وزن قوطی سنگین - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 85921
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ |

وزن قوطی سنگین

وزن قوطی سنگین، از جمله ویژگی‌های این مقطع فولادی است که برای اطمینان از استاندارد بودن آن و همچنین برآورد هزینه‌های مربوط به خرید اهمیت دارد.
وزن قوطی سنگین

وزن قوطی سنگین، از جمله ویژگی‌های این مقطع فولادی است که برای اطمینان از استاندارد بودن آن و همچنین برآورد هزینه‌های مربوط به خرید اهمیت دارد.
بنابراین، بررسی جدول وزن پروفیل سنگین پیش از خرید می‌تواند به این خریداران کمک کند تا با اطمینان، ثبت سفارش نمایند. البته، برخی هنوز هم فرق پروفیل سبک و سنگین را در هنگام خرید نمی‌دانند و به اشتباه می‌افتند. با توجه به این مسئله، در این مقاله ضمن معرفی قوطی سنگین، به بررسی وزن این کالای فولادی خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

پروفیل سنگین چیست؟

در ابتدای مقاله، به صورت مختصر به این موضوع خواهیم پرداخت که پروفیل سنگین چیست. این نوع پروفیل، که اشاره به پروفیل‌های صنعتی دارد، در سایزها و ضخامت‌های بالا تولید شده و با توجه به وزن بالایی که دارد، به عنوان پروفیل سنگین نیز شناخته می‌شود.

قوطی سنگین را معمولا از ورق سیاه می‌سازند و از آن در ساخت آسمان‌خراش‌ها، برج‌های عظیم و همچنین صنایع بزرگ استفاده می‌کنند. بنابراین، وزن هر شاخه پروفیل به صورت مستقیم به وزن ورق استفاده شده در آن مربوط می‌شود. گفتنیست که قیمت قوطی سنگین نیز تحت تاثیر قیمت ورق است.

در ایران، قوطی سنگین را بنابر استانداردهای ملی ایران و استاندارد اروپا که موارد زیر هستند، تولید می‌کنند:

  • INSO 17003-1 (استاندارد ملی ایران)
  • INSO 17003-2 (استاندارد ملی ایران)
  • EN BS 10219-2 (استاندارد اروپایی)

وزن قوطی سنگین نیز، برگرفته از این استانداردها است. بنابراین تولیدکنندگان می‌بایست با توجه به استانداردهای موجود، پروفیل‌های سنگین صنعتی را تولید کنند.

جدول وزن قوطی سنگین

پروفیل سنگین، ضخامت و طول اضلاع استانداردی باید داشته باشد. به پروفیل‌های با ضخامت بالاتر از ۶ میلی‌متر که طول اضلاع بالاتر از ۱۲ سانتی‌متر داشته باشند، پروفیل صنعتی یا قوطی سنگین می‌گویند. در جدول زیر می‌توانید وزن قوطی سنگین ۱۴ و دیگر سایزها را مشاهده نمایید:

جدول وزن قوطی سنگین
همانطور که قابل مشاهده است، در این جدول اطلاعاتی چون طول و عرض مقطع و ضخامت ورق سیاه مورد استفاده در تولید این پروفیل فولادی آورده شده است و بر این اساس، وزن آن ذکر شده است. وزن قوطی ۱۲ سنگین  و سایر سایزها برای هر شاخه ۱۲ متری نیز محاسبه گردیده است.

جدول اشتال پروفیل صنعتی

اعداد مذکور، بر اساس استاندارد آلمانی اشتال که برای تولید اکثر مقاطع فولادی منتشر شده است، بدست آمده‌اند. خطوط تولید پروفیل سنگین در ایران نیز بر این اساس طراحی شده‌اند. وزن قوطی سنگین بر اساس استاندارد اشتال محاسبه می‌شود و کارخانه‌های فولادی کشور این استاندارد را در نظر دارند و بر اساس آن تولیدات خود را انجام می‌دهند.

