معروف ترین رمان های زبان اصلی که باید بخوانید - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 76886
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳ |

معروف ترین رمان های زبان اصلی که باید بخوانید

خواندن کتاب‌های پرفروش جهان آن هم به زبان اصلی این روزها بیشتر از پیش طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. گاه برای تقویت زبان یا برای رها شدن از ترجمه‌های متنوع، مخاطبان ترجیح می‌دهند تا داستان‌های مهم و پرفروش را با زبان اصلی خود بخوانند. خوشبختانه امروزه منابع خوبی برای خریدکتاب زبان اصلی و خرید آنلاین کتاب در دسترس همگی قرار دارد تا لذت خواندن داستان‌ها برای همه‌ی دوست‌دارانش ساده و بی‌زحمت باشد.
معروف ترین رمان های زبان اصلی که باید بخوانید

خواندن کتاب‌های پرفروش جهان آن هم به زبان اصلی این روزها بیشتر از پیش طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. گاه برای تقویت زبان یا برای رها شدن از ترجمه‌های متنوع، مخاطبان ترجیح می‌دهند تا داستان‌های مهم و پرفروش را با زبان اصلی خود بخوانند. خوشبختانه امروزه منابع خوبی برای خریدکتاب زبان اصلی و خرید آنلاین کتاب در دسترس همگی قرار دارد تا لذت خواندن داستان‌ها برای همه‌ی دوست‌دارانش ساده و بی‌زحمت باشد.

در این مقاله به معرفی چند کتاب به زبان اصلی که در ایران با اقبال خوبی مواجه بوده‌اند می‌پردازیم.

برای خرید آنلاین کتاب‌ های زبان اصلی زیر به راحتی می توانید به سایت بوکلند مراجعه کنید.

مردی به‌نام اوه

اسم یک کتاب پرفروش موجود در سایت بوک‌لند که به احتمال زیاد اسمش را در سایت‌ها و کتابفروشی‌های دیگر هم دیده باشید «مردی به نام اوه» است. رمان با توصیف اوه ۵۹ ساله شروع می‌شود که در تلاش برای برقراری ارتباط با مرد جوانی است که سعی می‌کند به او کامپیوتر بفروشد. مکالمه با ناامیدی برای اوه، به پایان می‌رسد.

سپس روایت مجموعه‌ای از توضیحات، کتاب را آغاز می‌کند که چگونه و چرا اوه به نقطه‌ی نیاز و تمایل به خرید یک کامپیوتر رسیده است. فصل‌هایی که به زمان حال نوشته شده‌اند تجربیات او را در گذشته‌ی نزدیک‌تر شرح می‌دهند: تلاش‌های مکرر او برای کشتن خود پس از مرگ همسرش. چگونه آن تلاش‌ها به‌طور مداوم، هر چند تصادفی، با ظاهر شدن ناگهانی افراد (و حیوانات) در زندگی او که به کمک او نیاز دارند، خنثی می‌شوند. و با ایجاد ارتباطات و دوستی‌های غیرمنتظره با آن افراد (و حیوانات). مرکز روایت این گذشته‌ی نزدیک، کشف اوه است، رون و آنیتا، دوستان او با موقعیتی بسیار دردناک روبه‌رو می‌شوند: رون دچار آلزایمر می‌شود و آنیتا برای مراقبت از او تلاش می‌کند. برنامه‌هایی برای انتقال رون به یک مرکز مراقبتی، بدون اجازه هر یک از آنها در حال انجام است. در طول داستان، اوه به طور فزاینده‌ای از این وضعیت عصبانی می‌شود و در نهایت از حمایت تعدادی از متحدان غیرمنتظره‌اش استفاده می‌کند. همسایه‌ی باردارش پروانه و همسرش پاتریک. یوپی که آن سوی خیابان است، یک روزنامه نگار زورگو (لنا) و سه مرد جوان، که هر کدام در تلاش برای تعریف هویت خود هستند…

داستان دو شهر

داستان دو شهر، رمانی نوشته‌ی چارلز دیکنز، که هم به صورت سریالی و هم به صورت کتاب در سال ۱۸۵۹ منتشر شد. داستان در اواخر قرن ۱۸ و در پس‌زمینه‌ی انقلاب فرانسه رخ می‌دهد. اگرچه دیکنز از تاریخ توماس کارلایل، انقلاب فرانسه، برای داستان گسترده خود از لندن و پاریس انقلابی وام گرفته است، این رمان بیشتر درام ارائه می‌دهد تا واقعیت.

