واردات خودروهای کارکر‌ده کمتر از پنج سال دردستورکار‌است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 81303
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 17 بهمن 1401 - 6:13 |
لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

واردات خودروهای کارکر‌ده کمتر از پنج سال دردستورکار‌است

لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح عرضه واردات خودرو کارکرده کمتر از  پنج سال پرداخت و اظهار‌کرد: مسئله خودرو امری پیچیده است و تولیدات آن به میزان نیاز نیست. در حوزه واردات خودرو نیز تنها قادر به واردات ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار خودرو خواهیم بود که این میزان نیز پاسخگوی نیاز مردم نخواهد بود.
واردات خودروهای کارکر‌ده کمتر از پنج سال دردستورکار‌است

گروه سیاسی
لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح عرضه واردات خودرو کارکرده کمتر از  پنج سال پرداخت و اظهار‌کرد: مسئله خودرو امری پیچیده است و تولیدات آن به میزان نیاز نیست. در حوزه واردات خودرو نیز تنها قادر به واردات ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار خودرو خواهیم بود که این میزان نیز پاسخگوی نیاز مردم نخواهد بود. وی ضمن اشاره به واردات خودروهای کارکرده در کنار‌ واردات خودروهای نو، افزود: در راستای پاسخگویی به نیاز مردم، کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بحث و بررسی پیرامون واردات خودروهای کارکرده کمتر از پنج سال پرداخت. سیاهکلی ضمن تأکید بر تأمین نیاز قشر‌ متوسط جامعه
تصریح کرد: خودروهای کارکرده به سبب قیمت مناسب خود پاسخگوی نیاز قشر متوسط جامعه خواهند بود و به سبب مصرف پایین، در حوزه سوخت و آلایندگی نیز مؤثر واقع خواهند شد.  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: واردات خودروهای کارکرده کمتر از  پنج سال می‌تواند بازار خودرو را تنظیم کند. این موضوع در کمیسیون صنایع و معادن موردبررسی قرارگرفته و امیدواریم که به زودی مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد. وی در تشریح فرآیند بررسی واردات خودروهای کارکرده یادآور شد: تلاش این است که در فرآیند واردات خودرو علاوه بر خودروهای نو، خودروهای کم کارکرد را نیز وارد کنیم. اعضای کمیسیون صنایع با این موضوع موافق هستند و به همین سبب به نظر می‌رسد فرآیند بررسی این موضوع به طول‌ نینجامد. سیاهکلی در پایان این گفت‌وگو متذکر شد: واردات خودروهای کارکرده کمتر از  پنج سال ارزبری کمی دارد و به همین خاطر دچار مشکل نیستند. پیش‌بینی می‌شود که این طرح به زودی به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای واردات خودروهای کارکر‌ده کمتر از پنج سال دردستورکار‌است بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.