نکات کلیدی برای پوشیدن لباس در فصل تابستان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 67331
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵ |

نکات کلیدی برای پوشیدن لباس در فصل تابستان

به گزارش پوشاک کوهستانی سایت لباس راحتی زنانه ، انتخاب و خرید لباس زنانه که مناسب ایام گرم سال باشد، باید بگونه ای باشد که جذب گرمای کمتر داشته و از نظر جنس پارچه مانند عایق عمل نکند.
نکات کلیدی برای پوشیدن لباس در فصل تابستان

 

به گزارش پوشاک کوهستانی سایت لباس راحتی زنانه ، انتخاب و خرید لباس زنانه که مناسب ایام گرم سال باشد، باید بگونه ای باشد که جذب گرمای کمتر داشته و از نظر جنس پارچه مانند عایق عمل نکند. لباس راحتی نخی زنانه همچون شلوارک و شلوار نخی، تاپ و تیشرت نخ پنبه برای لباس های خانگی مناسب بوده و برای لباس های بیرونی هم از لباس های با همین ویژگی ها می توان استفاده نمود. در این مقاله با ویژگی های لباس های مناسب فصل تابستان مفصل صحبت کرده ایم. با ما تا پایان همراه باشید.

 

چه لباس هایی را در تابستان می توانیم بپوشیم؟

چه آدم گرمایی باشید چه سرمایی، در فصل تابستان باید لباسی بپوشید که احساس گرمای اذیت کننده نداشته باشید. با این اوصاف شلوار راحتی زنانه، لباسی است که مثل تیشرت ملزم به فصل نیست اما باید کیفیت و جنس پارچه ی مناسبی داشته باشد.

هر کدام از فصل های سال در ایران آب و هوای مخصوص به خودش را دارد و در نتیجه پوشش خاص خودش را هم می خواهد. در عین حال که دوست داریم خنک بمانیم و بدون اینکه از گرما از پا درآییم به کارهای روزمره نیز می پردازیم و میخواهیم لباس هایمان مطابق مد روز باشد. یکی از دغدغه های فصل تابستان داشتن پوشش خنک است که توجه به طراحی های لباس و اهمیت دادن به تجربه دیگران کمک می کند تا از عرق کردن کمتر و خنکای بیشتر لذت ببریم. گرمای بدن یکی از عوامل موثر در خلق و خوی افراد است، زیرا گرما کلافگی را در پی دارد و در نوع رفتار و برخوردهای اجتماعی اثر می گذارد. حتما برای شما هم پیش آمده که برای انتخاب لباس تابستانه به مشکل بخورید. در ساخت ست تابستانه باید ویژگی های خاصی را رعایت کنید مثل جنس پارچه، رنگ پارچه، پترن پارچه و الگوی دوخت لباس های تابستانه، که با لباس های بهاره و ز مستانه متفاوت است. همانطور که می دانید هر فصل اصول ست کردن خاص خودش را دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم اصول انتخاب لباس تابستانه را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

چی بپوشیم درتابستان تا کمتر گرممان شود؟

مانتوی مناسب فصل تابستان:

تابستان فصل گرمی است که همیشه پوشش برای همه ما مهم بوده است. در انتخاب لباس برای تابستان در کنار  شیک و به روز بودن ، باید به خنک و نازک بودن لباس توجه ویژه ای نمود. لباس هایی با رنگ شاد و گشاد برای فصل گرما مناسب ترند. امروزه این سبک لباسها بسیار مد شده است. سعی کنید از طرح هایی انتخاب کنید که پرچین و با لایه های زیاد نباشد. این طرح ها بخاطر قرار گرفتن مقدار زیاد پارچه روی هم باعث گرما می شوند و مناسب فصل تابستان نیستند. معمولا بهترین و مناسب ترین گزینه برای فصل گرما، پارچه ای است که هوا از آن عبور می کند. پس بهتر است در این فصل به دنبال پارچه هایی با الیاف طبیعی و نخی باشید که الیافی سبک و خنک دارند. در مقابل پوشیدن لباس تنگ با الیاف مصنوعی که اصلا خنک کننده نیستند و  باعث تعریق بیشتر می شوند در فصل تابستان فرد را در معرض بیماری های میکروبی و قارچی قرار می دهند و ممکن است حساسیت پوستی در افراد مستعد ایجاد کند. اما در ادامه چند جنس پارچه را برای فصل تابستان مناسب است معرفی می کنیم.

