مراقب باشید نه مثل مسئولان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 17739
  پرینتخانه » اسلایدر, سیاسی تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹ |
ویروس جدید به دولت و مجلس هم رسید؛

مراقب باشید نه مثل مسئولان

با تأیید ابتلای ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت و محمود صادقی نماینده تهران، سروکله ویروس کرونا در مجلس و دولت هم پیدا شد.
مراقب باشید نه مثل مسئولان

|حسن شجاعی|
با تأیید ابتلای ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت و محمود صادقی نماینده تهران، سروکله ویروس کرونا در مجلس و دولت هم پیدا شد.
ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت و از اعضای ستاد مبارزه با کرونا پریروز در نشست خبری با علی ربیعی سخنگوی دولت به سؤالات خبرنگاران درباره کرونا پاسخ داد که یکی از حاشیه‌های این نشست تعریق شدید حریرچی و سرفه‌های مکرر  وی بود. حریرچی همان شب در گفت‌وگوی ویژه خبری نیز حاضر شد تا درباره کرونا اطلاع‌رسانی کند و در این برنامه نیز سرفه‌های او بازهم حاشیه‌ساز شد. روز گذشته، وهاب‌زاده‌ مشاور وزیر بهداشت در توئیتی اعلام کرد: «تست کرونای دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت که در چند روز گذشته در خط مقدم مبارزه با کرونا حضور داشت، مثبت اعلام شد.» با اعلام بیماری معاون وزیر بهداشت، اولین مورد کرونا در دولت به ثبت رسید و با توجه به ارتباط چند روز گذشته حریرچی با مقامات دولتی احتمال دارد سایر مقامات دولتی نیز به این ویروس مبتلا باشند که البته هنوز مورد دیگری رسما اعلام‌نشده است.  در مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته با دستگاه تب‌سنج، نمایندگان مورد معاینه قرار ‌گرفتند. یکی از حاشیه‌های روز های گذشته مجلس، ترک پارلمان  از سوی احمد امیرآبادی نماینده قم و ضدعفونی کردن صندلی وی بود که برخی رسانه‌ها از ابتلای او به کرونا خبر دادند که از سوی امیرآبادی تکذیب شد و علت ترک مجلس را شرکت در جلسه هیئت‌رئیسه دانست. دیروز، محمود صادقی نماینده تهران نیز در توئیتی اعلام کرد که به ویروس کرونا مبتلا شده و با توجه به ابتلای صادقی، اولین مورد ابتلا به این بیماری در بین نمایندگان نیز ثبت شد.
انتشار این اخبار در شرایطی که کشور با موج گسترش ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند این شائبه را در بین مردم ایجاد کرده که آیا مسئولین و متولیان مبارزه با این بیماری، که خود باید در صف مقدم رعایت الزامات بهداشتی باشند به کرونا مبتلا شده‌اند. معاون وزیر بهداشت و یا رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که خود در اظهاراتشان مردم را به رعایت محدودیت‌های بهداشتی و ارتباطی تشویق کرده و از لزوم رعایت دستورالعمل‌های مختلف مقابله با کرونا داد سخن می‌دادند خود در جمع نخستین مبتلایان به این بیماری قرار گرفتند. با این شرایط مردم چگونه باید به اظهارات بالاترین مقامات بهداشتی و درمانی کشور اعتماد کرده، درحالی‌که خود ایشان نسبت به این الزامات بی‌توجه هستند. به‌طورقطع و یقین حضور در صف مقدم مبارزه با این بیماری خود می‌تواند عاملی برای آلودگی افراد مختلف به‌ویژه مسئولین مربوطه باشد، اما اگر قرار است در روزهای نخستین این جنگ و مبارزه یکی‌یکی ژنرال‌های بهداشتی خود را از دست بدهیم دیگر چه امیدی به ادامه این روند خواهد بود.
این اتفاق زمانی جدی‌تر می‌شود که دکتر حریرچی طی روزهای اخیر با بالاترین مقامات دولتی معاشرت داشته و برای ارائه گزارش در حضور بالاترین مسئولین دولتی حضور یافته است. چه تضمینی وجود دارد که به‌طور مثال دکتر ربیعی سخنگوی دولت که طی روزهای اخیر در نشست خبری با ایشان در معرض سرفه‌های مکرر قرار داشت خود مبتلا به کرونا نشده باشد و این نخ تا حضور در جلسات هیئت دولت و … ادامه داشته باشد.به نظر می‌رسد کلاف سردرگم مدیریت بحران در کشور ما به‌قدری پیچیده و درهم‌تنیده است که حتی بالاترین متولیان سلامت مردم نیز خود از رعایت حداقل‌ها عاجز بوده و با رفتارهای پرخطر زمینه را برای مشکلات لاعلاج فراهم می‌آورند.انتظار از متولیان وزارت بهداشت و به‌ویژه دکتر نمکی این است که در ابتدا حساسیت لازم را در خصوص رعایت الزامات بهداشتی و درمانی به مدیران ارشد خود یادآوری کرده و در ادامه این نکته را به‌تمامی مسئولان کشوری و لشکری یادآوری نماید که ویروس کرونا، وزیر و وکیل نمی‌شناسد و هرکس را با او مماشات کند از دم تیغ می‌گذراند. نکته‌ای هم حضور نمایندگان و وزرا و مدیران و مسئولان کشور لازم به یادآوری است که شما باید در خط مقدم رعایت الزامات مقابله با بیماری  واگیردار و خطرناک کرونا که امروز جهان را با خود درگیر کرده، باشید و با رفتار و کردار خود به مردم نشان دهید که در این زمینه همانند تمامی اقشار مردم ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستید و در عمل هم الگویی مناسب برای آنان به شمار می‌روید. 

نویسنده : حسن شجاعی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.