نسل‌کشی غیر رسمی در آمریکا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 30585
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 09 مهر 1399 - 23:47 |

نسل‌کشی غیر رسمی در آمریکا

در حالی که شمار قربانیان کرونا در آمریکا به صورت تصاعدی در حال افزایش است، اکثر رسانه ها در آمریکا اذعان کرده اند که«تعلق نژادی»، فاکتور موثر و تعیین کننده ای در این خصوص محسوب می شود.
نسل‌کشی غیر رسمی در آمریکا

گروه  بین الملل 
در حالی که شمار قربانیان کرونا در آمریکا به صورت تصاعدی در حال افزایش است، اکثر رسانه ها در آمریکا اذعان کرده اند که«تعلق نژادی»، فاکتور موثر و تعیین کننده ای در این خصوص محسوب می شود.
 به عبارت بهتر، سیاه پوستان ، لاتین تبارها و حتی آسیایی تبارها، نسبت به دیگر شهروندان سفید پوست آمریکایی بیشتر در مقابل کرونا آسیب پذیر هستند. این آسیب پذیری از یک سو مربوط به عدم مراقبت های پزشکی و درمانی و از سوی دیگر، مربوط به عدم تمرکز دولت بر پیشگیری از شیوع این ویروس در بین اقلیت های نژادی است. به عبارت بهتر، آنچه در روزهای شیوع کرونا در آمریکا می گذرد، مصداق و ترجمانی از«نژادپرستی سیستماتیک» در این کشور محسوب می شود.
  آمارهایی که معنادار است! 
شبکه یورو نیوز در یکی از گزارش های اخیر خود تاکید کرده است که بر اساس آمارهای موجود، بیشترین جان باختگان و مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در ایالات متحده سیاه پوستان هستند.بر اساس آمار و ارقام منتشر شده از شمار مبتلایان و جان باختگان آمریکا حتی در برخی از ایالت‌ها که سیاهان اکثریت نیستند، تعداد ابتلا و مرگ و میر آنها بیش از سایرین است. از این جمله می‌توان به شهر میلواکی اشاره کرد.با اینکه آمریکایی‌های آفریقایی تبار تنها یک چهارم جمعیت شهر را تشکیل می‌دهند اما ۴۵ درصد مبتلایان و ۷۰ درصد جان باختگان متعلق به این گروه است.در شهر شیکاگو، سیاه پوستان نزدیک به ۶ برابر بیشتر از سفیدپوستان در معرض مرگ براثر کووید۱۹ هستند. در این شهر سیاهان تنها ۳۰ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند اما ۶۸ درصد از قربانیان ویروس کرونا در این شهر سیاه پوست هستند.از سوی دیگر شهرها و ایالت‌هایی که اکثریت ساکنان را سیاهان تشکیل می‌دهند شاهد بالاترین آمار مرگ و میرند.
ایالت لوئیزیانا چهارمین نرخ مبتلایان به بیماری کووید۱۹ را دارد و مرکز آن شهر نیواورلئان با ۶۰ درصد شهروند سیاه پوست، بیشترین آمار قربانیان را به نسبت تعداد مبتلایان دارد.در دیترویت هم با اکثریت سیاه پوست وضعیت برهمین منوال است.با این حال شبکه یورو نیوز معتقد است که یکی از دلایل تعداد بالای ابتلا در میان سیاه پوستان، نوع حرفه آنهاست. اکثریت سیاه پوستان در شرق و مرکز آمریکا کارگران صنایع و کارخانه‌ها هستند و ناچارند برای گذران زندگی و کسب درآمد از خانه‌های خود خارج شوند. تنها ۲۰ درصد از سیاه پوستان در کل ایالت‌های درگیر کرونا به دلیل حرفه خود «دورکاری» می‌کنند.
 دغدغه ای که همچنان باقیست!
اما در این میان سوال مهمی وجود دارد که بدون پاسخ باقی مانده است! آیا با توجه به ماهیت شغل های آسیب پذیری که سیاه پوستان آمریکا در حال انجام آن هستند ( که آن نیز به خودی خود نمادی دیگر از نقض حقوق بشر در این کشور محسوب می شود)، چه مراقبتها و پیشگیری هایی در راستای جلوگیری از ابتلای این افراد به کووید۱۹ صورت نگرفته است؟! این همان سوالی است که مقامات غربی علاقه ای نسبت به پاسخدهی به آن ندارند. حتی شبکه یورو نیوز نیز در گزارش خود اشاره ای به این سوال کلیدی و اساسی نکرده است. همچنین یافته‌های محققان نشان می‌دهد که بسیاری از قربانیان را افرادی تشکیل می‌دهند که به دلیل مشکلات تغذیه از اضافه وزن رنج می‌برند و در این میان تعداد سیاه پوستان به نسبت جمعیت‌شان بیشتر از سایرین است.به نظر می رسد دولت ترامپ و البته دیگر صاحب منصبان امنیتی و قضائی در آمریکا، در یک تصمیم گیری غیر اعلامی اما جمعی، در صدد حذف فیزیکی سیاه پوستان و تنظیم جمعیت آنها از طریق ویروس کرونا هستند. 
یورونیوز

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای نسل‌کشی غیر رسمی در آمریکا بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.