منابع آزمون وکالت چه تغییری کرده است؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 83107
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱ |

منابع آزمون وکالت چه تغییری کرده است؟

آزمون وکالت با هدف فراهم نمودن بستری مناسب برای دانشجویان رشته های حقوقی جهت ورود به دنیای وکالت و شروع فعالیت آنان در زمینه حقوقی برگزار می شود. به عبارت دیگر دانش آموختگان رشته های حقوقی جهت دستیابی به کسوت وکیل دادگستری ملزوم به شرکت در آزمون وکالت هستند. اما این آزمون امسال با یک تغییر اساسی روبه رو شده است که این تغییر مربوط به منابع آن می باشد.
منابع آزمون وکالت چه تغییری کرده است؟

منابع آزمون وکالت چه تغییری کرده است؟

آزمون وکالت با هدف فراهم نمودن بستری مناسب برای دانشجویان رشته های حقوقی جهت ورود به دنیای وکالت و شروع فعالیت آنان در زمینه حقوقی برگزار می شود. به عبارت دیگر دانش آموختگان رشته های حقوقی جهت دستیابی به کسوت وکیل دادگستری ملزوم به شرکت در آزمون وکالت هستند. اما این آزمون امسال با یک تغییر اساسی روبه رو شده است که این تغییر مربوط به منابع آن می باشد.

آنچه که به عنوان تغییر در منابع آزمون وکالت محسوب می شود، اضافه شدن دروس متون فقه و حقوق اساسی به آزمون وکالت اسکودا می باشد

موفقیت و کسب رتبه مناسب در آزمون وکالت نیازمند آگاهی از مواد آزمونی و منابع آزمون وکالت می باشد. این مطلب فقط برای داوطلبان آزمون وکالت و وکلا، نوشته و منتشر شده است اگر شما به این دو گروه تعلق دارید به خواندن این مطلب ادامه بدهید.

نکات مهم هنگام انتخاب منابع

انتخاب منابع آزمون وکالت نیازمند توجه به چند نکته مهم می باشد که با در نظر گرفتن آن ها درصد موفقیت داوطلبان این آزمون افزایش می یابد.

به پایه ی خود توجه کنید

منظور از پایه، مدت زمانی می باشد که داوطلب از درس دور بوده است که به سه دسته زیر تقسیم می شود:

  • پایه قوی: پایه قوی به افرادی گفته میشود که به تازگی درس آنها تمام شده است و تمامی نکات را به یاد دارند، توصیه ما به این افراد استفاده از منابع تستی می باشد که زمان بسیار کمتری نیاز دارد.
  • پایه متوسط: پایه متوسط به افرادی گفته میشود که بیشتر از دو سال از درس و تحصیل دور بوده اند و مقداری از نکات را فراموش کرده اند. این افراد باید به منابع آزمونی که دارای خلاصه مطلب و تست هم هستند، مراجعه کنند. البته برای درس هایی که ضریب بالاتری دارند بهتر است که به منابع درسی مراجه بشود. (آقایون معمولا جز این دسته می شوند به دلیل اینکه باید دوره خدمت سربازی را به اتمام رسانده باشند)
  • پایه ضعیف: پایه ضعیف افرادی هستند که بالای ۴ الی ۵ سال از درس و کتاب درسی به دور بوده اند این افراد باید به مطالعه منابع درسی (کتاب های دانشگاهی بپردازند) و بعد شروع به تست زدن کنند.

میزان زمان تا آزمون را در نظر بگیرید

  • زمان زیاد: اگر یک یا بیشتر از یک سال وقت برای آماده شدن برای آزمون وکالت دارید خیلی گزینه های خوبی در اختیار شما هست اما بهترین گزینه برای شما خواندن منابع دانشگاهی و سپس تست می باشد.
  • زمان متوسط: اگر شما از یک فصل تا یک سال وقت برای مطالعه دارید بهترین گزینه برای شما استفاده از منابع آزمونی برای شرکت در آزمون وکالت می باشد.
  • زمان کم: اگر شما زمان کمتر از یک فصل دارید همین الان برید و از منابع تستی شروع کنید چون شما باید انرژی و زمان بیشتری در طول روز صرف کنید.

