پرداخت کدام قبوض برعهده مدیر ساختمان است؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 79194
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ |

پرداخت کدام قبوض برعهده مدیر ساختمان است؟

با افزایش جمعیت، آپارتمان‌نشینی به امری رایج در جامعه تبدیل شده است. به دلیل ایجاد نظم و هماهنگی در آپارتمان‌ها و ساختمان‌های چند واحده، فردی به نام مدیر ساختمان تعیین می‌شود. این شخص دارای وظایف گوناگونی است؛ اما بسیاری از ما با شنیدن نام مدیر ساختمان پرداخت قبض آب، برق و شارژ ماهیانه را به یاد می‌آوریم.
پرداخت کدام قبوض برعهده مدیر ساختمان است؟

با افزایش جمعیت، آپارتمان‌نشینی به امری رایج در جامعه تبدیل شده است. به دلیل ایجاد نظم و هماهنگی در آپارتمان‌ها و ساختمان‌های چند واحده، فردی به نام مدیر ساختمان تعیین می‌شود. این شخص دارای وظایف گوناگونی است؛ اما بسیاری از ما با شنیدن نام مدیر ساختمان پرداخت قبض آب، برق و شارژ ماهیانه را به یاد می‌آوریم. در ادامه با برخی از وظایف مهم مدیران ساختمان آشنا خواهیم شد و برنامه‎ای برای تسهیل امورات آن‌ها معرفی می‌کنیم تا به‌راحتی بتوانند به امورات مالی ساختمان رسیدگی کنند. اگر شما هم علاقه‌مند هستید درباره این مورد اطلاعاتی کسب کنید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

وظایف مدیر ساختمان

مدیر ساختمان شخصی است که از طرف تمامی اهالی ساکن در ساختمان انتخاب می‌شود تا به امورات ساختمان رسیدگی کند. یکی از وظایف اصلی او پرداخت قبض برق، آب، گاز و غیره است. در ادامه وظایف دیگر مدیر ساختمان را بررسی می‌کنیم.

Description: Z:\Marketing\b.razmmand\03رپورتاژ-قبض-آذر-ماه (1).jpg

  • تعیین مقررات داخلی آپارتمان
  • تعیین هزینه‌های تعمیر و نگهداری ساختمان
  • بیمه کردن ساختمان در برابر خطرات احتمالی
  • رسیدگی به اعتراض ساکنین ساختمان
  • نگهداری از صورت‌حساب‌ها و مدارک مهم ساختمان
  • تعیین سهم هر واحد مربوط به حقوق سرایدار، نگهبان، باغبان یا هزینه‌های مرتبط با تأسیسات، تعمیرات، ایزوگام و غیره.

قبوض پرداختی توسط مدیر ساختمان

در بخش قبل در مورد وظایف مختلف مدیر ساختمان اطلاعاتی کسب کردید. در این بخش یکی از مهم‌ترین وظایف مدیر ساختمان، یعنی پرداخت قبوض مانند قبض آب، قبض برق را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

همان گونه که می‌دانید باتوجه‌به خدمات و امکاناتی که به‌صورت روزمره استفاده می‌کنید؛ مانند تلفن، گاز، برق، آب و غیره قبوضی به طور دوره‌ای صادر می‌شوند که مستلزم پرداخت آن‌ها هستید. حال اگر محل سکونت شما خانه‌های آپارتمانی باشد برخی از امکانات و خدمات به‌صورت اشتراکی مصرف می‌شود. هزینه‌های مرتبط با برق آسانسور، آب حیاط، برق چراغ‌های محوطه و پارکینگ بایستی به‌صورت اشتراکی پرداخت شود، زیرا تمامی اهالی ساختمان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

همچنین در برخی از ساختمان‌ها که تعداد واحد‌هایشان کم است، یک کنتور گاز یا آب برای کل ساختمان و تمامی واحد‌ها وجود دارد. به قبوضی که اهالی به طور مشترک ملزم به پرداخت آن هستند، قبوض مشاع گفته می‌شود. مدیر ساختمان این وظیفه را برعهده دارد که مبلغ شارژ و قبض هر واحد را مشخص کرده و تحویل بگیرد تا بتواند در زمان مقرر قبض آب، قبض برق و سایر قبوض ساختمان را پرداخت کند. در این میان مسائلی همچون پرداخت شارژ و قبوض به‌صورت پول نقد و پرداخت آن از بانک برای مدیر ساختمان مشکلات زمانی بسیاری ایجاد می‌کند. در ادامه دستیاری مطمئن و امن برای استفاده مدیران ساختمان معرفی می‌کنیم.

