وکالتی برای ۱۴۰۰روز - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 17479
  پرینتخانه » اسلایدر, سیاسی تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹ |
بررسی ابعاد و اثرات حضور مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی؛

وکالتی برای ۱۴۰۰روز

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی به پایان رسید که ایرانیان ‌بار دیگر شور و شعور خود را به نمایش گذاشتند و نشان دادند فارغ از تمام کاستی‌هایی که در کشور وجود دارد، پیروی از ولایت‌فقیه و رهبری معظم انقلاب اسلامی همچنان در سرلوحه تصمیم‌گیری‌های آنان قرار دارد.
وکالتی برای ۱۴۰۰روز

‌| حسن شجاعی‌|
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی به پایان رسید که ایرانیان ‌بار دیگر شور و شعور خود را به نمایش گذاشتند و نشان دادند فارغ از تمام کاستی‌هایی که در کشور وجود دارد، پیروی از ولایت‌فقیه و رهبری معظم انقلاب اسلامی همچنان در سرلوحه تصمیم‌گیری‌های آنان قرار دارد.
در تمامی ۱۶ ساعتی که انتخابات مجلس یازدهم در شعبات اخذ رأی در سراسر کشور در حال برگزاری بود حضور مردم به نحو چشمگیری نشان از حساسیت آنان نسبت به آینده داشت و پیر و جوان، زن و مرد با بینشی انقلابی و بصیرتی دینی از حق رأی خود دفاع کرده و نمایندگان مدنظر خود را با برگه‌های رأی تا صندوق‌ها همراهی کردند.
اینکه هنوز بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی ایران، مردمی هستند که از قبل از بازگشایی محل‌های اخذ رأی حاضرشده و ساعت‌ها در صفوف طولانی و گذران ساعت‌ها انتظار برای انتخاب خود صبوری می‌کنند جای افتخار و بالندگی دارد و انتظار از نمایندگانی که راهی بهارستان می‌شوند این است که قدردان این خلوص و همراهی باشند.
منطقی که پشت این حضور وجود دارد بر اساس پایه‌های مردم‌سالاری دینی برجای‌مانده از آموزه‌های حضرت امام راحل و تداوم و حراست و حمایت مقام معظم رهبری از این درخت تناور است که موجب شده برخلاف دشمنی‌های بدخواهان و کید و مکر منافقان، همچنان این  مردم در پاسداشت ارزش‌های خود درصحنه حاضر باشند و با انتخاب خود مسیر آینده کشور را ترسیم نمایند.
آنچه در سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری پس از اخذ رأی بیش از همه موردتوجه قرار گرفت این بخش بود که ایشان فرمودند:« روز انتخابات،روز احقاق حق مدنی ملت است که می‌خواهند بیایند رأی بدهند و شرکت خودشان در اداره‌ امور کشور را ــ که حق آن‌ها است ــ به دست بیاورند.» حقی که سالیان سال و در طول دوران پرفرازونشیب انقلاب اسلامی از خرداد ۴۲ تا بهمن ۵۷ و از آن زمان تا اسفند ۹۸ برایش خون‌ها ریخته شده و خون‌دل‌ها خورده شده تا ملت ایران بتوانند از حق خود در تعیین سرنوشت شان استفاده نمایند. اما موضوع به اینجا ختم نشده و پس از ملت که همواره در ادای وظایف خود، پشت سر رهبری نظام سرآمد بوده نوبت نمایندگانی است که با آرای همین مردم راهی ساختمان  بهارستان می‌شوند و وکالت ملتی را بر عهده می‌گیرند که در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب خود از مطهری و بهشتی و رجایی تا همت و صیاد و  باکری و باقری و سلیمانی‌ها را فدا کرده تا بتوانند از حقوق قانونی و شرعی خود استفاده نمایند.
از خرداد ۹۹ ، ۲۹۰ نماینده مجلس یازدهم، ۱۴۰۰ روز فرصت دارند تا وکالت ملتی ۸۰ میلیونی را برعهده‌گرفته و با تمام وجود بر شعارها و وعده‌های خود پابرجا بمانند. نمایندگانی که باید پاسخگوی این حضور پرشور مردم باشند و از حق وکالتی که ملت به آن‌ها داده برای تأمین آسایش و رفاه و امنیت مردم نهایت بهره را ببرند.
امروز در مسجد ابوذر یاد حرف‌های پیرزنی افتادم که با قامت خمیده خود، در پاسخ به سؤال من که پرسیدم مادر جان شما با این سن و سال با چه انگیزه‌ای در انتخابات شرکت کرده‌اید گفت: همان‌گونه که ما به وظیفه انسانی و شرعی خودمان عمل کردیم و به‌پای صندوق‌های رأی آمده‌ایم، از نمایندگان درخواست داریم واقعا به وظایف قانونی خود توجه کنند و از مجلس برای صعود به قدرت‌طلبی استفاده نکنند. نمایندگانی که از فردای شمارش آرا بارأی این مردم راهی مجلس می‌شوند باید در نظر داشته باشند که نماینده ۸۰ میلیون ایرانی از پیر و جوان و خرد و کلان هستند و هر تصمیم و هر رأی آنان می‌تواند سرنوشت ملتی را تغییر دهد. مردمی که دغدغه مسکن و اشتغال و ازدواج و فرهنگ و … شانه ایشان را در سایه بی‌تدبیری‌ها خم کرده و توقعشان این است که مجلسی مردمی و جهادی بتواند غم‌هایشان را به شادی تبدیل کند و دولتمردانشان را بر مسیر درست رهنمون سازند.
در دورانی که دشمنان این مرزوبوم از تمامی جهات با فشارهای اقتصادی و سیاسی بیشترین ضربه را به ملت ایران وارد کرده‌اند انتخابات مجلس یازدهم نویدبخش اتفاقات میمون و مبارکی در کشور بود که نشان داد این مردم همچنان پای انقلاب و رهبرشان هستند. امید می‌رود مجلس آینده که مجلسی انقلابی و برآمده از خواست مردم است بتواند مطالبات به‌حق مردم را به سرانجام برساند. 

نویسنده : حسن شجاعی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.