تستی ما پیشنهاد میکنیم برای پیدا کردن بهترین منابع، جمله روبرو را در گوگل سرچ کنید: کتاب تست حقوقی تحصیلات تکمیلی

پوشش آزمونی این منابع را در نظر بگیرید

ابتدا بهتر است که از عناوین منابع آزمون وکات آگاه شوید که در نهایت در زمینه انتخاب منابع آزمون وکالت و خرید کتاب حقوقی، بهترین تصمیم گیری را داشته باشید.

عناوین آزمون وکالت به شرح زیر می باشند:

حقوق مدنی

آیین دادرسی مدنی

حقوق تجارت

حقوق جزا

آیین دادرسی کیفری

اصول استنباط حقوق اسلامی

متون فقه

حقوق اساسی

هر یک از این منابع در برگیرنده چندین دروس اختصاصی می باشند که مطالعه هر کدام یک از کتب مربوط به این دروس زمینه ساز موفقیت در آزمون می باشد..

موفقیت در آزمون وکالت نیازمند مطالعه تمامی منابع امتحانی می باشد و بی توجهی به منابع اضافه شده امکان دارد منجر به ثبت نام مجدد داوطلبان در آزمون وکالت سال آینده شود. تهیه هر یک از این کتب درسی و آزمونی از فروشگاه های کتاب حضوری و آنلاین امکان پذیر است که به دلیل جلوگیری از اتلاف وقت و دسترسی سریع داوطلبان به کتاب مورد نیازشان، ما فروشگاه آنلاین را توصیه می کند.

اما نکته دیگر به منابع آزمون وکالت و مطالبی که هر یک از آن ها ارائه داده اند، مربوط می شود. به طور مثال پاسخگویی به تست ها در وهله اول نیازمند تسلط به نکات دروس حقوقی می باشد. در خصوص همین مورد نیز کتب آزمون وکالت به ۳ دسته تقسیم می شوند، درسنامه، درسنامه و تست و مجموعه تست. در ادامه چندین کتاب مهم مربوط به هر یک از مواد امتحانی که در نتیجه تحقیقات انجام شده شناسایی شده اند را معرفی می نماییم.

مهم ترین دروس و دلایل اهمیت هریک از آن ها در آزمون وکالت

دروسی که سوالات مهم آزمون وکالت از آن ها مطرح می شود مربوط به هر یک از مواد امتحانی گفته شده می باشند. امروزه انتشارات حقوقی مختلفی چندین کتاب دارای درسنامه و نکته و تست را در دست انتشار قرار داده اند، داوطلبانی که نیازمند مطالعه درسنامه یا مجموعه تست می باشند، می توانند با جستجو در فروشگاه های آنلاین، مقایسه و خریداری کتاب مورد نظر خود را انجام دهند.

اگر بخواهیم یکی از کتاب های مناسب در زمینه حقوق مدنی که ضریب ۳ را در امتحان دارا می باشد معرفی کنیم، ابتدا می توانیم به کتاب حقوق مدنی بیات اشاره نماییم. این کتاب بهترین منبع در زمینه شرح جامع قانون مدنی می باشد.

در زمینه حقوق جزا با ضریب ۲، می توانیم از کتاب هایی همچون کتاب شرح آزمونی قانون مجازات اسلامی احمد غفوری (کتاب حقوق جزا غفوری) نام ببریم.

کلیات این دو کتاب مواد قانونی و نکات مربوط به هر یک از آن ها و همچنین پرتکرار ترین سوالات آزمون های برگزار شده سالیان قبل می باشد.

این کتاب ها و سایر کتاب های حقوقی مرتبط در چندین وب سایت منتشر شده است که فروشگاه اینترنتی کتاب تحصیلات تکمیلی از جمله آن ها می باشد که به گردآوری کتب کاربردی حقوقی پرداخته است.

