همه چیز در رابطه با پیک جدید کرونا در ایران! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 61089
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۰۲ |

همه چیز در رابطه با پیک جدید کرونا در ایران!

این روزها همزمان با وارد شدن به پیک ششم کرونا اسم اُمیکرون بر سر زبان‌ها افتاده است و بسیاری از مردم در جستجوی اطلاعات به‌روز از این سویه کرونا هستند. اُمیکرون یک سویه جدید کرونا با جهش‌های فراوان است که باعث تغییر یافتن پروتئین‌های سطحی آن نسبت به سویه دلتا شده است.
همه چیز در رابطه با پیک جدید کرونا در ایران!

همه چیز در رابطه با پیک جدید کرونا در ایران!

این روزها همزمان با وارد شدن به پیک ششم کرونا اسم اُمیکرون بر سر زبان‌ها افتاده است و بسیاری از مردم در جستجوی اطلاعات به‌روز از این سویه کرونا هستند. اُمیکرون یک سویه جدید کرونا با جهش‌های فراوان است که باعث تغییر یافتن پروتئین‌های سطحی آن نسبت به سویه دلتا شده است. به دلیل تغییرات گسترده، اُمیکرون قادر است خط دفاعی بدن را حتی در افرادی که هر دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند بشکند. اُمیکرون سرعت انتشار بالایی دارد و هم اکنون بر اساس نتایج تست‌های کرونا، به سویه غالب در ایران تبدیل شده و بسیاری از افراد علامت‌دار در حال حاضر به این ویروس آلوده هستند. اُمیکرون توانایی بالایی در آلوده کردن کودکان و نوجوانان به ویژه در فضای مدرسه دارد به همین خاطر شاهد شیوع بالای این سویه در کودکان هستیم.

علائم کرونا اُمیکرون چیست؟

دانستن جواب این سوال پر تکرار و مهم می‌تواند فرد را در انجام اقدامات محافظتی یاری کند. پنج نشانه اصلی ابتلا به اُمیکرون شامل آبرزیش بینی، سردرد، ضعف و خستگی، عطسه کردن و گلو درد است. یکی از تغییراتی که در علائم اُمیکرون نسبت به سویه‌های قبلی رخ داده است بروز کمتر تب و سرفه است. همچنین از دست رفتن حس بویایی و چشایی در ابتلا به اُمیکرون بسیار کمتر دیده می‌شود. تفاوت دیگری که اُمیکرون با دلتا دارد ظاهر شدن سریع‌تر علائم نسبت به دلتا است به طوریکه در سویه دلتا علائم ۵ روز پس از ابتلا به ویروس بروز می‌کردند اما در اُمیکرون علائم پس از ۲ یا ۳ از ابتلا خود را نشان می‌دهند. یکی دیگر از تفاوت‌های سویه اُمیکرون، تمایل بالای آن به ایجاد عفونت و تکثیر در گلو است. معمولا عفونت از گلو شروع شده و سپس به قسمت‌های دیگر از جمله بینی و سینوس‌ها سرایت می‌کند. بنابراین در تست‌های کرونا نمونه گیری از حلق اهمیت بالایی دارد.

Alt text: علائم امیکرون

اُمیکرون بیشتر چه کسانی را تهدید می‌کند؟

شاید این سوال پرسیده شود که اگر علائم اُمیکرون خفیف است و شبیه یک سرماخوردگی به نظر می‌رسد چرا باید نگران ابتلا به اُمیکرون باشیم؟ اگرچه علائم این ویروس شبیه به سرماخوردگی بوده اما همچنان قادر به ایجاد عفونت جدی و بستری کردن فرد مبتلا در بیمارستان است. علاوه بر این ممکن است به دلیل بیماری عوارض بلند مدتی در فرد به جا بماند که تا مدت‌ها وی را درگیر کند. این عوارض به‌ویژه در افرادی که واکسن نزده‌اند و یا دچار بیماری‌هایی مثل دیابت، فشار خون و یا نقص سیستم ایمنی هستند بیشتر رخ می‌دهد. به دلیل تفاوت‌های ژنتیکی در جمعیت، برخی افراد سیستم ایمنی ضعیف‌تری نسبت به سایرین دارند و یا دارای مشکلات زمینه‌ای هستند بنابراین شدت علائم این ویروس در افراد یکسان نیست. از اینرو لازم است که با مشاهده علائم سرماخوردگی در خود یا اعضای خانواده، آن را اُمیکرون فرض کنید و اقدامات لازم از جمله انجام تست کرونا و قرنطینه شدن برای محافظت از اعضای خانواده انجام گردد.

Diagram

Description automatically generated

Alt text: تست کرونا امیکرون

چگونه از خود و خانواده محافظت کنیم؟

دانستن اطلاعات مورد نیاز از ویروس به ویژه انواع علائم آن، اولین گام مفید برای مدیریت کردن بهتر زندگی در برابر ابتلا به اُمیکرون است. آگاه بودن از علائم اُمیکرون به شما کمک می‌کند که با مشاهده اولین نشانه‌ها، آزمایش کرونا در منزل درخواست کنید و متعاقبا در صورت مثبت شدن جواب تست، اقدامات درمانی و قرنطینه‌ای را انجام دهید. چراکه این سویه بسیار مسری بوده و در مدت کوتاهی قادر است افراد یک خانواده را درگیر کند. پس از دریافت جواب آزمایش کرونا اگر ابتلای شما به اُمیکرون قطعی باشد بایستی سیستم ایمنی خود را با خوردن غذاهای مغذی و ویتامین‌ها تقویت کنید و از رفت و آمد در خارج از منزل تا حد امکان بپرهیزد تا از مبتلا شدن همزمان به آنفولانزا و یا دچار شدن به سایر سویه‌های کرونا جلوگیری شود.

A picture containing text, toothbrush

Description automatically generated

Alt text: تست کرونا در منزل

خدمات تست کرونا امیکرون در منزل هومکا

همانطور که گفته شد محدود بودن مراکز تشخیص طبی و ازدحام بالای جمعیت سبب دشوار شدن انجام تست اُمیکرون شده است اما مرکز خدمات آنلاین هومکا قادر است که تمامی این مراحل را برای کاربران خود تسهیل نماید. هومکا با بسیاری از آزمایشگاه‌های منتخب طرف قرار داد است و قادر است در کوتاه‌ترین زمان ممکن جواب تست را در اختیار افراد متقاضی قرار دهد. علاوه بر این، با انتخاب تست کرونا در منزل هومکا از این مزیت نیز بهره‌مند خواهید شد که نیروی متخصص به محل سکونت شما مراجعه کرده و نمونه حلق و بینی را دریافت کند. بنابراین شما بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز درمانی و با کمترین دغدغه خاطر، جواب آزمایش خود را در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل خواهید گرفت. برای ثبت درخواست تست کرونا در منزل می‌توانید از طریق سایت هومکا به آدرس www.homeca.ir درخواست خود را ثبت نمایید. همچنین می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۱۲۱۲۳۴۸ تماس بگیرید.

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.