پنهان شدن اصلاح‌طلبان پشت دیوار فریب - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 10298
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱ |
«رسالت» از طرح تکراری به اصطلاح دلسوزان مردم می‌گوید؛

پنهان شدن اصلاح‌طلبان پشت دیوار فریب

جريان سياسي اصلاح‌طلب را مي‌توان استاد گرفتن ماهي از آب گل‌آلود دانست. اين جريان بارها براي رسيدن به مقاصد و اهداف خود در زمان‌هاي بحراني خود را نجات‌دهنده جامعه و ملت معرفي کرده و در يک زماني همراه با صداي مردم حرکت مي‌کنند.
پنهان شدن اصلاح‌طلبان پشت دیوار فریب

|راضيه فراهاني|
جريان سياسي اصلاح‌طلب را مي‌توان استاد گرفتن ماهي از آب گل‌آلود دانست. اين جريان بارها براي رسيدن به مقاصد و اهداف خود در زمان‌هاي بحراني خود را نجات‌دهنده جامعه و ملت معرفي کرده و در يک زماني همراه با صداي مردم حرکت مي‌کنند. کمتر از ۶ ماه تا انتخابات مجلس باقي مانده است بنابراين جريان سياسي اصلاح‌طلب با توجه به اين‌که کارنامه قابل قبولي براي ارائه به مردم ندارد از هر حربه‌اي براي کسب رضايت مردم استفاده مي‌کند. آنها يک روز از حقوق زنان مي‌گويند روز ديگر آزادي بيان و به همين صورت شعارهاي بسيار سر مي‌دهند تا بتوانند کرسي‌هاي مجلس را فتح کنند. هنگامي که اين کرسي‌ها را فتح کردند مي‌توان گفت که شعارهايشان را فراموش مي‌کنند. روش ديگري که آنها براي پيش بردن حرف‌شان استفاده مي‌کنند شرطي کردن انتخابات است که در صورت عدم عمل به سخنان، آنها وارد انتخابات نمي‌شوند، يا با زير سؤال بردن شوراي نگهبان مطرح مي‌کنند چون نخبگان ما در انتخابات گذشته حضور نداشتند با چنين مجلس و عملکردي روبه‌رو هستيم اين موضوع درحالي است که اکثريت مجلس کنوني را اصلاح‌طلبان تشکيل داده‌اند يا شوراي شهر کاملا در دست اين جريان سياسي است و از همه مهم‌ترين دولت تدبيرو اميد نيز از آنها تشکيل شده است.
چندي پيش رئيس دولت اصلاحات مطرح کرد؛ اگر شرايط براي ليست بستن مهيا نباشد اجباري به ارائه ليست ازسوي اصلاح‌طلبان نيست. آنها به گونه‌اي القا مي‌کنند که در انتخابات مظلوم واقع شدند، اما بايد توجه داشت که مردم شاهد عملکرد اين جريان سياسي طي ۶ سال گذشته در دولت و چهار سال گذشته در مجلس بوده‌اند بنابراين مي‌توان گفت مردم از سطح آگاهي سياسي بالايي برخوردار هستند و اينگونه مظلوم‌نمايي‌ها ديگر بر ملت تأثيري نخواهد داشت. «رسالت» با دو فعال سياسي در اين زمينه گفت‌وگو داشته که در ادامه مي‌خوانيد.
* مظلوم‌نمايي جزئي از مرامنامه اصلاح‌طلبان است
فاطمه آليا، نماينده سابق مجلس دراين‌باره به «رسالت»‌ گفت: «ايران يکي از کشورهايي است که مردم‌سالاري ديني به معناي واقعي در آن جريان دارد، يعني طي برهه انتخابات مردم با يک رويکرد ديني در انتخاباتي آزاد حضور پيدا مي‌کنند. اين موضوع به آن معناست که مردم از همان نردباني که رؤساي جمهور يا نمايندگان مجلس را بالا مي‌آورند از همان نردبان پايين نيز مي‌کشانند.»
