هر کجا به توان داخلی اعتماد کردیم، موفق شدیم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 67166
  پرینتخانه » اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸ |
رئیس‌جمهور:

هر کجا به توان داخلی اعتماد کردیم، موفق شدیم

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: هرجا در کشور به رهنمود امام و رهبری توجه شد و مسئولان همواره به خود اعتماد داشتند و به دشمنان بی‌اعتماد بودند، پیشرفت کردیم.
هر کجا به توان داخلی اعتماد کردیم، موفق شدیم

رئیس جمهور در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: در این ۴۰ سال گام‌هایی برداشته شده، اما گام‌هایی پیش رو داریم و میراث امام (ره) نیز انقلاب اسلامی است، باید این میراث گرانقدر را حفظ کنیم.

 

به گفته او، «اگر بخواهیم یک سند برای انقلاب اسلامی در نظر بگیریم، سند گام دوم انقلاب اسلامی مهم‌ترین و ارزشمندترین سند است و اگر عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد، باید برطرف کرد.»

 

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: هرکجا در کشور به حرف و رهنمود امام (ره) و رهبری توجه شد و مسئولان همواره به خود اعتماد داشتند و به دشمنان بی‌اعتماد بودند، کشور پیشرفت داشته است، اما هر کجا که به بیرون چشم دوخته شد، عقب‌ماندگی‌هایی به وجود آمده است.

 

رئیس دولت سیزدهم اعتقاد دارد اگر به رهنمود‌های آن روز امام (ره) و هر آنچه که رهبر انقلاب در قالب سیاست‌های مصوب درباره اقتصاد مقاومتی به بخش‌های مختلف ابلاغ کردند همگان پایبند می‌بودند، وضعیت حتما در این حوزه نیز همانند سایر حوزه‌هایی که پیشرفت داشتیم، همراه با موفقیت بود.

 

باید در حوزه عدالت اجتماعی و اقتصادی گام برداریم

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: وظیفه همه است که به اقداماتی که در چهل سال اخیر انجام شده بازنگری داشته باشند. راه در پیش است و باید در حوزه عدالت اجتماعی و اقتصادی گام برداشت.

 

به گفته او، «در مواردی عقب ماندگی داریم که حوزه اجرای عدالت یکی از آن هاست. البته کارهای بسیاری انجام شده و باید زحمات پیشین راه ارج نهاده و برای همه مسئولان که در این حوزه تلاش کردند، دعا کنیم.»

 

جمله «عالم در محضر خداست»، سنگ بنای تمام تفکر اندیشه و شخصیت حضرت امام (ره) است

رئیس‌جمهور گفت: خداوند متعال کرامت را به همه انسان‌ها اعطا کرد و همه انسان‌ها دارای کرامت هستند و بر همه موجودات عالم برتری و جایگاه با کرامتی دارد. سخن ما در مورد کرامت ذاتی نیست، بلکه در مورد کرامت اکتسابی است. فرق این دو کرامت این است که انسان عارف کرامت را کسب می‌کند. اگر انسان در کسب جایگاه معنوی، شناخت خدا و عمل به دستورات ذات مقدس حضرت حق در پرتوی قرآن‌کریم و رسول کریم کرامت کسب کرد، او را به کرامت می‌رساند.

 

به گفته او، «جلوه‌های کرامت در انسان کامل و کتاب کامل است و می‌تواند انسان را به جایگاه کرامت برساند. شهیدان ما قبل از رسیدن به مقام شهادت به مقام کرامت رسیدند و اول کریم هستند بعد شهید و اگر کرامت نداشته باشند که از جان بگذرند به مقام شهادت نمی‌رسند.»

 

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه اولین جلوه کرامت در مکتب امام دلدادگی به خداست، گفت: جمله «عالم در محضر خداست» تمام دیدگاه‌های دینی، شرعی و شخصی و سنگ بنای تمام تفکر اندیشه و شخصیت حضرت امام (ره) است. در هیچ بخش صحیفه نور نخواهید دید که امام مردم را به خود دعوت کرده باشد، بلکه در همه سخنان مردم را دعوت به خدا کرده است.

 

او ادامه داد: امام همواره مردم را به عبادت خدا دعوت می‌کرد و دومین اقدام امام نیز برپا داشتن عدالت در جامعه بود، ما انسان عادل و عدالت‌خواه داریم که امام انسانی عدالت‌خواه بود و پرچم عدالت‌خواهی را برافراشت و در سال ۴۲ نیز هزینه آن را پرداخت کرد.

