معتبرترین مرکز صدور انواع گواهینامه ایزو در ایران - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 94918
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰ |

معتبرترین مرکز صدور انواع گواهینامه ایزو در ایران

کلیه مشاغل اعم از شرکت های خدماتی و تولیدی، سازمان ها و موسسات با توجه به ارتباط مستقیمی که با مشتریان خود جهت تولید محصول و یا ارائه خدمات خود دارند، به منظور افزایش رضایتمندی مشتریان خود که نتیجه آن افزایش کیفی و درجه آن ها خواهد بود می بایست استانداردهای خاصی که در تمامی کشورها به طور یکسان رعایت می شود را انجام دهند.
معتبرترین مرکز صدور انواع گواهینامه ایزو در ایران

کلیه مشاغل اعم از شرکت های خدماتی و تولیدی، سازمان ها و موسسات با توجه به ارتباط مستقیمی که با مشتریان خود جهت تولید محصول و یا ارائه خدمات خود دارند، به منظور افزایش رضایتمندی مشتریان خود که نتیجه آن افزایش کیفی و درجه آن ها خواهد بود می بایست استانداردهای خاصی که در تمامی کشورها به طور یکسان رعایت می شود را انجام دهند. استانداردهای مذکور توسط مرجع گواهینامه ایزو که یک مرجع جهانی می باشد تعریف می شود.

در واقع انجام این استاندارد ها و رعایت دستورالعمل های از پیش تعریف شده علاوه بر رضایت مشتری، سبب بهبود کیفی و ارتقای شرکت های تولیدی و خدماتی و همچنین سایر سازمان ها می شود. آنچه که در این باره اهمیت دارد مراجع صدور این گواهینامه ها هستند که در کشورهای مختلف به طور رسمی مشغول به کار می باشند. در ادامه قصد داریم در خصوص معتبرترین مراکز صدور گواهینامه ایزو در ایران توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

تعریف گواهینامه ایزو

همانطور که گفته شد گواهینامه ایزو در واقع استاندارد های از پیش تعریف شده ای است که به وسیله سازمان بین المللی ISO تعیین می شود. این سازمان که نام آن مخفف عبارت International Organization for Standard می باشد، در واقع شامل اعضای مختلفی از کشورهای جهان می باشد که طی تصمیم گیری های خاص اقدام به وضع قوانین و استاندارد هایی در خصوص شرکت ها و سازمان ها جهت بهبود عملکرد آن ها می نمایند. در واقع با اخذ گواهینامه ایزو مرتبط با مشاغل شرکت مورد نظر هم اطمینان مشتریان را نسبت به ارائه خدمات و تولیدات بالا می برد که این موضوع خود نیز سبب بهبود کسب و کار خواهد شد و علاوه بر آن انجام برخی دستورالعمل ها در سازمان ها شرکت ها بر اساس استاندارد های تعریف شده سبب افزایش سطح کیفی سازمان خواهد شد. بنابراین اخذ گواهینامه ایزو سبب موفقیت و رضایت دو طرف خواهد شد.

به طور مثال به منظور انجام مدیریت کیفیت برای سازمان ها و شرکت ها که نتیجه آن افزایش بهره وری کارکنان و همچنین افزایش میزان رضایت مشتریان خواهد شد، گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ می باشد که اخذ این گواهینامه یکی از مهم ترین اقداماتی است که مدیران سازمان پیش از هر چیز می بایست بدان توجه نمایند.

مراجع صدور گواهینامه چه کسانی هستند؟

هنگامی که سازمان استاندارد سازی یا ایزو اقدام به وضع دستورالعمل های جدیدی می نماید، شرکت ها و سازمان ها برای پیاده سازی آن نیازمند مراجع صدور گواهینامه هستند. این بدان معناست که این مراجع به طور مستقیم با سازمان استانداردسازی در ارتباط بوده و به نوعی به عنوان زیر مجموعه این سازمان با بررسی های لازم توسط مراجع صدور گواهینامه که به طور بین المللی مشغول به فعالیت هستند، در صورت انجام دستورالعمل ها و استاندارد های از پیش تعیین شده توسط سازمان ها و شرکت ها، اقدام به صدور گواهینامه ایزو برای آن ها می نمایند.