اين فعال سياسي اصولگرا ادامه داد: «گاهي مردم در حوزه انتخابيه خاص، طي دوره‌اي به فردي رأي مي‌دهند اما در دوره آتي به فردي ديگر رأي مي‌دهند؛ اين موضوع به معناي آن است که در انتخابات اصل جريان مردم‌سالاري ديني حاکم است. در کشور ما اين موضوع از موهبت‌هاي انقلاب اسلامي است.»
وي افزود: «اگر فردي در انتخاباتي از سوي مردم نمره قبولي نگيرد، از وي رو برمي‌گردانند يعني نه تنها از فرد، بلکه از جريان فکري و سياسي‌اش بازخواهند گشت. رئيس دولت علي‌رغم اين‌که مي‌گويد اصلاح‌طلب نيست اما رويکرد حاکم بر کابينه‌اش وام‌دار اين جريان سياسي است. وي به‌هرحال در مقابل اصلاح‌طلبان انفعالي رفتار مي‌کند بنابراين بايد در نظر داشت که دولت، مجلس، شوراي شهر و مسئولين در لايه‌هاي مختلف در اکثر اوقات همين تفکر را دنبال مي‌کنند.»
آليا ادامه داد: «نظر اشخاص تأثيرگذار جريان اصلاح‌طلب آن است که کارنامه موفقي طي ۶ سال گذشته نداشته‌اند به همين جهت سناريوهاي مختلفي براي انتخابات پياده مي‌کنند. از اين سناريوها مي‌توان به فشار بر رئيس‌جمهور جهت استعفا اشاره کرد تا از وي امتيازي بگيرند. آن‌ها درگذشته نيز با تحصن، تهديد، اعتراضات ساختار شکنانه و پاگذاشتن بر خط قرمزهاي نظام، غوغاسالاري و مظلوم‌نمايي به پا کردند.»
وي با اشاره به اين‌که اصلاح‌طلبان حتي شوراي نگهبان را نيز زير سؤال بردند، افزود: «آن‌ها با اقداماتي مجلس کنوني را تشکيل و خودشان نيز شاهد دست گلي که به آب دادند‌ بودند به همين جهت مجدد عنوان کردند چون نخبگان ما از سوي شوراي نگهبان تأييد نشدند، مجلس با ضعف‌هايي روبه‌رو است.»
اين نماينده سابق مجلس بابيان اين‌که مظلوم‌نمايي‌هاي اصلاح‌طلبان در حال تکرار است، افزود: «گويا مرامنامه اصلاح‌طلبان اين‌گونه است که به هنگام نداشتن کارنامه قابل‌قبول از عملکردشان ، به مردم اميدهاي واهي دهند. بارها مشاهده کرده‌ايم که اولويت‌هاي اين مجلس با اولويت‌هاي مردم متفاوت بوده است. عملکرد مجلس، دولت و شوراي شهر اظهر من‌الشمس است. آن‌ها مجدد قصد دارند تا با مظلوم‌نمايي و شرطي کردن انتخابات، مرامنامه ‌گذشته‌شان را اعمال کنند.»
اين فعال سياسي اصولگرا ادامه داد: «مردم منتظر هستند تا نمايندگان مجلس عصاره فضائل ملت باشند. مجلس بايد يک مجلس انقلابي يعني از نمايندگان اصلح تشکيل شود. اصلاح‌طلبان اما با ارائه مرام‌نامه و شرط‌گذاري‌هايشان به جامعه دو راه‌حل مي‌دهند و مطرح مي‌کنند يا انتخابات را تحريم و حضور پيدا نمي‌کنيم يا با توجه به شرايطي که ما اعلام مي‌کنيم اين انتخابات شکل مي‌گيرد. اين‌گونه رفتارهاي اصلاح‌طلبان در ادبيات سياسي به معناي دور زدن قانون و قانون‌گريزي است.»