چی بپوشم تا کمتر گرمم بشه

پارچه های مناسب فصل تابستان:

پارچه های نخی

شلوار نخی، تاپ و تیشرت های نخ پنبه و شلوارک های نخی و راحتی، از جمله لباس های راحتی هستند که اگر نخی باشند، شما مصداق راحتی را درک خواهید کرد. یکی از بهترین پارچه ها مناسب آب و هوای خشک و رطوبتی و فصل گرما است. پارچه های نخی بسیار سبک ، نرم و خنک هستند و برای پیراهن و دامن گزینه مناسبی است. قدرت جذب بالایی دارند و جریان هوا را به راحتی از روی پوست عبور می دهند. شست و شوی آنها  راحت است و جنس نرم آن از حساسیت جلوگیری می کند و در صورت خیس شدن خیلی زود خشک می شوند.

پارچه لینن

لینن پارچه بسیار سبک و راحت وخنکی است که امروزه استفاده از آن بسیار زیاد شده است.این پارچه از الیاف درخت کتان تولید شده و نوعی پارچه کتان به حساب می آید. برای مانتو و شلوار و شومیز انتخاب این پارچه گزینه مناسبی است.

پارچه ریون

این پارچه از سلولز درختان تولید می شود. ضخامت کمی دارد و به همین علت سبک و لخت است.ازاین پارچه برای دوخت مانتو وپیراهن های گشاد استفاده می شود و معمولا از آن برای لباس های مجلسی نیز استفاده می کنند.

پارچه پنبه ای

همانطور که از اسمش پیداست از گیاه پنبه به دست می آید.در فصل گرم باعث تعریق نمی شود و امروزه طرح های متنوعی از آن در بازار موجود است. تاپ و تیشرت نخ پنبه زنانه از جمله لباس هایی

پارچه کتان

کتان سبک است و عرق را به خودش جذب می کند به همین دلیل بدن را خنک نگه می دارد. برای دوخت مانتو و پیراهن و شلوار گزینه مناسبی بشمار می رود و بسیار تنوع رنگ دارد.

پارچه لی کاغذی

این جنس لباس لی از گزینه های جذاب و خنکی است که سال ها از مد نیافتاده و همیشه در فصل های گرم و مناطق گرمسیری طرفدار دارد.جنس این پارچه به کتان شباهت دارد و مناسب افرادی است ک به سبک اسپرت علاقه دارند. پوشیدن شلوار های جین تنگ دراین فصل یکی از اشتباهات محض است ولی جین کاغذی می تواند جایگزین مناسبی باشد.

چی بپوشیم در تابستان

رنگ های مناسب فصل تابستان:

تقسیم بندی لباس ها برحس برنگ، به سه دسته تقسیم تقسیم می شوند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت :

رنگ های تیره تا روشن :

اولین نکته برای فصل تابستان، از رنگ های تیره دوری کنید زیرا رنگ های تیره به ویژه رنگ مشکی، گرما را به خود جذب و بازتاب این رنگ ها کم است. پس از تابش خورشید به لباس، انرزی آن را در خود ذخیره و باعث گرمای بیشتر می شوند. در مقابل می توانید در این فصل از رنگ های روشن بیشتر استفاده کنید. برخلاف رنگ های تیره، رنگ های روشن انعکاس بالایی دارند و به همین خاطر از احساس گرما جلوگیری می کنند.

رنگ های گرم  تا سرد:

همینطور بهتر است در تابستان لباس با طیف رنگ گرم نپوشید. رنگ هایی مثل قرمز و نارنجی و زرد و… در دسته رنگ های گرم قرار می گیرند و گرما را به خودتان و دیگران بیشتر منتقل می کنند. اگر به این رنگ ها علاقه دارید سعی کنید از رنگ های ملایم تر آن استفاده کنید، مثلا اگر به رنگ زرد علاقه دارید به جای رنگ زرد پر رنگ از رنگ لیمویی استفاده کنید. هر چه رنگ کم رنگ تر و به سفید نزدیک تر باشد خنک تر و نور خورشید را بهتر انعکاس می دهد. در مقابل رنگ های گرم، رنگ های سرد قرار دارند. مثل آبی، فیروزه ای و سبز و… که احساس آرامش و خنکی را منتقل می کنند. برای فصل تابستان استفاده از این رنگ ها پیشنهاد می شود.

