مطابق قانون اگر مدیری حقوق خود را ثبت نکرد باید حقوقش قطع شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 68078
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 30 خرداد 1401 - 6:20 |
بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی:

مطابق قانون اگر مدیری حقوق خود را ثبت نکرد باید حقوقش قطع شود

بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده مردم سبزوار و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار‌«رسالت» با‌ اشاره به جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه‌وبودجه مبنی بر آخرین وضعیت ثبت اطلاعات کارکنان دولت در سامانه‌های حقوق و مزایا و پاکنا اظهارکرد: مطابق قانون چنانچه مدیران حقوق و مزایای خود را ثبت نکنند، باید حقوقشان قطع گردد اما این کار‌انجام نشده است.
مطابق قانون اگر مدیری حقوق خود را ثبت نکرد باید حقوقش قطع شود

گروه سیاسی
بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده مردم سبزوار و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار‌«رسالت» با‌ اشاره به جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه‌وبودجه مبنی بر آخرین وضعیت ثبت اطلاعات کارکنان دولت در سامانه‌های حقوق و مزایا و پاکنا اظهارکرد: مطابق قانون چنانچه مدیران حقوق و مزایای خود را ثبت نکنند، باید حقوقشان قطع گردد اما این کار‌انجام نشده است. مایه تأسف است که قانونی وضع گردد اما در مرحله اجرا با سهل‌انگاری‌ مواجه شود. وی افزود: بر مبنای بررسی‌های صورت گرفته، ۷۰ درصد  از دستگاه‌ها اطلاعات خود را ثبت کردند و ۴۷ درصد از دستگاه‌ها، حقوق و مزایای خود را در سامانه ثبت حقوق و دستمزد و پاکنا ثبت نکرده‌اند. این در حالی است که مطابق ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه و تبصره ۱۲ قانون بودجه، حقوق و مزایا کارکنان می‌بایست شفاف و در سامانه‌های حقوق و مزایا و پاکنا ثبت شود. محبی تصریح کرد: درحال حاضر ۴۷۳۱ دستگاه در کشور وجود دارد که از این تعداد تنها ۳۱۱۹ دستگاه اطلاعات حقوق و مزایای خود را ثبت کرده‌اند. 
درصدد هستیم تا اطلاعات سایر دستگاه‌ها نیز ثبت گردد. عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: به‌طورحتم در چنین شرایطی نمی‌توان سیاست رفع تبعیض را رقم زد. دراین راستا مجلس باید ورود جدی داشته باشد تا قانون در مسیر ایجاد شفافیت در پرداخت‌ها به‌درستی اجرا شود.
نماینده مردم سبزوار در خاتمه گفت‌وگو بیان داشت: پایش و بررسی اطلاعات ثبت‌شده نیز در کنار حقوق و مزایای ثبت‌نشده، ضرورت دارد. درحال حاضر وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ۴۴ درصد و شهرداری‌ها ۷ درصد عملکرد در سطح حقوق و دستمزد داشته‌اند و به طورتقریبی ۲۵۰۰ دستگاه بی‌توجه به قوانین عمل کرده‌اند. ضرورت دارد تا‌ عملکرد دستگاه‌ها در سطح حقوق و مزایا مبرهن گردد و مصوبه قانون به‌درستی اجرا شود. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای مطابق قانون اگر مدیری حقوق خود را ثبت نکرد باید حقوقش قطع شود بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.