نصب توری مرغی پاسیو و نورگیر - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 83835
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳ |

نصب توری مرغی پاسیو و نورگیر

نورگیرها باید علاوه‌بر تأمین نور طبیعی داخل ساختمان‌ها، به تهویهٔ آن‌ها نیز کمک زیادی می‌کنند، به همین دلیل افراد در انتخاب و نصب نورگیرها، باید به نکات مهمی توجه داشته باشند. استفاده از وسایل کدر و غیرشفاف، گزینهٔ مناسبی برای استفاده به‌عنوان نورگیر نیستند.
نصب توری مرغی پاسیو و نورگیر

نورگیرها باید علاوه‌بر تأمین نور طبیعی داخل ساختمان‌ها، به تهویهٔ آن‌ها نیز کمک زیادی می‌کنند، به همین دلیل افراد در انتخاب و نصب نورگیرها، باید به نکات مهمی توجه داشته باشند. استفاده از وسایل کدر و غیرشفاف، گزینهٔ مناسبی برای استفاده به‌عنوان نورگیر نیستند. امروزه مصالح متنوعی برای ساخت نورگیرها تولید می‌شوند که یکی از آن‌ها انواع توری‌هاست. توری‌ها گزینهٔ بسیار مناسبی هستند، زیرا هم قیمت به‌صرفه‌ای دارند و هم از گردش هوا در داخل خانه جلوگیری نمی‌کنند. انواع توری‌ها دارای شکل‌ها و ویژگی‌های متفاوتی هستند. توری مرغی جزو بهترین متریال‌ها برای ساخت نورگیر به‌شمار می‌رود که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. نصب توری مرغی مانع ورود نور طبیعی به داخل ساختمان‌ها نمی‌شود. علاوه‌بر این، به‌دلیل مشبک بودن، برای تهویهٔ هوای داخل ساختمان‌ها نیز بسیار مناسب است. نصب توری مرغی یک نوع عایق کاری نما پاسیو محسوب میشود که از ورود پرنده ها جلوگیری میکند.

در ادامهٔ این مقاله قصد داریم تا شما را با مزیت‌های نصب توری مرغی بیشتر آشنا کنیم.

نصب توری مرغی با طناب

توری مرغی چیست؟

امروزه نصب توری مرغی به‌عنوان نورگیر بسیار رایج شده‌است. این متریال به‌دلیل ویژگی‌های خوبی که دارد، گزینهٔ بسیار مناسبی است. جنس این توری‌ها بیشتر از فلزهایی مانند آلومینیوم یا گالوانیزه است، به همین دلیل در برابر عوامل طبیعی مقاومت بسیار خوبی دارند. معمولاً این توری‌ها به‌صورت شبکه‌ای هستند و شکل شبکه‌های آن‌ها بیشتر به‌صورت مربعی است. دوام و ماندگاری این توری‌ها بسیار بالا بوده و به همین دلیل امروزه بسیار موردتوجه قرار می‌گیرند. توری مرغی به‌دلیل مشبک بودن، مانع ورد نور طبیعی و هوا به داخل ساختمان‌ها نمی‌شود. نصب این توری‌ها بسیار آسان است و در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. مقاومت آن‌ها در برابر تابش مستقیم نور خورشید، زنگ‌زدگی، پوسیدگی، فشار و… بسیار زیاد است، به همین دلیل جایگزین بسیار مناسبی برای بوگیرهای پلاستیکی به‌شمار می‌روند.

روش نصب توری مرغی به‌عنوان نورگیر

انتخاب روش نصب توری به‌عنوان نورگیر تأثیر زیادی بر روی ایمنی اجراکننده‌ها دارد، به همین دلیل نیز همواره انتخاب روش نصب و کار در ارتفاع بسیار مهم است. نصب توری‌های مرغی با طناب، بهترین و آسان‌ترین روش ممکن بوده و از آن بسیار استفاده می‌شود. نصب توری پاسیو و نورگیر در ارتفاع نیازمند زیرساخت مناسب در ساختمان است. برای کار در ارتفاع، نیاز به نیروی متخصص و ماهر در این زمینه است تا هم نصب به‌خوبی انجام شود و هم امنیت کارکنان به‌خوبی برقرار شود، زیرا ساخت‌های موردنیاز برای نصب توری با طناب شامل مواردی همچون کانال‌های مقاوم‌سازی‌شدهٔ کولر، پایه‌های هواساز و گیرهٔ موجود در اتاق آسانسور است. در صورت رعایت استانداردهای ایمنی کار در ارتفاع توسط کارکنان، این روش بهترین و مناسب‌ترین روش برای نصب توری مرغی به‌شمار می‌رود. برای افزایش ایمنی، هنگام نصب توری مرغی، برخی از افراد از راپل استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های توری مرغی کدام است؟

