ویزای تحصیلی کانادا چیست؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 66645
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ |

ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

یکی از روش‌هایی که فرد می‌تواند به سایر کشورهای دیگر برود، ویزای تحصیلی است. متقاضیانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، ویزای تحصیلی یکی از بهترین روش‌های ممکن است. ویزای تحصیلی در بین بسیاری از دانشجویان محبوب است زیرا آنها از طریق یک ویزای تحصیلی می‌توانند با کمترین هزینه در یک کشور دیگر تحصیل کنند و پایه‌های اقامت طولانی مدت خود را بچینند.
ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

یکی از روش‌هایی که فرد می‌تواند به سایر کشورهای دیگر برود، ویزای تحصیلی است. متقاضیانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، ویزای تحصیلی یکی از بهترین روش‌های ممکن است. ویزای تحصیلی در بین بسیاری از دانشجویان محبوب است زیرا آنها از طریق یک ویزای تحصیلی می‌توانند با کمترین هزینه در یک کشور دیگر تحصیل کنند و پایه‌های اقامت طولانی مدت خود را بچینند. همچنین از آنجایی که این افراد برای تحصیل درخواست می‌دهند، احتمال گرفتن ویزای آنها بسیار بالاست. برای گرفتن ویزای تحصیلی قبل از هر چیزی باید ابتدا از دانشگاه مقصد پذیرش تحصیلی دریافت کنید. برای این کار باید بدانید کدام دانشگاه و رشته‌ای را انتخاب کنید. همچنین برای ارسال مدارک شما نیازمند یک دارالترجمه مناسب هستید. در این مقاله از دارالترجمه فدرال قصد داریم شما را با مراحل ویزای تحصیلی بیشتر آشنا کنیم.

مراحل تحصیل در دانشگاه های خارجی

مرحله اول:

قبل از هرچیزی شما باید از طریق سایت اداره مهاجرت کانادا ایالات و مناطق تمامی مراکز آموزشی را ببینید. در این مرحله متقاضی باید شرایط و معیارهای خود را در انتخاب دانشگاه و هم هزینه‌های تحصیل در دانشگاه مقصد را به درستی بررسی کند و دانشگاه متناسب با شرایط خود را انتخاب کند.

مرحله دوم:

برای اینکه بتوانید پذیرش بسیاری از دانشگاه‌ها و مدارس کانادا را کسب کنید باید نمره و مدرک زبان داشته باشید. بسته به نوع دانشگاهی که انتخاب می‌کنید باید از یک نمره و سطح نرمالی از زبان برخوردار باشید. برای پذیرش در برخی مدارس و دانشگاه‌ها داشتن مدرک زبان مهم نیست اما در برخی دیگر کاملاً الزامی است. به عنوان مثال اگر شما قصد مهاجرت به کشور آلمان یا اتریش را داشته باشید باید حتماً مدرک زبان آلمانی را بگیرید. همچنین جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا نمره آیلتس شما کاملاً مهم است.

مرحله سوم:

در این مرحله باید مهارت علمی خود را بالا ببرید. گاهی اوقات باید برای ورود به یک دانشگاه خاص ملزومات علمی برای آن دانشگاه آماده کنید. به عنوان مثال اگر شما قصد مهاجرت تحصیلی به یک کشور توسعه یافته را دارید باید قبل از ورود به دانشگاه مقالات علمی مختلفی بنویسید و آن را کنفرانس‌های بین‌المللی مختلفی ارائه کنید. در این مرحله شما باید بتوانید متون مقاله خود را ترجمه صحیح و درستی کنید. زیرا این مقالات در کنفرانس‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند. برای ترجمه مقالات خود می‌توانید از شرکت‌های دارالترجمه مانند دارالترجمه ظفر کمک دریافت کنید.

مرحله چهارم:

مرحله چهارم جز مهم‌ترین مراحل اخذ ویزای تحصیلی است. در این مرحله باید فرم پذیرش را به دقت تکمیل کنید. فرد متقاضی می‌تواند تمامی فرم‌های خود را از سایت دانشگاه آنلاین مقصد بگیرد و آن را تکمیل کند.

