مقایسه غذای سگ و گربه + معرفی بهترین برندهای غذای این حیوانات - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 79214
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲ |

مقایسه غذای سگ و گربه + معرفی بهترین برندهای غذای این حیوانات

سگ‌ها و گربه‌ها جزو حیوانات خانگی محبوب بیشتر افراد هستند. این حیوانات می‌توانند ارتباط عمیقی با انسان‌ها برقرار کنند. به همین دلیل بیشتر افراد به‌عنوان حیوان خانگی یکی از آن‌ها و گاهي هر دوی آن‌ها را نگه‌داری می‌کنند. برای مراقبت و نگه‌داری از این حیوان‌های خانگی، بايد غذای مناسب آن‌ها نیز خریداری شود.
مقایسه غذای سگ و گربه + معرفی بهترین برندهای غذای این حیوانات

 

سگ‌ها و گربه‌ها جزو حیوانات خانگی محبوب بیشتر افراد هستند. این حیوانات می‌توانند ارتباط عمیقی با انسان‌ها برقرار کنند. به همین دلیل بیشتر افراد به‌عنوان حیوان خانگی یکی از آن‌ها و گاهي هر دوی آن‌ها را نگه‌داری می‌کنند. برای مراقبت و نگه‌داری از این حیوان‌های خانگی، بايد غذای مناسب آن‌ها نیز خریداری شود.

غذای خشک گربه و سگ اولین بار در اروپا و ایالات متحده تولید شد، سپس در سایر کشورها نیز برای حیوانات خانگی، کارخانۀ تولیدی غذای حیوانات ساخته شد. غذای حیوانات در رنگ‌ها و انواع مختلفی تولید می‌شوند تا بتوانند نیاز بدن حیوانات خانگی را به‌خوبی برطرف کنند. شايان ذکر است که غذای حیوانات در انواع غذاهای خشک، غذاهای کنسروشده، غذاهای خام، غذاهای خانگی و غذاهای مرطوب تولید می‌شوند. غذای خشک گربه و سگ از محبوب‌ترین انواع غذای حیوانات خانگی به‌شمار می‌رود. غذاهای خشک از مواد مغذی‌اي تولید می‌شوند که می‌توانند مواد معدنی و ضروری بدن حیوانات را تأمین کنند. خوب است که بدانید بین غذای خشک گربه و غذای خشک سگ، تفاوت‌های وجود دارد که در ادامۀ این مقاله آن‌ها را بیان می‌کنیم.

غذای خشک سگ

غذای خشک حاوی چه موادی است؟

همان‌طور که قبلاً به آن اشاره کردیم، غذای خشک یکی از محبوب‌ترین و مقوی‌ترین غذای حیوانات خانگی مانند سگ و گربه است. ۹۰ درصد غذای خشک حیوانات را مواد غذایی خشک تشکیل داده‌است و تنها ۱۰ درصد آن‌ها آب است. غذای خشک گربه و سگ حاوی مواد غذایی همچون مرغ، گوشت، ماهی، مواد معدنی، ویتامین‌ها و… است. همۀ مواد غذایی موجود در این نوع غذا، پخته و با هم ترکیب می‌شوند. این مواد غذایی بعد از پخته‌شدن، به شکل‌های خاصی طراحی و خشک می‌شوند تا خوردن آن‌ها توسط حیوانات خانگی راحت‌تر باشد. به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که مواد غذایی خشک، بیشتر مواد معدنی و مغذی لازم برای بدن حیوانات خانگی را دارند.

مزایای استفاده از غذای خشک چیست؟

یکی از مزیت‌های خوبی که غذاهای خشک حیوانات دارند، این است که در خارج از یخچال نگه‌داری می‌شوند و به همین دلیل لازم نیست صاحبان حیوانات خانگی نگران فاسدشدن آن‌ها در بیرون از یخچال باشند. همچنین صاحبان حیوانات خانگی می‌توانند این غذاها را به‌راحتی در دسترس حیوانات خود قرار دهند و بدون نگرانی از خانه خارج شوند. دانه‌های غذای خشک گربه و سگ به‌گونه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که به دندان و لثۀ حیوانات در حین غذاخوردن آسیب وارد نشود. دوام و ماندگاری غذای خشک حیوانات خانگی از سایر انواع غذاها بیشتر است و به همین دلیل نگه‌داری آن‌ها راحت‌تر است. همچنین حمل و نگه‌داری مواد غذای خشک در زمان رفتن به مسافرت برای صاحبان حیوانات خانگی بسیار راحت‌تر است. غذای خشک گربه و سگ

معرفی غذای خشک گربه

گربه‌ها جزو حیوانات خانگی محبوب هستند که ارتباط خوبی با انسان‌ها برقرار می‌کنند. افرادی که در خانۀ خود گربه نگه‌داری می‌کنند، برای حفظ سلامتی و نگه‌داری از آن‌ها باید غذای مخصوص آن‌ها را خریداری کنند. غذای گربه‌ها در دو نوع غذای خشک و غذای کنسروی تولید می‌شوند. بسیار از افراد به دلیل مزیت‌های خوبی که غذای خشک گربه دارد، آن را برای گربۀ خود خریداری می‌کنند.