در حالی که وقایع سیاسی داستان را پیش می‌برند، دیکنز لحنی کاملاً ضدسیاسی به خود می‌گیرد و هم استبداد اشرافی و هم افراط‌گرایی انقلابی را مورد سرزنش قرار می‌دهد. این کتاب شاید بیشتر به خاطر سطرهای آغازینش، «بهترین زمان بود، بدترین زمان بود» و برای آخرین سخنرانی کارتن، که در آن درباره‌ی جایگزینی دارنای در سلول زندان می‌گوید، معروف است: «این یک کاری که انجام می دهم بسیار بسیار بهتر از آنچه تا به حال انجام داده‌ام است. این استراحت بسیار بسیار بهتری است که من به آن می‌روم، از آنچه تا به حال می‌شناختم.»

ارباب حلقه‌ ها

ارباب حلقه ها، رمان فانتزی نوشته جی.آر.آر.تالکین ابتدا در سه بخش با نام‌های «یاران حلقه» (۱۹۵۴)، «دو برج» (۱۹۵۵) و «بازگشت پادشاه» (۱۹۵۵) منتشر شد. این رمان که در دوران سوم سرزمین میانه اتفاق می‌افتد، دنباله‌ای بر هابیت تالکین (۱۹۳۷) بود و پس از مرگش «سیلماریلیون» (۱۹۷۷) جانشین او شد. ارباب حلقه‌ها حماسه‌ی گروهی از قهرمانان است که برای نجات دنیای خود از شر کامل به راه می‌افتند. بسیاری از جهان‌ها و موجودات آن برگرفته از دانش گسترده‌ی تالکین از زبان‌شناسی و فرهنگ عامه است.

فرودو بگینز در ۳۳ سالگی، در سن بزرگسالی در میان هابیت ها، حلقه‌ی جادویی نامرئی را از عمویش بیلبو دریافت می‌کند. فرودو، یک شخصیت مسیح مانند، می‌آموزد که حلقه قدرت کنترل کل جهان را دارد و کشف می‌کند که صاحب آن را فاسد می‌کند. انجمنی از هابیت‌ها، الف‌ها، کوتوله‌ها و مردان تشکیل می‌شود تا حلقه را با انداختن آن در آتش‌های آتشفشانی از بین ببرند. آنها در ماموریت وحشتناک خود با سائورون شیطانی و سواران سیاه او مواجه می‌شوند. برای خرید کتاب زبان اصلی ارباب حلقه ها می‌توانید به سایت بوکلند مراجعه کنید.

شازده کوچولو

شازده کوچولو، شاهزاده‌ی کوچک فرانسوی، افسانه و کلاسیک مدرنی‌ست که توسط هوانورد و نویسنده‌ی فرانسوی آنتوان دو سنت اگزوپری با تصاویری که خودش کشیده است در سال ۱۹۴۳ منتشر شد. کتاب داستان کودکی را روایت می‌کند. شازده کوچولو برای کسب تجربه و فهم بیشتر در جهان سفر می‌کند. این رمان به صدها زبان ترجمه شده است و حدود ۲۰۰ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است که آن را به یکی از پرفروش ترین کتاب‌های تاریخ نشر تبدیل کرده است.

راوی خود را مردی معرفی می‌کند که در کودکی آموخته است که بزرگسالان فاقد تخیل و درک هستند. او اکنون خلبانی است که در یک بیابان به صورت تصادفی فرود آمده است. او با پسر کوچکی روبه‌رو می‌شود که از او نقاشی گوسفندی می‌خواهد. راوی که کودک را شازده کوچولو می‌نامد، متوجه می‌شود که پسر از یک سیاره‌ی بسیار کوچک می‌آید، که راوی معتقد است سیارک B-612 است. در طی چند روز آینده، شازده کوچولو از زندگی خود به راوی می‌گوید. در سیاره‌ی او، که بزرگتر از یک خانه نیست، شاهزاده وقت خود را صرف کشیدن نهال‌های بائوباب می‌کند تا مبادا به اندازه‌ای کافی بزرگ شوند که سیاره کوچک را در بر گیرند. یک روز یک گل رز انسانی روی این سیاره رشد می‌کند و شاهزاده او را با تمام وجود دوست دارد. با این حال، غرور و خواسته‌های او برای شاهزاده بیش از حد می‌شود و او می‌رود.

هری پاتر

هری پاتر، شخصیت خیالی، پسری جادوگر که توسط نویسنده بریتانیایی جی.کی. رولینگ نوشته شده است. دستاوردهای او در دوران بلوغ موضوع هفت رمان بسیار محبوب (۱۹۹۷-۲۰۰۷) بود که در هشت فیلم (۱۱-۲۰۰۱) اقتباس شدند. یک نمایشنامه و یک کتاب از فیلمنامه آن در سال ۲۰۱۶ به‌ چاپ رسید.

