وضع نامناسب آب در پایتخت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 74890
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۷:۴۳ |

وضع نامناسب آب در پایتخت

وزیرکشور گفت:یکی از مشکلات شهر تهران با توجه به کاهش نزولات آسمانی، ذخیره پشت ۵ سدی است که آب تهران را تامین می‌کند و وضع در این بخش خوب نیست و باید مراقبت کرد.
وضع نامناسب آب در پایتخت

احمد وحیدی درحاشیه سومین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: در این شرایط لازم است در الگوی مصرف مطابق دستورالعمل وزارت نیرو عمل کرد تا به لطف الهی شامل نزولات آسمانی باشیم و شهرداری تهران نیز در این بخش همکاری بسیار خوبی با سازمان آب منطقه‌ای داشته است تا بتوانند در تامین آب کمک کنند، اما آنچه که مشخص است باید الگوی مصرف را اصلاح کنیم.

وزیرکشور در پاسخ به این سوال که آیا احتمال جیره بندی آب در تهران وجود دارد یا خیر گفت: بهتر است این موضوع را همکاران ما در وزارت نیرو بحث کنند و اطلاعات دقیق بدهند آما انچه که مهم است ما باید در مصرف آب مراقبت و صرفه جویی کنیم.

حمایت از توسعه ناوگان عمومی برای کنترل آلودگی هوا

احمد وحیدی همچنین با اشاره به نقش دستگاه‌ها در کنترل آلودگی هوا گفت: راه حل‌های مشخصی در این بخش وجود دارد که یکی از آن‌ها توسعه حمل و نقل عمومی است که خوشبختانه با اقدام‌هایی که در شهرداری تهران انجام شده است ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نو به ناوگان اضافه شد و کار توسعه و ساخت مترو نیز در حال انجام است.

وزیر کشور افزود:در بخش توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی باید حمایت کرد و در بخش دیگر کمک‌هایی وزارت نفت کرده است تا خودرو‌های با کیفیت یورو ۵ تردد کنند و تولیدات در این بخش نیز خوب است.

احمد وحیدی با تاکید بر لزوم کنترل واحد‌های آلاینده افزود: پیش بینی شده است مجموعه‌هایی که باعث آلودگی هستند بررسی شوند و با استفاده از فیلتر‌هایی که باعث کاهش آلودگی می‌شود میزان آلودگی را کنترل کنند.

وزیر کشور گفت: آلودگی هوا تمام حوزه‌ها را شامل می‌شود و باید در هرجایی که منشا الودگی است بررسی لازم را داشته باشیم، زیرا در قانون دستگاه‌های مختلف وظیفه دارند و باید به آن عمل کنند

احمد وحیدی افزود: در بخش ساختمان‌های نا ایمن، اقدام‌های خوبی شده و قرارگاهی نیز در این بخش شکل گرفته و ارزیابی‌های خوبی برای سازه‌های ناپایدار در حال انجام است و مسائلی هم که می‌تواند برای شهر تهران مشکل ایجاد کند در این جلسه بررسی شد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.