مردی در میدان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 30879
  پرینتخانه » اسلایدر, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰ |
پروتکل‌های متفاوت دو رئیس قوه در مدیریت بررسی شد؛

مردی در میدان

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر دیروز سرزده از مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بازدید و ضمن حضور در بخش ICU این مجتمع  و عیادت از بیماران کرونایی بستری در آن، با همراهان ایشان گفت‌وگو کرد و از نزدیک در جریان  روند درمانی آن‌ها قرار گرفت.
مردی در میدان

معصومه پورصادقی- دبیرگروه سیاسی
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر دیروز سرزده از مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بازدید و ضمن حضور در بخش ICU این مجتمع  و عیادت از بیماران کرونایی بستری در آن، با همراهان ایشان گفت‌وگو کرد و از نزدیک در جریان  روند درمانی آن‌ها قرار گرفت. این بازدید سرزده درحالی انجام می‌شود که رئیس‌جمهور نه‌تنها از کاخ سعدآباد در نقطه خوش آب‌وهوای تهران بیرون نمی‌رود بلکه از پرداخت یک میلیارد یورویی تخصیصی صندوق توسعه ملی به مدیریت بیماری کووید ۱۹ به دلایل مختلف طفره می‌رود. رئیس‌مجلس شورای اسلامی پیش‌تر هم طی سفری چهارروزه به خوزستان از شهرهای مختلف این استان بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفت. گفتنی است پیش‌ازاین، راهبرد نظارت میدانی سران قوا باروی کارآمدن حجت‌الاسلام رئیسی از اسفند ۱۳۹۷ در دستور کار قرارگرفته بود و با آغاز به کار مجلس یازدهم این روند در قوه مقننه نیز ادامه یافت. این در حالی است که مسئولان ارشد دولتی ازجمله حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای روحانی به‌جای پاسخگویی، به فاصله‌گذاری سیاسی عمیق دولت با مردم، به بازدیدها و نظارت‌های میدانی رؤسای قوای قضائیه و مقننه که وظیفه حداقلی مسئولان است، حمله می‌کند. حال که مسئولی پیداشده و طبق وظیفه  بین مردم حاضر می‌شود، از سوی بخشی از دولت مورد تخطئه قرار می‌گیرد.
رئیس دولت که پس از هشت سال مدیریت، کارنامه‌ای «تقریبا هیچ» دارد و با دادن آدرس غلط، رژیم آمریکا را مسبب همه مشکلات ریزودرشت کشورمان می‌داند، حتی حاضر نیست در بین مردم حاضر شود و  بگوید همانند آن‌ها از مشکلات پیش‌آمده رنج می‌برد. البته مردم متوجه شده‌اند وقتی مسئولی در جای خوش آب‌وهوای تهران سکونت دارد و حتی برای انجام‌وظیفه در مرکز شهر حضور پیدا نمی‌کند، هرگز نخواهد توانست میزان مشکلات آن‌ها را بفهمد. جریان حزبی موسوم به اصلاح‌طلبان نیز که با شعارهای فریبنده باعث پیروزی روحانی شدند، این روزها به‌شدت در حال تخریب چهره مجلس تازه روی کارآمده یازدهم هستند، اما وکلای ملت، این روزها و باتوجه به شرایط اقتصادی کشور عزم راسخ برای خدمت به موکلان خوددارند.
محمدباقر قالیباف، رئیس‌مجلس شورای اسلامی  دیروز در جلسه بررسی مشکلات کادر درمان با حضور مسئولان و کادر درمان بیمارستان امام خمینی(ره) اظهار داشت: وظیفه اصلی مجلس نظارت است و نظارت میدانی یکی از وجوه اصلی آن به شمار می‌رود. وی افزود: ساعت دوازده ظهر تصمیم گرفتیم در بیمارستان حضور پیدا کنیم و مشکلات را از نزدیک ببینیم. رئیس‌مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: در جلسه سران قوا به‌عنوان نماینده قوه مقننه با توجه به این نظارت میدانی، مشکلات را مطرح خواهم کرد و در هر چهار حوزه پیشگیری، تشخیص، درمان و بازتوانی باید تصمیم‌های جدی بگیریم. وی خاطرنشان کرد: فردا نیز جلسه‌ای تخصصی با مسئولان بخش درمان کشور خواهیم داشت. ان‌شاءالله بازدید صورت گرفته در کنار جلسه سران قوا و جلسه تخصصی روز چهارشنبه برای رسیدن به یک جمع‌بندی عملیاتی در خصوص مدیریت کرونا کمک کند.

نویسنده : معصومه پورصادقی - دبیر گروه سیاسی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.