امام (ره) حقیقتا به مردم اعتقاد داشتند و میزان را رأی ملت می‌دانستند

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: امام (ره) به ما یاد دادند که ابتدا توکل به خدا و دوم اعتماد به نفس و یقین به پیروزی داشته باشیم که از جانب خدا نصیب ما خواهد شد.

 

به گفته او، «رمز موفقیت حضرت امام (ره) و کمال ایشان کرامتشان بود، امام مردم را باور داشتند و میزان را رأی ملت می‌دانستند. حقیقتا به مردم اعتقاد و باور داشتند. این باور امام بود که راه خدا از میان خلق می‌گذرد، اگر کسی به دنبال جلب رضای خدا است باید خدا را راضی کند، لازمه محبت مردم، جلب محبت خلق‌الله است.»

 

رئیسی گفت: مشتری‌مداری و حق با مشتری معنای کامل این حرف است. ما در فرهنگ دینی مدیریت را بسیار بالاتر از سخنی که در مدیریت مطرح است می‌دانیم و آن این است که باید مردم را دوست داشت. دوست داشتن مردم بسیار اهمیت دارد. مردم امام را دوست داشتند.

 

او ادامه داد: دوست داشتن مردم و ملاک دانستن مردم در زندگی امام جلوه‌های بسیاری دارد. از جلوه‌های کرامت در سیره و مکتب امام رضوان‌الله تعالی علیه ضدیت و مبارزه با استکبار و ظلم بود. کسی که بنده خدا است و اعتقاد دارد خدا در تمام زوایای عالم حاکم و ناظر است نمی‌تواند حاکمیت غیر از خدا را بپذیرد. ظلم‌ستیزی یکی از کرامات مکتب امام رحمت‌الله است.

 

قطعا آینده درخشان و روشن و نسبت به آن امیدوار هستم

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه پیشرفت‌های علمی کشور حتی به جایی رسیده که در کشور‌های مختلف همچون تاجیکستان در سطح تحصیلات عالی از علوم کشور ما استفاده می‌کنند، گفت: زمانی ما حدود ۷۰۰ کشته بر اثر بیماری کرونا داشنیم، اما با اعتماد به داخل، امروز توانسته‌ایم این بیماری کرونا را مهار کنیم که تعداد فوت‌شدگان به صفر رسیده است.

 

او ادامه داد: امام (ره) به ما یاد دادند که ابتدا توکل به خدا داشته باشیم و دوم اعتماد به نفس و یقین داشتن به پیروزی که از جانب خدا نصیب ما خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: من به آینده امیدوار هستم و قطعا آینده درخشان و روشن است و این مورد را می‌توان از رهنمود‌های و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب و امام دریافت کرد.

 

رئیس قوه مجریه گفت: بسیاری به امام (ره) و حرکت ایشان اعتماد داشتند، اما تردید‌هایی داشتند. افراد بیان می‌کردند که امام (ره) چطور با دستان خالی می‌تواند در مقابل جهان بایستد؟ ولی ایشان ثابت کردند که با اعتماد و اعتقاد به خدا می‌توان انقلاب اسلامی را به ثمر رساند و حتی با قدرت فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند.

 

ملت بزرگ ایران، تحریم‌های حداکثری آمریکا را شکست داده است

رئیس جمهور گفت: امروز شاهد هستیم که سخنگوی کاخ سفید به صراحت اعلام می‌کند که فشار حداکثری بر ایران شکست خورده است.

 

به گفته او، «امام (ره) می‌فرماید خون بر شمشیر پیروز است و می‌فرماید ملتی که شهادت را برای خود سعادت بداند پیروز است که این را با اعتماد به خدا و اعتماد و اعتقاد به مردم بیان می‌کردند.»

 

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به کسی که تکیه کرده بود که بزرگترین و بلند مرتبه‌ترین تکیه‌گاه عالم بود. با اعتماد به خدا و اتکا به نیروی الهی با درس گرفتن از آموخته‌های امام (ره) و رهنمود‌های رهبر انقلاب و به دست‌های جوانان ایرانی یقین داریم.

 

رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: با یقین اعلام می‌کنم، امروز و امشب و در ایام بسیار با برکت کرامت می‌توانیم به لطف خدا و با دستان ملت و خدمتگزاری دولت حتما در آنچه مشی حاج قاسم بود، موفق شویم و انشاءالله بر همه شکلات فائق خواهیم شد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.