رنگ های خنثی :

یکسری رنگ ها مثل خاکستری، سفید و ذغالی و… نیز هستند که در دسته رنگ های خنثی قرار می گیرند، که بین رنگ های گرم و سرد آنها تعادل وجود دارد. پوشیدن این رنگ ها در کنار رنگ های گرم و سرد راحت است و ترکیب خوبی را تشکیل می دهند. پوشیدن این رنگ ها باعث می شود که رنگ اصلی بیشتر به چشم بیاید.

 

شلوار های مناسب فصل تابستان:

فصل تابستان مناسب پوشیدن شلوارهای جین و جذب نیست. این شلوار ها باعث می شود بیشتر گرمتان شود و در نتیجه تعریق زیاد مشکلات بعدی را در پی خواهد داشت. سعی کنید در تابستان بیشتر از شلوار گشاد نخی زنانه استفاده کنید و از شلوار های ضخیم مانند شلوار جین دوری کنید. اگر به شلوار جین علاقه دارید از شلوار های مام استایل و بگ که امروزه بسیار مد شده است استفاده کنید.

 

کیف و کفش مناسب فصل تابستان:

تابستان فصل کفش های عروسکی و صندل برای بانوان است، که اگر جنس انها را پارچه ای انتخاب کنید، پاهایتان در تابستان کمتر عرق می کند. در صندل های رو باز پا به آسانی هوا می خورد و انتخاب خوبی برای یک مهمانی عصرانه زنانه است. در بین کفش های خود سعی کنید حتما یک صندل داشته باشید. اگر بیشتر رنگی می پوشید از بین رنگ­های  شاد و پر انرژی تابستانه انتخاب کنید. اما اگر می خواهید با همه لباس هایتان ست شود می توانید از رنگ سفید، کرم و مشکی انتخاب کنید که رنگ های خنثی هستند و به راحتی با بیشتر لباس ها ست می شوند.

کیف های حصیری و بافته شده در چند سال اخیر جزو بهترین مد های امسال قرار گرفته اند. کیف های حصیری به راحتی با همه لباس ها ست می شوند پس نگران رنگ آنها نباشید. به راحتی می توانید نمونه های جذاب و دست دوزاین کیف ها را در بازار محلی شمال کشور پیدا کنید.

 

شال و روسری های مناسب فصل تابستان:

گرمای تابستان به اندازه کافی آزار دهنده است با پوشیدن شال های ضخیم و سنگین بیشترش نکنید. در تابستان روسری های شرمن و ابریشمی را کنار بگذارید و سراغ شال و روسری های نخی ، حریر یا وال بروید که مناسب فصل تابستان هستند. از شال های سبک و لطیف استفاده کنید. این شال ها باعث تعریق شما نمی شوند.

 

 لباس های خانگی مناسب تابستان:

حالا که فصل تابستان است و فصل پوشیدن لباس های خنک، باید به این فکر کنیم که در خانه نیز از لباس های خنک بی بهره نمانیم. پوشیدن لباس های نخی در خانه بهترین گزینه برای فصل تابستان می باشد چون بعضی از خانم ها بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانند و از این لباس ها بیشتر استفاده می کنند ترجیح می دهند به جای لباس های تنگ از لباس های راحتی زنانه استفاده کنند. بعضی از افراد علاقه دارند در خانه پیراهن های طرح دار و گل گلی بپوشند و در مقابل برخی با پوشیدن انواع تاپ و تیشرت زنانه احساس بهتری دارند. می توانید  این استایل ها را با شلوارک های راحتی و شلوار های نخی زنانه کامل کنید. فراموش نکنید که به سراغ پارچه های شاد و نقش گل و طرح های هندسی رنگا رنگ بروید که مناسب فصل تابستان هستند. رنگ های زرد، صورتی، نارنجی، فسفری جلوه تابستانی دارند و به شما در خانه انرژی  ونشاط بیشتری می دهند. یقه گرد ساده و یقه هفت برای لباس های تابستانی مناسب ترند.

 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.