گربه‌ها عادت غذایی بدی دارند و به همین دلیل ممکن است هر نوع غذایی را دوست نداشته باشند. به همین دلیل صاحبان گربه‌ها همواره به دنبال بهترین غذای خشک برای آن‌ها هستند. غذاهای خشک باکیفیت باید دارای انواع مواد معدنی مانند پروتئین، ویتامین، کلسیم و… باشند تا بتوانند باعث سلامتی حیوانات شوند. غذای خشک گربه‌ها دارای دانه‌های تازه و طرد هستند و به همین دلیل به‌راحتی توسط گربه‌ها خورده می‌شوند. این نوع غذا مانع از اضافه‌وزن و بیماری گربه‌ها می‌شود.

تفاوت غذایی خشک گربه و سگ در چیست؟

گربه‌ها و سگ‌ها جزو دستهٔ حیوانات گوشت‌خوار هستند که به مواد غذایی‌اي که حاوی گوشت و پروتئین‌اند علاقه دارند. به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که ازلحاظ مواد معدنی و مواد غذایی به‌کاررفته در غذای خشک سگ و گربه، تفاوتی وجود ندارد. اما در اندازۀ دانه‌های غذای خشک گربه و غذای خشک سگ تفاوت‌های وجود دارد. سگ‌ها به دلیل داشتن دندان‌ها و فک قوی‌تر می‌توانند غذاهای سفت‌تر را راحت‌تر خورد کنند، اما گربه‌ها به دلیل داشتن دندان‌های ریزتر و فک ضعیف‌تر قادر به خوردن غذاهای خیلی سفت نیستند. به همین دلیل هنگام تولید غذای خشک حیوانات، غذای گربه‌ها در دانه‌های ریزتر و تردتر تولید می‌شوند. گفتني است که غذاهای خشک حیوانات خانگی در انواع طعم‌ها و شکل‌های مختلف تولید می‌شوند. صاحبان حیوانات خانگی باید باتوجه‌به نژاد گربه یا سگ خود اقدام به تهیۀ غذای خشک کنند.

بهترین برند غذای خشک گربه و سگ کدام است؟

در چند سال گذشته، برندهای زیادی در ایران به وجود آمدند که درزمینۀ تولید غذای خشک گربه و سگ فعالیت می‌کنند. کیفیت مواد غذایی تولیدشده توسط این برندها، یکسان نیست و به همین دلیل صاحبان حیوانات خانگی همواره در انتخاب بهترین برند غذای خشک دچار مشکل می‌شوند. برند رویال کنین یکی از بهترین برندهای تولیدکنندۀ غذای خشک گربه و سگ در ایران است. غذای خشک سگ رویال کنین از کیفیت بسیار بالایی نسبت به سایر غذاهای خشک تولیدشده در ایران برخوردار است. افرادی که در خانۀ خود سگ دارند، می‌توانند با خرید غذای خشک سگ رویال کنین، سلامت حیوان خانگی خود را تضمین کنند. همچنین غذای خشک گربه این برند نیز بسیار باکیفیت است.

غذای خشک سگ رویال کنین

خلاصه

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که غذای خشک گربه و سگ جزو محبوب‌ترین غذاهای حیوانات خانگی هستند. این نوع غذا از ۹۰ درصد مواد غذایی و ۱۰ درصد آب تشکیل شده‌اند که به‌خوبی می‌توانند نیاز بدن حیوانات خانگی به مواد مغذی را برطرف كنند. افرادی که حیوان خانگی دارند، همواره به دنبال بهترین برند تولیدکنندۀ غذای خانگی هستند. غذای خشک سگ رویال کنین جزو بهترین برندهای غذای حیوان خانگی در ایران است. برای خرید انواع غذای خشک گربه و سگ می‌توانید به سایت پت شاپ ایران زمین مراجعه کنید. در این سایت انواع غذاهای حیوانات خانگی در برندهای خارجی و ایرانی را می‌توانید خریداری کنید.

وب سایت پت شاپ ایران زمین : iranzaminpetshop.com

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.