نحوه محاسبه وزن قوطی سنگین

پروفیل های سنگین، در ضخامت‌های مختلف و با استفاده از ورق سیاه تولید می‌شوند. با در دست داشتن سطح مقطع هر پروفیل و چگالی آهن، امکان محاسبه وزن قوطی سنگین با استفاده از فرمول مخصوص آن وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توان طول، عرض و ضخامت پروفیل سنگین ۶*۱۴۰*۱۴۰ را در این فرمول قرار داده و وزن آن را به صورت تقریبی و با دقت مناسب، محاسبه کرد.

اگرچه جدول وزن پروفیل سنگین، وزن هر متر و حتی وزن هر شاخه قوطی سنگین ۱۲ متری را نیز به شما می‌دهد، اما خود نیز می‌توانید بر اساس ابعاد، ضخامت و شکل ظاهری آن وزن را محاسبه نمایید.

شما می‌توانید مجموع اضلاع را که در حقیقت محیط پروفیل قوطی است، محاسبه نمایید. سپس با ضرب محیط در ضخامت ورق مورد استفاده، مساحت پروفیل به صورت تقریبی بدست می‌آید. این رقم در صورتی که در چگالی آهن که برابر با ۷.۸ گرم بر سانتی‌متر مکعب است ضرب شود، وزن قوطی سنگین را به شما خواهد داد.

بر این اساس، فرمول محاسبه وزن قوطی سنگین را می‌توان چنین عنوان کرد:

(طول + عرض) × ۲ × ضخامت × طول شاخه × چگالی آهن = وزن هر شاخه قوطی سنگین

در فرمول بالا، طول و عرض بر حسب متر و ضخامت بر حسب میلی‌متر است. در نهایت وزن پروفیل بر حسب کیلوگرم محاسبه می‌شود. با این فرمول، وزن انواع پروفیل فولادی سبک و سنگین قابل بدست آمدن است.

اهمیت محاسبه وزن و استفاده از جدول وزن قوطی سنگین

اطلاع از وزن قوطی سنگین مربعی و مستطیلی به طور دقیق، برای مصرف‌کنندگان این نوع از کالاهای فولادی اهمیت دارد. وزن، عاملی مهم بر قیمت پروفیل است. به عنوان مثال، قیمت پروفیل ۴۰*۸۰ امروز تحت تاثیر وزن این مقطع قرار دارد. بنابراین می‌توان با استفاده از جدول وزن پروفیل، به صورت تقریبی قیمت قوطی سنگین اصفهان و سایر برندها را نیز محاسبه نمود.

از سوی دیگر، وزن استاندارد، به شما میزان کیفیت پروفیل سنگینی که خریداری کرده‌اید را نیز نشان می‌دهد. در صورتی که این وزن از وزن استاندارد پایین‌تر باشد، مقطع تولید شده استحکام و کیفیت مورد انتظار را نخواهد داشت.

  وزن قوطی سنگین

خرید پروفیل سنگین استاندارد و باکیفیت از بازرگانی فولاد آیرومارت

تولیدکنندگان مختلف، کالاهای خود را از طریق بازرگانی‌های فولاد به دست مشتریان می‌رسانند. بازرگانی فولاد آیرومارت، یکی از مراکز معتبر در سراسر کشور است که شعار خود را رضایتمندی مشتریان با ارائه کالای باکیفیت قرار داده است. خریداران می‌توانند انواع قوطی سنگین در سایزها و ضخامت‌های مختلف را از آیرومارت خریداری نمایند.

این مجموعه، با ضمانت کیفیت، این کالا را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست مشتریان خواهد رسید. ایشان می‌توانند ضمن بررسی قیمت پروفیل در وبسایت آیرومارت به نشانی iromart.com و استعلام قیمت‌ها، سفارش خود را به صورت اینترنتی و همچنین تلفنی و از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ ثبت نمایند. کارشناسان آیرومارت همواره پاسخگوی مشتریان هستند.
این مجموعه همچنین برای رضایت هرچه بیشتر مشتریان انواع خدمات کنترل کیفی، انبارداری مدرن، خمکاری و برشکاری را نیز ارائه می‌دهد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.