مشارکت مردم در انتخابات، نظام جمهوری اسلامی را تقویت می کند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 45260
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 24 خرداد 1400 - 6:51 |
رحمت‌الله فیروزی پور، عضو کمیسیون عمران مجلس:

مشارکت مردم در انتخابات، نظام جمهوری اسلامی را تقویت می کند

رحمت‌الله فیروزی پور، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره اصول لازم‌الاجرا از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری و نیز الزامات دولت آینده، اظهار کرد: اصل شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری تکلیف شرعی است و همان‌طور که امام راحل و مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند امروز شرکت در انتخابات یک واجب عینی است، بنابراین امیدواریم عموم مردم در انتخابات مشارکت داشته باشند.
مشارکت مردم در انتخابات، نظام جمهوری اسلامی را تقویت می کند

گروه سیاسی 
رحمت‌الله فیروزی پور، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره اصول لازم‌الاجرا از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری و نیز الزامات دولت آینده، اظهار کرد: اصل شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری تکلیف شرعی است و همان‌طور که امام راحل و مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند امروز شرکت در انتخابات یک واجب عینی است، بنابراین امیدواریم عموم مردم در انتخابات مشارکت داشته باشند. مردم بایستی تلاش کنند فرد صالح‌، صادق‌، سالم‌، ساده‌زیست، نزدیک‌ترین فرد به رهبری و کسی که دارای سابقه درخشان بوده و با مسائل اجرایی کشور آشنایی کامل دارد را انتخاب کنند.  
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: کاندیداها باید برنامه‌های خود را ارائه کنند و از طفره رفتن، تخریب، حاشیه‌سازی و بیان مسائلی که ضرورتی ندارد، بپرهیزند. همچنین کاندیداها باید بنای امور را بر صداقت گذاشته و در چارچوبی که در قانون مشخص کرده به تبلیغات و به بیان مواضع و برنامه‌های عملیاتی خود اقدام کنند. علاوه بر آن، نباید به طرح و پیگیری شعارهایی که امکان اجرای آن وجود ندارد، دست بزنند. 
رحمت‌الله فیروزی پور بیان کرد: کاندیداها موظف هستند برای بهبود امور معیشتی مردم، برنامه‌ریزی برای اصلاح و توسعه اقتصاد و نجات کشور از گرفتاری‌های اقتصادی برنامه‌های مدون و مشخصی داشته باشند.  
نماینده مردم نطنز در مجلس افزود: همان‌طور که رهبری در دیدار تصویری با نمایندگان مجلس مطرح کردند، مهم‌ترین اصل بحث معیشت مردم است و باید موضوعاتی همچون توجه به کار و تعاملات اقتصادی، فراهم کردن بستر مناسب برای رونق و جهش تولید نیز از دیگر اولویت‌های دولت آینده باشند. بنابراین نامزدها باید اساس کار خود را بر دستیابی به این اهداف بگذارند. 
این نماینده مجلس ادامه داد: مورد بعدی، فساد ستیزی و مبارزه با رانت است که موجب رنجش خاطر مردم شده است. همچنین رئیس‌جمهور باید دولتی جهادی، توانمند، کاری و عاری از هرگونه ناپاکی و فساد و سوء استفاده تشکیل دهد تا بتواند امور مردم را به‌خوبی ساماندهی و رضایتمندی مردم را جلب کند.  
فیروزی پور همچنین درباره برخی اقدامات و اظهارات تخریبی کاندیداها و ایجاد تشکیک درباره رقابت‌های انتخاباتی، گفت:  قطعا این اقدامات به صلاح کشور نیست. فصل‌الخطاب ما بیانات مقام معظم رهبری است که ایشان به‌خوبی شرایط را تشریح کردند. قطعا تمامی اقدامات کاندیداها باید در چارچوب قانون صورت بگیرد. اینکه عده‌ای تبلیغات منفی می‌کنند و موجب دلسردی مردم از نظام می‌شوند، تبعاتی برای تمامی جامعه دارد. دشمن خارجی نیز منتظر همین عدم مشارکت مردم در انتخابات است. مردم نشان داده‌اند در مواقع خاص پای نظام و رهبری و مصالح کشور ایستاده‌اند. مشارکت انتخاباتی، امضای اعتماد و مقبولیت مردم به نظام است، زیرا اشخاص و دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و تنها نظام و ولایت‌فقیه باقی می‌ماند. در چنین شرایطی، مردم باید با رأیی که می‌دهند، نظام را تقویت کنند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای مشارکت مردم در انتخابات، نظام جمهوری اسلامی را تقویت می کند بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.