌تر می‌شود و این دستاوردها، آمریکایی‌ها را خشمگین کرده است. 
وی درانتها تصریح کرد: بنابراین لازم بود آمریکا دیدارهایی برای تزریق روحیه به صهیونیست‌ها صورت دهد. صهیونیست‌ها جدای از این موراد نگران بحث هسته‌ای هستند و می‌خواهند بدانند بایدن چه امتیازاتی به ایران خواهد داد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای پیشرفت‌های ایران، آمریکا و صهیونیست‌ها را ترسانده است بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.