آليا تصريح کرد: «شوراي نگهبان و انتخابات بر اساس قانون اساسي و قانون انتخابات حرکت مي‌کند. در اين دوره انتظار ملت آن است تا سياست‌هاي ۱۸ گانه انتخابات که مقام معظم رهبري اعلام فرمودند در دستور کار و سرلوحه قرار گيرد تا نماينده‌هاي خوب و اصلحي به مجلس وارد شوند.»
وي افزود: «روشي که اصلاح‌طلبان در اين انتخابات پيش گرفته‌اند براي ايدئولوک‌ها است يعني با فشار از بالا و چانه‌زني از پايين به دنبال هدفشان هستند. اگرچه احزاب تأثيرگذاري در کشور وجود ندارد تا انتخابات به‌صورت حزبي برگزار شود، اما وجود همين شکل رقابت جريان‌هاي فکري قابل‌قبول است. بخشي از جريان اصلاح‌طلبي که خود را به ولايت و ارزش‌هاي انقلاب نزديک مي‌داند بايد شرط‌گذاري‌ها را کنار بگذارد تا ان‌شاءالله رقابتي سالم در انتخابات داشته باشيم و از تمام جريان‌هاي واقعي که در نظام جمهوري اسلامي دوستدار انقلاب، پيشرفت کشور و استکبارستيز هستند استفاده کنيم. »
*مردم شاهد ناکارآمدي اصلاح‌طلبان بوده و هستند
کمال سجادي سخنگوي پيروان خط امام و رهبري نيز بابيان اين‌که اصلاح‌طلبان با استفاده از مظلوم‌نمايي به دنبال جلب نظر مردم هستند به «رسالت» گفت: «آن‌ها به‌طور دائم از شيوه ماکياوليستي استفاده مي‌کنند وگرنه بيش از ۸۰ درصد پست‌هاي کليدي کشور در دست جريان سياسي اصلاح‌طلب است، اما دائماً طلبکار هستند.»
اين فعال سياسي اصولگرا با تأکيد بر اين‌که جريان سياسي اصلاح‌طلب از روش‌هاي خاصي براي فريب مردم استفاده مي‌کند، ادامه داد: «آن‌ها طي دوره‌هاي قبل نيز با مطرح کردن اين‌که اگر شوراي نگهبان چنان کند ما چنان مي‌کنيم و استفاده از چنين حربه‌هاي سياسي تنها به دنبال سوءاستفاده هستند.»
وي تصريح کرد: «آن‌ها با استفاده از برخي شعارها به دنبال فريب مردم هستند. اين جريان سياسي از موضوعاتي مي‌گويد که مشکل و نياز مردم نيست اما آن‌ها را به‌گونه‌اي مطرح مي‌کنند تا مردم به آن مسئله با شک و ترديد نگاه کنند. اصلاح‌طلبان تنها به‌قصد جلب‌توجه مردم، دست به تهمت زدن به نهادهاي انقلابي مي‌پردازند. آن‌ها از هم‌اکنون جوي را عليه شوراي نگهبان ايجاد مي‌کنند تا بتوانند در انتخابات پيش رو آراي مردم را کسب کنند.»
سخنگوي پيروان خط امام و رهبري همچنين گفت: «مردم آگاه بوده و فريب اين اشخاص را نمي‌خورند .اين جريان سياسي با استفاده از روش‌هاي تبليغاتي خاص به‌ويژه غربي سعي در تغيير اذهان عمومي دارند تا شايد عده‌اي براثر فعاليت‌هاي تبليغاتي آن‌ها فريب بخورند اما مردم آگاه هيچ زماني فريب اين جريان را نخواهند خورد چون اصلاح‌طلبان بارها و بارها امتحان شده و کارنامه‌شان سراسر ناکارآمدي بوده است.»

نویسنده : راضيه فراهاني |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.