مرحله پنجم:

در این مرحله فرد باید کلیه مدارک دانشگاهی و هویتی خود را ترجمه رسمی کند و برای دانشگاه مقصد ارسال نماید. برای ترجمه رسمی شما نیازمند دفاتر رسمی دارالترجمه هستید. ما به شما در این بخش دارالترجمه رسمی فدرال را معرفی می‌کنیم. در این مجموعه شما می‌توانید با خیالی راحت تمامی اسناد خود را براساس استانداردهای موجود ترجمه کنید. مترجمین دارالترجمه فدرال دارای مجوز قوه قضاییه هستند از این رو آن‌ها همگی دارای مهر قوه قضاییه هستند که آن را در زیر اسناد ترجمه شده می‌زنند تا کشور مقصد آن را تایید نماید.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا:

  1. نامه پذیرش تحصیلی از یک موسسه معتبر
  2. اسکن از تمامی صفحات پاسپورت جدید و قدیمی (پاسپورت قدیمی در صورت وجود)
  3. یک قطعه عکس ۵.۳ در ۵.۴
  4. نامه تمکن مالی (یک فرد باید به سفارت کشور مقصد ثابت کند پس از ورود به آن کشور می‌تواند از پس هزینه‌های خود بر بیاید.)
  5. اگر سابقه کاری دارید باید نامه سوابق را به همراه بیمه به کشور مقصد ارائه دهید.
  6. پر کردن فرم درخواست ویزا
  7. ترجمه رسمی گواهی پایان دوره سه سال متوسط
  8. ترجمه کامل گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی
  9. ترجمه گواهی پایان دوره کارشناسی و یا کارشناسی ارشد
  10. مدارک هویتی مانند شناسنامه
  11. گواهی سلامت
  12. ارائه رزومه یا مدرک زبان انگلیسی
  13. برنامه تحصیلی STUDY PLAN

ترجمه مدارک بسیار مهم است. زیرا باید دقیق، بی‌عیب و نقص باشد. در غیر اینصورت کشور مقصد مدارک را برمی‌گرداند. بنابراین انتخاب یک دارالترجمه مناسب بسیار حائز اهمیت است. همچنین برای ترجمه رسمی مدارک خود باید به مراکز دارالترجمه‌ای مراجعه کنید که مهر قوه قضاییه را بر ترجمه مدارک شما بزنند.

برخی از معایب و مزایای ویزای تحصیلی

مزایای ویزای تحصیلی

  • آشنایی با فرهنگ جدید در یک کشور جدید
  • یادگیری یک زبان جدید و جدا از زبان مادری
  • بالارفتن اعتماد به نفس
  • تقویت روابط اجتماعی
  • ارتقاء سطح تحصیلی و معلومات
  • پشتیبانی همه جانبه از دانشجویان
  • خارج شدن از منطقه آسایش
  • دیدگاهی متفاوت برای ادامه زندگی
  • تقویت استقلال مالی و شخصیتی
  • اوقات فراغت عالی
  • امکان استفاده از بورسیه تحصیلی
  • تاثیرات مثبت در آینده و شغل جوان یا نوجوان

معایب ویزای تحصیلی در خارج از کشور

  • دلتنگی و دوری از خانواده
  • مشکلات برقراری ارتباط
  • عدم تطابق با فرهنگ جدید
  • سخت بودن دوره‌های آموزشی
  • گران بودن هزینه تحصیل

ارائه خدمات ترجمه دارالترجمه فدرال:

مترجمان ما در دارالترجمه فدرال که در زمینه ترجمه اسناد رسمی، ترجمه مقالات رسمی، شناسنامه و… فعالیت می‌کنند، آماده ارائه خدمات ترجمه به شما هستند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی، کاری، سفر و … را دارید و نیازمند ترجمه متون ،اسناد رسمی خود هستید ما فدرال را به عنوان بهترین دارالترجمه شهرک غرب، ظفر و. تهران به شما معرفی می‌کنیم. فرقی نمی‌کند چه کشوری مقصد شماست چرا که مترجمان ما به همه‌ی زبان‌های رسمی کشورهای مختلف مسلط هستند. برای ترجمه متون خود اگر در منطقه صادقیه تهران هستید به نشانی https://federaltehran.com/branch/sadeghiyeh-translation-agency زیر مراجعه نمایید تا مشاورین ما در اولین فرصت به آنها رسیدگی کنند. فدرال یک همراه در کنار مهاجرت شماست.

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.