نحوه درست گریسکاری یاتاقان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 44128
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ |

نحوه درست گریسکاری یاتاقان

گزینش روانکار مناسب و شیوه روانکاری برای مصارف مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این قسمتی از تعمیر و مراقبت اصولی است.
نحوه درست گریسکاری یاتاقان

گزینش روانکار مناسب و شیوه روانکاری برای مصارف مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این قسمتی از تعمیر و مراقبت اصولی است. مجموعه متنوعی از گریس ها برای گریس کاری بلبرینگ ها استفاده می شود.  در مورد روانکاری در شرایط حرارتی زیاد، روانکارهای جامد کاربرد بسیاری دارند. گزینش روانکار به شرایط مصرف، از جمله محدوده دمایی، سرعت و تاثیرات محیطی بستگی کاملی دارد.

بهترین وضعیت دما برای استفاده از روانکارها، زمانی است که برای روانکاری از میزان کمی از ماده روانکاری استفاده شود. اما اگر کارکرد روان کار برای مصارف عایق کاری و انتقال دما باشد باید میزان روان کار استفاده شده در کار را بالا برد.

روانکار استفاده شده برای گریس کاری بلبرینگ ها، کم کم به دلیل استفاده مداوم و طولانی مدت، و ترکیب با مواد آلاینده، خاصیت اولیه خود را از دست می دهد.  در این وضعیت باید گریس جدید استفاده کرد یا به طور کامل گریس مستهلک شده تعویض شود. و برای روغن وجود پالاینده و تعویض روغن در بازه های مشخص زمانی نیاز است. با مراقبت صحیح و اصولی از بلبرینگ های صنعتی، عمر مفید این قطعه صنعتی را افزایش دهید. برای گریس هایی که تحت فشار بالا هستند، معمولا از پودر گرافیت استفاده می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید گریس گرافیته پترو پرند پارت را مشاهده کنید.

چرخه عمر در بلبرینگ ها

مواردی که در این بخش ذکر می شود برای بلبرینگ های بدون عایق کاری و آب بندی و یا حفظ فلزی کاربرد دارند. بلبرینگ های عایق کاری شده  و دارای حفاظ فلزی در هر دوسمت محتوی گریس هستند و کاربرد آن ها با سایر بلبرینگ ها دارای تفاوت هایی در شیوه روانکاری است. به طور کلی عمر گریس در بلبرینگ‌های آب‌بند شده از عمر بلبرینگ های عادی بیشتر است، به همین خاطر به جز موارد ویژه، تمهیداتی برای روانکاری دوباره این بلبرینگ‌ها صورت نمی گیرد.

میزان استفاده از گریس:

مرحله دوم در امر گریس کاری بیرینگ ها میزان گریس و مقدار گریسی است که باید داخل بلبرینگ ها زده شود. همانطور که گریس کم باعث خرابی بیرینگ می گردد گریس بیش از حد تعریف شده نیز باعث بالا رفتن دمای بیرینگ و خرابی زود هنگام آن خواهد شد. بطور مثال برای هوزینگ ها باید ۴۰% فضای خالی داخل هوزینگ باید پر از گریس گردد و یا در بیرینگ‌های شیار عمیق (DEEP GROOVE BALL BEARINGS)  ما مجاز به پر کردن ۲۵% از فضای خالی بیرینگ هستیم.

نحوه درست گریس کاری:

گریس کاری به دو صورت دستی و مکانیکی انجام می گردد. اگر گریس کاری مکانیکی و یا ماشینی است،شما می توانید با تجهیزات پیشرفته مثل گریس پمپ تایمری و یا همان گریس پمپ اتومات که در فواصل زمانی مختلف تجهیز را گریس کاری می نماید و یا گریس پمپ دستی،گریس پمپ هیدرولیک و گریس پمپ برقی این کار را انجام دهید،که هر کدام نیازمند آموزش و تخصص مربوطه را دارند و ما با افتخار این مهم را برای شما انجام خواهیم داد. و همچنین اگر گریس کاری بصورت دستی است شما می‌توانید به کمک دست و اعمال فیزیکی آن را انجام دهید.

عوامل موثر بر فرسودگی گریس

این عوامل بسیار زیاد هستند مانند اکسیژن موجود در اتمسفر ، دمای بالا ، نور خورشید و کاتالیزور ها که اغلب از طریق اکسید کردن گریس ها باعث کاهش میزان عمر و فساد آنها می شوند.

چرا روغن از گریس جدا می شود

این مورد زمانی رخ می دهد که گریس ها برای زمان زیادی در انبار بماند و یا در دمای بالا کار کنند ، میزان جدا شدن روغن از گریس به نوع گریس ، میزان ماده سفت کننده ، کیفیت و نوع روغن پایه و شرایط مخلوط شدن ماده سفت کننده و روغن بستگی دارد هرچقدر گریس سخت تر جاری شود یعنی میزان ماده سفت کننده آن بیشتر باشد میزان این جدا شدگی کمتر خواهد بود.

منبع: https://px3lube.com

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.