پارگی مینیسک زانو با طب سوزنی قابل درمان است ؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 78333
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۴۶ |

پارگی مینیسک زانو با طب سوزنی قابل درمان است ؟

مینیسک زانو فیبروکارتلاژی است که استخوان ران را از استخوان درشت نی جدا می‌کند. بیشتر افراد از مینیسک زانو به عنوان غضروف زانوی خود یاد می‌کنند. هر مفصل زانو دارای یک مینیسک داخلی و یک مینیسک جانبی است. مینیسک زانو اشکال منحصر به فردی دارد. آن‌ها به صورت گوه‌ای و یا شبیه به کلیه هستند.
پارگی مینیسک زانو با طب سوزنی قابل درمان است ؟

مینیسک زانو فیبروکارتلاژی است که استخوان ران را از استخوان درشت نی جدا می‌کند. بیشتر افراد از مینیسک زانو به عنوان غضروف زانوی خود یاد می‌کنند. هر مفصل زانو دارای یک مینیسک داخلی و یک مینیسک جانبی است. مینیسک زانو اشکال منحصر به فردی دارد. آن‌ها به صورت گوه‌ای و یا شبیه به کلیه هستند.

شکل گوه‌ای به ثبات چرخشی زانوی فرد کمک می‌کند. مینیسک همچنین به عنوان یک سپر نیز عمل می‌کند. همانطور که راه می‌رویم، می‌دویم و با کمک زانو می‌پریم، زانو نیروهای بسیاری را به خود جذب می‌کند. مینیسک به جذب این نیروها کمک می‌کند تا سطوح استخوان آسیب نبیند.

با افزایش سرعت حرکت از راه رفتن به دویدن تا پریدن، میزان نیرو به طور تصاعدی افزایش می‌یابد. مینیسک به جای جدا کردن، باعث پراکنده شدن نیروهای فشاری در کل زانو می‌شود.

مینیسک زانو با پیچ خوردن زانویی که کمی خم است، معمولاً در جمعیت جوان به صورت آسیب‌زا پاره می‌شود. نوع مشکل‌ساز آسیب مینیسک اغلب مربوط به فعالیت‌های ورزشی نادرست است.

مینیسک می‌تواند در قسمت جلویی، خلفی، شعاعی پاره شود یا ظاهری دسته سطلی داشته باشد.

در افراد میانسال، ممکن است پارگی به دلیل تخریب طبیعی مینیسک در اثر افزایش سن باشد یا آسیب سطح استخوان مفصل ران بر اثر آرتروز و پارگی مینیسک باشد. در این حالت، جراحی آرتروسکوپیک زانو در ترمیم مینیسک و ترمیم سطح آسیب دیده مفصل می‌تواند کمک کننده باشد.

پارگی خفیف مینیسک یا پارگی در ناحیه قرمز معمولاً به سرعت به درمان با حرکات اصلاحی و تمرین درمانی پاسخ می‌دهد.

یکی از نقش‌های اصلی مینیسک جذب ضربه است. خوشبختانه ضربه‌گیرهای حیاتی دیگر در اطراف زانو و عضلات هستند که این نقش را بر عهده دارند. محققان کشف کرده‌اند که اگر عضلات پا را تقویت کنید، با بهبود قدرت عضله و پایداری زانو، فشارهای استخوانی کاهش می‌یابد.

هدف از تمرین درمانی و حرکات اصلاحی در پارگی مینیسک زانو:

درد و التهاب را کاهش دهید.

دامنه حرکت زانو را طبیعی کنید.

عضلات حمایت کننده از زانوی خود را تقویت کنید مانند عضلات چهار سر ران و همسترینگ.

اندام تحتانی خود را تقویت کنید: عضلات دوقلو، ران و لگن.

وضعیت صحیح قرارگیری کشکک استخوانی (کلاهک زانو) را بهبود ببخشید.

طول عضلات خود را عادی کنید، انعطاف‌پذیری و تعادل خود را بهبود بخشید. تکنیک و عملکرد خود را بهبود ببخشید مانند راه رفتن، دویدن، چمباتمه زدن، جست و خیز و فرود.

احتمال آسیب دیدگی مجدد را به حداقل برسانید.

آسیب‌های مینیسک معمولاً با آسیب‌های دیگر زانو همراه است که ممکن است نیاز به درمان نیز داشته باشد.

طب سوزنی نوعی داروی مکمل است که از سوزن‌هایی استفاده می‌کند که در نقاط خاصی از بدن برای کمک به تسکین درد و درمان سایر نگرانی‌های سلامتی استفاده می‌شود. این سوزن‌ها مانند آن‌هایی نیستند که به دیدن آنها در مطب پزشک عادت کرده‌اید. آنها جامد، بسیار نازک و انعطاف‌پذیر هستند. سوزن‌ها واقعاً درد ندارند. بیشتر مردم در طول درمان احساس آرامش می‌کنند و معمولاً در نهایت چرت می‌زنند.

اعتقاد بر این است که طب سوزنی حدود ۳۰۰۰ سال پیش در چین آغاز شد. اخیراً، با گسترش تحقیقات و افزایش روزافزون آمریکایی‌ها و جستجوی فزاینده طب مکمل و جایگزین، به آن در ایالات متحده علاقه مند شده است و در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که طب سوزنی می‌تواند برای شرایط خاصی فوایدی داشته باشد، اما بسیاری از مردم آن را برای مسائلی فراتر از مواردی که توسط تحقیقات پشتیبانی می‌شود، مؤثر می‌دانند.

تسکین درد رایج‌ترین دلیلی است که مردم به طب سوزنی مراجعه می‌کنند، اما من انواع نگرانی‌های مربوط به سلامت و تندرستی را نیز می‌بینم، از بیماری خودایمنی گرفته تا بی‌خوابی و مشکلات زنان و زایمان. مردم فقط سعی می‌کنند راهی برای احساس بهتر پیدا کنند. در اینجا هشت شرایطی که ممکن است طب سوزنی مفید باشد، آورده شده است.

هنگام انتخاب یک متخصص طب سوزنی، باید مطمئن شوید که آنها در یک برنامه تحصیلات تکمیلی معتبر سه یا چهار ساله شرکت کرده و دارای مجوز دولتی فعلی هستند.

قبل از شروع، از فرصت استفاده کنید و هر سؤالی در مورد فرآیند دارید بپرسید. آنها خواهند گفت که چه انتظاری داشته باشید، و همچنین باید یک برنامه درمانی را به وضوح بیان کنند.

پزشک طب سوزنی همچنین باید از سوزن‌های از پیش بسته بندی شده، یکبار مصرف و استریل شده استفاده کند و بلافاصله پس از جلسه، این سوزن‌ها را با خیال راحت دور بیندازد. این امر خطر ابتلا به عفونت و بیماری‌های منتقله از طریق خون را کاهش می‌دهد.

با خیال راحت بپرسید که آنها چه تجربه ای در درمان مشکلی که برای آن به دنبال کمک هستید، دارند – برخی از پزشکان ممکن است تجربه بیشتری در درمان شرایط یا علائم خاص داشته باشند. مطمئن شوید که پزشک طب سوزنی فردی است که می‌توانید با او ارتباط برقرار کنید. بسیار مهم است که با افرادی که برای کار با آنها انتخاب می‌کنید راحت باشید.

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.