هری پاتر اولین بار در رمان هری پاتر و سنگ جادو(۱۹۹۷)، به عنوان یتیمی که توسط خاله و عموی سرپرستش و پسرشان بدرفتاری می شود، معرفی شد. هری در یازدهمین سالگرد تولدش متوجه می‌شود که والدینش جادوگر بوده‌اند و او که خود جادوگر است برای شرکت در مدرسه جادوگری هاگوارتز دعوت شده است. او همچنین متوجه می‌شود که والدینش همان‌طور که عمه و عمویش به او گفته بودند در یک تصادف رانندگی از بین نرفتند، بلکه آنها توسط جادوگر شیطانی به نام ولدمورت به قتل رسیده بودند. هری تنها کسی بود که تا به حال از حمله‌ی ولدمورت جان سالم به در برده است- با بازگرداندن “نفرین کشنده” ولدمورت – که باعث شد زخمی مانند رعد و برق روی پیشانی او باقی بماند. بنابراین پسر جوان از قبل چهره‌ای مشهور در جامعه «جادوگران» بود. در هاگوارتز، هری با همکلاسی‌هایشان ران ویزلی و هرمیون گرنجر دوست می‌شود و رقیبی در دراکو مالفوی پیدا می‌کند. او زیر نظر مدیر مدرسه، آلبوس دامبلدور،مشغول به تحصیل می‌شود. این روابط در سرتاسر کتاب ادامه پیدا می‌کند، به‌ویژه زمانی که جادوگران بزرگ‌تر می‌شوند و از آنها خواسته می‌شود در یک جنگ با جادوگران دیگر مقابله کنند. شما می‌توانید کتاب زبان اصلی هری پاتر را از سایت بوکلند تهیه کنید.

ناتور دشت

رمان ناتور دشت نوشته‌ی جی.دی سلینجر در سال ۱۹۵۱ به چاپ می‌رسد. هولدن، راوی و قهرمان داستان، ماجراجویی‌های خود را قبل از کریسمس قبلی تعریف می‌کند. داستان از آنجایی شروع می شود که هولدن در مدرسه آمادگی پنسی در راه رفتن به خانه معلم تاریخش اسپنسر را می‌بیند. او برای خواننده فاش می‌کند که به دلیل شکست در بیشتر کلاس‌هایش اخراج شده است. کتاب روایتی را تعریف می‌کند که منجر به عصبانیت هولدن می‌شو و او پنسی را چند روز زودتر از زمان برنامه‌ریزی شده برای تعطیلات کریسمس به شهر نیویورک ترک می‌کند. وقتی او به نیویورک می‌رسد، نمی‌تواند به خانه برود، زیرا والدینش هنوز نمی‌دانند که او اخراج شده است. در عوض، او اتاقی را در هتل ادمونت اجاره می‌کند و در آنجا شاهد صحنه‌هایی با از پنجره‌های اتاق‌های دیگر است. سپس تنهایی او باعث می‌شود که به دنبال تعامل انسانی باشد که در اتاقی در کلوپ شبانه‌ی هتل انجام می‌دهد. پس از تعامل با چند زن در آنجا، او به کلوپ شبانه‌ی دیگری می‌رود، اما پس از دیدن دوست دختر سابق برادر بزرگترش، آنجا را ترک می‌کند. وقتی به هتل برمی گردد، به یک فاحشه دستور می دهد که به اتاقش برود و فقط با او صحبت کند. و داستان با تعاریف او و جواب‌های زن دنبال می‌شود.

صد سال تنهایی

رمان صد سال تنهایی، اثر گابریل گارسیا مارکز در سال ۱۹۶۷ منتشر شد. این رمان شاهکار نویسنده و نمونه‌ی اصلی سبک رئالیسم جادویی او به حساب می‌آید.

این داستان حماسی نویسنده از هفت نسل از خانواده‌ی بوئندیا است که صد سال از تاریخ پرتلاطم آمریکای لاتین، از دهه ۱۸۲۰ تا دهه ۱۹۲۰ را در بر می‌گیرد. پاتریارک خوزه آرکادیو بوئندیا شهر اتوپیایی ماکوندو را در میان یک باتلاق می‌سازد. این شهر در ابتدا پررونق، کولی‌ها و افراد دیگر را به خود جذب می‌کند. یک طوفان استوایی که تقریباً پنج سال به طول می‌انجامد تقریباً شهر را ویران می‌کند. در پایان رمان، نویسنده‌ای که به شهر آمده است به عنوان راوی آشکار می‌شود. دست‌نوشته‌های مرموز او در واقع متن رمان هستند. منتقدان به تأثیر نویسنده‌ی آرژانتینی خورخه لوئیس بورخس در فانتزی هزارتویی کتاب اشاره کرده اند.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.