شما می توانید برای برسی بروز منابع وکالت جمله روبرو را در گوگل سرچ کنید: منابع آزمون وکالت تحصیلات تکمیلی

منابع مربوط به آیین دادرسی مدنی و سایر منابع امتحانی

منابع مربوط به درس آیین دادرسی مدنی لازم است که در برگیرنده نکات طلایی کلیدی آیین دادرسی مدنی بوده باشند وبه گونه ای به ساده سازی آیین دادرسی مدنی بپردازند. کتاب ساده ساز آیین دادرسی مدنی فرشید فرحناکیان از این منابع به شمار می رود و درک قوانین آیین دادرسی مدنی را برای دانشجویان و داوطلبان آزمون وکالت قابل درک نموده است.

دیگر منابع مناسب در زمینه حقوق تجارت، اصول فقه، حقوق اساسی و همچنین منابع ارشد حقوق خصوصی در فروشگاه هایی همچون فروشگاه انلاین کتاب تحصیلات تکمیلی تدوین شده اند به ترتیب عبارت اند از کتاب مختصر حقوق تجارت دکتر توکلی، مختصر اصول فقه بیات، قانون یار قانون اساسی چتر دانش و قانون مدنی در نظم حقوقی کاتوزیان که از جمله منابع مناسب حقوق خصوصی می باشد.

منابع آزمون وکالت مناسب چه اشخاصی می باشد؟

منابع آزمون وکالت تنها مناسب قبولی در آزمون وکالت نمی باشد و از آنجایی که قوانین درستخوش تغییرات قرار میگیرد، وکلا هم نیاز به منابع و بروز نگهداشتن دانش خود دارند.

از آنجایی که تمامی اطلاعات مورد نیاز وکلا در این منابع شرح داده شده است، می توان گفت که مطالعه مطالب هر یک از این منابع زمینه ساز تبدیل شدن دانشجویان به یک وکیل کاربلد و توانا می باشد. لذا پیشنهاد می شود که داوطلبان تا جای ممکن به کسب اطلاعات در حوزه مطالب حقوقی پرداخته و در این راه از منابع متعددی استفاده نمایند.

بهترین راه قبولی در آزمون وکالت

با توجه به اهمیت آزمون وکالت و رقابتی که میان چندین دانشجو و داوطلب این آزمون وجود دارد، بهترین راه قبولی در آزمون وکالت اول از همه مطالعه اصولی و تسلط بر مهم ترین مباحث حقوقی می باشد. داوطلبان در دوران دانشجویی و همچنین دوران طلایی مطالعه پیش از آزمون از منابعی استفاده می نمایند که تمامی مواد قانونی و نکات آزمونی را شرح داده باشد.

مورد دوم آگاهی از تمامی منابع و مواد آزمونی می باشد. به همین دلیل تغییر منابع آزمون وکالت به یکی از اخبار مهم برای داوطلبان آزمون وکالت محسوب شده است. داوطلبان پس از کسب اطلاعات کافی در ارتباط با این خبر، می توانند بروز شده ی منابع مورد نیاز آزمون وکالت را از وب سایت فروشگاه آنلاین کتاب تحصیلات تکمیلی تهیه نمایند. در دست داشتن منابع مناسب آمادگی داوطلبان را بیشتر نموده و از شکست آنان در آزمون های حقوقی همچون آزمون وکالت جلوگیری به عمل می آورد.

کلام آخر

موفقیت در راه تحصیل کلیه رشته ها از جمله حقوق نیازمند اطلاع از مهم ترین خبرهای روز می باشد. از این جهت رسالت نیوز این مقاله را با هدف اطلاع رسانی به داوطلبان آزمون وکالت منتشر نموده است. زیرا آزمون وکالت از چالش های مهم دانشجویان حقوقی و ثمربخشی مطالعات دوران کارشناسی آنان می باشد. بدون مطالعه و اطلاعات کافی احتمال موفقیت داوطلبان آزمون وکالت مطمئنا کاهش می یابد.

از آن جهت تغییرات منابع آزمون وکالت و دروس مهم هر ماده امتحانی با توجه به ضرایب آن ها در این مطلب توضیح داده شد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.