روند صدور گواهینامه ایزو به چه صورت می باشد؟

برای اخذ گواهینامه ایزو در مرحله اول می بایست به مراجع رسمی صدور گواهینامه که شرکت های معتبر و شناخته شده ای هستند مراجعه نموده و درخواست خود را جهت گواهینامه مورد نظر ثبت نمایید. مرجع صدور گواهینامه با ارائه ممیزی ها و دستورالعمل ها به سازمان یا شرکت مذکور، در خواست کننده را ملزم به انجام کلیه بند های ممیزی و دستورالعمل ها می نماید. اما برای اجرای دقیق و برنامه ریزی شده این دستورالعمل ها نیاز به مشاور ایزو می باشد. مشاوران ایزو که از طرف مراجع صدور گواهینامه تعیین می شوند کلیات مراحل پیاده سازی دستورالعمل ها بر اساس اولویت به در خواست کننده یا سازمان ها و نهاد ها را آموزش و شما را در این مسیر به طور کامل راهنمایی می نمایند. مشاوران ایزو دارا تعهدات و وظایفی هستند که می بایست بر اساس قوانین آن را اجرایی نمایند.

پس از انجام مراحل ذکر شده و رعایت کلیه استاندارد ها و دستورالعمل ها نوبت به بازبینی و تعیین ممیزی جهت بررسی رعایت دستورالعمل ها می رسد که این کار با درخواست شرکت ها و سازمان ها از مراجع صدور گواهینامه میسر خواهد شد. در آخر ممیزان با بازبینی شرایط و توجه به رعایت کلیه بند های مورد نیاز برای اخذ گواهینامه ایزو طی دو مرحله اقدام به صدور گواهینامه ایزو برای درخواست کنند می نمایند.

به طور مثال برای اخذ گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ که استانداردی به منظور کنترل و بهبود مستمر عملکرد سازمانی در جهت تولید محصولات و یا ارائه خدمات مبتنی بر حفظ محیط زیست می باشد، الزامات و ممیزی های خاصی از طرف ممیزان صادر می شود که با استفاده از توضیحاتی که مشاور ایزو به منظور اخذ آن به مدیران سازمان می دهد و پس از رعایت دستور العمل ها، در صورت مثبت بودن ارزیابی ممیزان در خصوص رعایت ممیزی ها، می توان گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ را از مراجع قانونی صدور گواهینامه ایزو دریافت نمود.

معتبرترین مرکز صدور گواهینامه ایزو در ایران

یکی از نکات مهم در خصوص اخذ ایزو، انتخاب مراجع صدور گواهینامه رسمی می باشد. متاسفانه امروزه بسیاری از مراجع در ایران امور مرتبط به صدور گواهینامه ایزو را به طور غیر رسمی انجام داده و در عمل زیر نظر سازمان ایزو مشغول به فعالیت نمی باشند. بهترین و معتبر ترین مراکز صدور گواهینامه ایزو، شرکت هایی هستند که زیر نظر CB مشغول به فعالیت می باشند. لازم به ذکر است امروزه چنین مراجعی در دو دسته خصوصی و دولتی مشغول به فعالیت می باشند که هر دو مراجع رسمی و قانونی می بایست فعالیت های خود را تحت نظر IAF انجام دهند.

یکی از ویژگی های مثبت مراجع صدور گواهینامه خصوصی، تسهیل صدور و افزایش سرعت اخذ گواهینامه از طرف متقاضیان نسبت به مراجع دولتی می باشد که چنین مراجعی در تمام دنیا انجام این امور را با سرعت بالاتری میسر می نمایند.

در کشور ایران امروزه شرکت های متعددی در خصوص صدور گواهینامه مشغول به فعالیت می باشند که با توجه به تحقیقات به عمل آمده در زمینه ارائه خدمات، سرعت صدور گواهینامه ها و به طور کلی برآورده ساختن انتظارات و نیاز های مشتریان، یکی از بهترین مراجع، شرکت QAL می باشد. این شرکت که خود را مکلف به اجرا و پیاده سازی استاندارد ISO 17021:2011 می داند، تحت اعتبار مرجع اعتبار بخشی ASCB مشغول به فعالیت می باشد و یکی از بهترین انتخاب ها برای صدور و اخذ گواهینامه ایزو در ایران خواهد بود.

تلفن تماس: ۰۲۱-۲۲۲۲۷۸۵۸، ۰۲۱-۲۲۲۲۹۵۴۶

آدرس وبسایت: www.qal-iran.ir

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.