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، استفاده از توری مرغی به‌عنوان پاسیو یا نورگیر بسیار متداول است. این متریال از ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردار است و به همین دلیل جایگزین بسیار خوبی برای نورگیرهای پلاستیکی به‌شمار می‌رود. ازجمله ویژگی‌های خوب توری مرغی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • وزن توری‌های مرغی با توجه به جنس آن‌ها متفاوت است. باوجوداین وزن آن‌ها در حد متعال بوده و باعث ایجاد مشکلاتی در حمل‌ونقل و نصبشان نمی‌شود.
  • دوام و ماندگی توری‌های مرغی به‌دلیل استفاده از آلومینیوم و گالوانیزه برای ساخت آن‌ها بسیار بالاست. به‌طوری‌که افراد می‌توانند با نصب توری مرغی برای مدت‌های بسیار طولانی، از آن استفاده کنند. مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت، تابش نور خورشید، فشار، ضربه، شکستگی و… بسیار زیاد است.
  • قیمت این توری‌ها با توجه به وزن و جنس آن‌ها متفاوت است. بااین‌حال استفاده از آن‌ها به دلیل مقاومت و دوامی که دارند، بسیار مقرون‌به‌صرفه است.
  • برای بستن و پوشاندن حیاط خلوت، این توری‌ها گزینهٔ بسیار عالیی هستند، زیرا مانع ورود جریان هوا و نور به داخل حیاط نمی‌شوند.
  • نصب آسان و سریع یکی دیگر از ویژگی‌های خوب توری‌های مرغی به‌حساب می‌آید. به‌طوری‌که می‌توان به کمک طناب، به‌راحتی آن‌ها را نصب کرد.

توری مناسب حیاط خلوت

مراحل نصب توری پاسیو و نورگیر

برای نصب توری پاسیو و نورگیر باید مراحل کار به‌صورت مرتب انجام شود. در این صورت افراد می‌توانند از مزایای این نوع توری‌ها به‌طور کامل بهره‌مند شوند. مراحل نصب توری مرغی به‌صورت زیر است:

  • تمیزکردن و شستشوی کامل نورگیرها و یا سم‌پاشی حیاط و بالکن قبل از نصب توری؛
  • شاسی کشی با آهن یا سیم بکسل در سقف نورگیر برای بستن ابتدای توری لازم است. می‌توان از ایرانیت، پلی‌کربنات یا گالوانیزه برای پوشاندن نورگیرها استفاده کرد؛
  • اندازه‌گیری پاسیو برای نصب توری؛
  • آویزان کردن توری روی دیوار و استفاده از پیچ و رول‌پلاک و واشر برای نصب‌کردن آن‌ها؛
  • در صورتی که عرض توری از عرض پاسیو کمتر باشد، باید توری‌ها طوری به‌هم‌دوخته شوند که منفذی برای ورود پرندگان در آن وجود نداشته باشد.

نصب توری

قیمت نصب توری مرغی

قیمت نصب توری‌ها بستگی به‌سختی اجرای کار دارد. به‌طوری‌که افزایش طبقات ساختمان، عرض پاسیو، افزایش کیفیت مواد مصرفی و… همگی بر قیمت نصب توری‌ها مؤثر است. شایان ذکر است که توری‌ها به‌صورت مترمربع به فروش می‌رسند و عواملی مانند جنس توری، قطر مفتول، متراژ و… بر قیمت نهایی توری‌ها مؤثر است. برخی از توری‌ها مفتول‌های با قطر کمتر دارند و فاصلهٔ چشمی‌ها آن‌ها بیشتر است، به همین دلیل وزنشان سبک بوده و قیمت آن‌ها ارزان‌تر است، ازاین‌رو هنگام خرید توری مرغی، بهتر است به همهٔ این موارد توجه شود.

روش نصب توری مرغی

خلاصه

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که استفاده از توری مرغی به‌عنوان پاسیو و نورگیر از کاربرد زیادی برخوردار است. به‌طوری‌که امروزه از این توری‌ها برای پوشاندن بالکن، نورگیر، حیاط خلوتی و… استفاده می‌شود. این توری‌ها از ورود نور و هوا به داخل محیط جلوگیری نمی‌کنند، به همین دلیل افرادی که نیاز دارند تا از ورود پرندگان به بالکن و حیات خود جلوگیری کنند، این مدل توری‌ها بسیار مناسب است.

نصب توری مرغی نیازمند افراد ماهر و رعایت موارد ایمنی هنگام کار در ارتفاع است. در بسیاری از موارد، از راپل برای نصب توری در ارتفاعات استفاده می‌شود. قیمت توری ها به عواملی مانند قطر مفتول، جنس توری، متراژ توری و… بستگی دارد.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.