واهمه اصلاح‌طلبان از اصلاحات! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 14022
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳ |
«رسالت» در گفت‌و‌گو با صاحب‌نظران تحلیل می‌کند؛

واهمه اصلاح‌طلبان از اصلاحات!

جريان اصلاح طلبي اين روزها واهمه جدي از مجلس جوان دارد و در گزارش هاو تحليل‌ها و سخنراني‌هاي تک تک اين اعضا نگراني از اين موضوع ديده مي شود.
واهمه اصلاح‌طلبان از اصلاحات!

جريان اصلاح طلبي اين روزها واهمه جدي از مجلس جوان دارد و در گزارش هاو تحليل‌ها و سخنراني‌هاي تک تک اين اعضا نگراني از اين موضوع ديده مي شود، در جديدترين اين نگراني‌ها علي شکوري راد دبير کل حزب اتحاد ملت  گفته است: مجلس جوان موضوع جديدي نيست و اصولگرايان از همان نسخه قديمي استفاده کرده اند. 
بايد ارزيابي کرد که چرا اصلاح طلبان از مجلس جوان نگران هستند؟، مجلس جوان يک مطالبه عمومي مردم از مسئولين بوده و جريان خاصي را شامل نشده و تمام ارکان مديريتي کشور را شامل مي‌شود، در اين باره با دو تن از فعالان سياسي به گفت‌وگو پرداخته ايم.
*جوانگرايي به معناي مديريت افراد کم سن و سال نيست
حسين کنعاني مقدم، دبير کل حزب سبز ايران در اين باره به «رسالت»  گفت: جوانگرايي در مجلس بدين معنا نيست که افراد کم سن و سال در مجلس حضور داشته باشند، جواني خصوصياتي مانند شجاعت و انقلابي گري را در ذات خود دارد، اما بحث اصلي چابک بودن است، چابک بودن در دنيا جز مهمترين اصول حکمراني خوب و حکومت خوب است.
کنعاني مقدم ادامه داد: کساني که خصلت هاي جوانگرايي را دارند( ممکن است فردي مسن باشد اما خصلت‌هاي جوانگرايي را داشته باشد) بايد وارد عرصه اجرايي کشور شده و کشور را از اين خواب آلودگي و کسالت خارج کنند، حضرت امام(ره) نيز با همين جوانگرايي کشور را از بحران جنگ نجات دادند و يکي از اصول بازگشت به انقلاب همين بحث جوانگرايي است که بايد مورد توجه قرار بگيرد.
*افراد باتجربه در کنار جوانان
اين فعال سياسي با بيان اينکه قطعا افراد با تجربه  که براي شرايط سخت تربيت شده اند نيز بايد کنار جوانان باشند، تا مجلس کارآمدي باشد، گفت: بايد دنبال استفاده ابزاري براي راي آوري نباشيم و بايد جوانگرايي در عمل  و در عرصه هاي مختلف مديريتي اتفاق بيفتد تا کشور از اين حالت کسالت خارج شود.
دبير کل حزب سبز از برنامه اين حزب براي مجلس جديد بر پايه جوانگرايي گفت و افزود: نقشه اي را در حزب سبز مبتني بر جوانگرايي و شاخص ها و فاکتورهاي کانديداي جوان بررسي کرده ايم، تخصص، تقوا، تجربه و تعهد چهار «ت» هستند که ملاک نامزدي اعضاي اين حزب است.
*کانديداهاي نمايندگي مجلس از شرايط کشور مطلع باشند
دکتر زهره الهيان نماينده مجلس هشتم نيز در گفت‌وگو با «رسالت» با بيان اينکه مجلس يازدهم در شرايطي شکل مي گيرد که در عرصه هاي اجتماعي، اقتصادي و سياسي با چالش هاي جدي روبه رو هستيم و نمايندگاني که براي مجلس جديد حضور خواهند داشت بايد افرادي باشند که تحليل عميقي از شرايط کشور داشته باشند و برنامه منسجم و مشخصي را با توجه به چالش هاي موجود داشته باشند، گفت: در بيانيه گام دوم مقام معظم رهبري تاکيد شده است که  از ظرفيت متخصص و جوان در اداره امور کشور استفاده شود و مجلس يکي از جايگاه هايي است که از ظرفيت نيروهاي جوان، متخصص و متعهد در آن براي اداره کشورکمک گرفته شود. با توجه به پتانسيلي که امروز در عرصه کشور از اين نيروها با رويکرد انقلابي در جاي جاي کشور مشغول به خدمت هستند.
عضوشوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب ادامه داد: با شناسايي اين پتانسيل ها و با وارد کردن اين ظرفيت از افراد جوان و متخصص که در سطح مجلس بتوانند خدمت کنند به کار گرفته شوند، اين ظرفيت در بين نيروهاي انقلابي بسيار مشهود بوده و يکي از برنامه‌هاي شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب جوانگرايي و استفاده از ظرفيت نخبگان جوان است و در حال حاضر در شوراي مرکزي ائتلاف تعداد قابل توجهي از اين جوانان حضور دارند و در برنامه ريزي ها حضور موثر دارند، در ليست نهايي در شوراي ائتلاف بنابر اين بوده که تعداد قابل توجهي از نيروهاي جوان که سابقه ارزشمندي بر مبناي رويکرد انقلابي دارند وارد شوند. بنابر اين مجموعه ليست تهران و شهرستان ها مجموعه اي خواهد بود از افراد با تجربه و با سابقه و توانمند و همچنين نيروهاي جوان تر که در کنار نيروهاي با تجربه به خدمت بپردازند و افراد با تجربه، تجربه هاي خود را در حوزه هاي قانون گذاري و نظارت و جايگاه مجلس به نيروهاي جوان تر منتقل کنند تا ان شاءالله شاهد تحول در مجلس باشيم که خروجي اين تحول، کارآمدي ، شايسته سالاري و انقلابي گري  باشد.
*براي آينده کشور چاره اي جز پوست اندازي نيست
نماينده مردم تهران درمجلس هشتم با بيان اينکه براي اداره آينده کشور چاره اي جز پوست اندازي در لايه مديران، سياست گذران و قانون گذاران نداريم، گفت: براي اين پوست اندازي بايد از ظرفيت نخبگان جوان به خوبي استفاده شود، کما اينکه اين تاکيد از طرف رهبر معظم انقلاب در بيانيه گام دوم صورت گرفته است و هر حزب و جريان سياسي که اين رويکرد را ندارد نوعي واهمه از اين نوع پوست اندازي دارد و موافق حضور جوانان متخصص، متعهد و انقلابي ومديران‌جهادي نيست و هر حزب و گروهي که اين تفکر را داشته باشد محکوم به شکست و از نظر افکار عمومي مطرود است.
*اصلاح طلباني که با اصلاحات مخالفند
وي در واکنش به اظهارات علي شکوري راد دبير کل حزب اتحاد ملت مبني بر اينکه مجلس جوان همان الگوي قديمي اصولگرايان است و قرار نيست جريان اصولگرايي کار جديدي کند، گفت: جريان اصلاح طلب علي‌رغم شعارهايي که در زمينه اصلاح طلبي داده است با اين اصلاحات عميق با رويکرد جوانگرايي مخالفت دارد و نشان مي دهد اصلاح طلبي از منظر آنان شعاري بيش نيست و در عرصه عمل قائل به اصلاح طلبي نيست و بنايي بر اصلاحات ندارند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.