نگاه به بیرون منجر به وضعیتی شد که مردم تحت فشار زیادی قرار گرفتند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 76253
  پرینتخانه » اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸ |
بهادری جهرمی

نگاه به بیرون منجر به وضعیتی شد که مردم تحت فشار زیادی قرار گرفتند

سخنگوی دولت گفت: نتیجه نگاه به بیرون وضعیتی شد که طی آن مردم تحت فشار زیادی قرار گرفتند. این فشار به طور خاص در حوزه اقتصادی بیشتر احساس شد.
نگاه به بیرون منجر به وضعیتی شد که مردم تحت فشار زیادی قرار گرفتند

علی بهادری جهرمی ظهر امروز، ۱۹ آبان، در نشست با دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد که در دانشکده علوم برگزار شد، با اشاره به آیه ای از قرآن درباره تحول و تغییر اظهار کرد: خداوند به شکلی شفاف به ما گفته که منشا تغییر و پیشرفت در گرو تغییر از دورن است اما متاسفانه بعضا ما برخلاف این گزاره تصور می شود تغییر ممکن است از بیرون حاصل شود. در واقع به جای اینکه برای حل مشکلات به اراده خودمان و جوانان اعتماد کنیم، در بیرون دنبال حل مشکلات کشور بوده ایم.

وی ادامه داد: در لحظه آغاز دولت یعنی زمانی که کشور تحویل این دولت شد، شرایط قابل قبول نبود و بسیاری از مردم به صندوق های رای به عنوان اعتراض پشت کردند. آن زمان تورم بی سابقه ۵۹ تا ۶۰ درصدی بر کشور حاکم بود که تنها در دوره جنگ جهانی این تورم بر کشور ما حاکم بوده است. زمانی که در شهریور ماه ۱۴۰۰ دولت در اختیار ما قرار گرفت، چند سالی بود که فشار اقتصادی به مردم وارد شده و این فشار به صورت مستمر ادامه پیدا کرده بود. بخشی از این مساله ناشی از اعتماد غلط به بیرون و بخشی دیگر به واسطه تحریم های به اصلطلاح فلج کننده بود.

بهادری جهرمی با بیان اینکه در کنار این موضوعات بحران کرونا نیز باعث شد مردم ما برگزاری چنین نشست هایی را تجربه نکنند، گفت: در حقیقت به واسطه این وضعیت برگزاری مجامع، محافل و ارتباطات و تعاملات به حداقل خود رسید و به جای آن ارتباطات رسانه ای در فضای مجازی در اوج خود قرار گرفت.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.