Description: Z:\Marketing\b.razmmand\02رپورتاژ-قبض-آذر-ماه (1).jpg

تاپ دستیار مدیران ساختمان

سوپر اپلیکیشن تاپ کاربردی‌ترین پلتفرمی است که می‌تواند در امور اداره ساختمان به مدیران کمک کند. در این سوپر اپلیکیشن سرویس‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • پرداخت قبوض: مدیران ساختمان می‌توانند با دانلود و نصب سوپر اپلیکیشن تاپ، قبوض مختلف ساختمان اعم از قبض آب، قبض برق، قبض گاز را پرداخت کنند. در گذشته روش‌های سنتی مانند مراجعه به بانک برای پرداخت حضوری رایج بود که باعث اتلاف زمان می‌شد؛ اما امروزه با اپلیکیشن تاپ این مشکل حل شده است.
  • کارت به کارت و انتقال وجه: برای جمع‌کردن هزینه قبض آب، قبض برق و سایر قبوض و شارژ ساختمان سوپر اپلیکیشن تاپ بسیار پرکاربرد است. تنها کافی است این اپلیکیشن روی گوشی مدیر ساختمان و سایر ساکنین نصب باشد تا در کسری از دقیقه با واردکردن شماره کارت، مبلغ را به‌حساب مدیر ساختمان واریز کنند. در برخی از ساختمان‌ها این هزینه‌ها به‌صورت نقدی دریافت می‌شد که مدیر ساختمان مجبور به مراجعه به بانک برای واریز وجوه دریافتی بود؛ اما امروزه با سوپر اپلیکیشن تاپ تمامی این مسائل و دغدغه‌ها تیز حل شده است.

نحوه انتقال وجه توسط سوپر اپلیکیشن تاپ

تاپ یکی از پلتفرم‌های مطمئن و امن است که زیر نظر بانک پارسیان، بانک مرکزی، شاپرک و پلیس فتا فعالیت می‌کند. ازاین‌رو توانسته است بستری امن و مطمئن برای کاربران خود به وجود آورد تا به‌راحتی بتوانند بدون مراجعه به بانک یا دستگاه‌های خودپرداز در هر زمان و مکانی مبلغ مدنظر خود را انتقال دهند. برای انتقال وجه از طریق سوپر اپلیکیشن تاپ، کارمزدی برابر هزینه انتقال از دستگاه‌های ATM کسر می‌شود که به شبکه پرداخت کشور تعلق دارد و هیچ هزینه جداگانه‌ای برای تاپ گرفته نمی‌شود.

این اپلیکیشن از ۳۰ بانک پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید مبلغ موردنظر خود را انتقال دهید. برخی از این بانک‌ها در لیست سامانه شاپرک قرار دارند که شما می‌توانید با احراز هویت تا مبلغ ۵ میلیون تومان بدون محدودیت کارت به کارت کنید.

سخن پایانی

در این مطلب اطلاعات کاملی در مورد وظایف مدیر ساختمان ارائه شد و روشی برای پرداخت قبوض اعم از قبض آب، قبض برق و انتقال وجه نیز معرفی شد. سوپر اپلیکیشن تاپ پلتفرمی مطمئن است که تمامی افراد می‌توانند به‌صورت رایگان به دانلود و نصب آن اقدام کنند. این سوپر اپلیکیشن پلتفرمی جامع است که علاوه بر خدمات کارت به کارت و پرداخت قبوض، ۷۳ سرویس کاربردی دیگر را برای استفاده کاربران مهیا کرده است.

این سرویس‌ها در زمینه‎‌های گوناگونی مانند گردشگری، سامانه سجام، ناجا، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض آزادراهی و غیره خدماتی ارائه می‌دهند. شما نیز می‌توانید برای تسهیل امور روزمره زندگی خود اقدام به دانلود و نصب این سوپر اپلیکیشن کنید. علاوه بر این موارد شما با استفاده از خدمات تاپ شانس خود را برای برنده‌شدن در جشنواره‌های تاپ افزایش می‌دهید.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.