مدیران بازنده نیستند اگر - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 65565
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ |

مدیران بازنده نیستند اگر

وظایف یک مدیر کسب و کار شامل مسئولیت‌هایی است که به سازمان و ذی‌نفعان کمک می‌کند تا به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت دست یابند و نیازمند نگرش و مهارت‌های خاصی است
مدیران بازنده نیستند اگر

موفقیت در کسب و کار یکی از اصلی‌ترین اهداف مدیران و صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ محسوب می‌شود. تحقق این هدف نیازمند مشاوره کسب و کار و آشنایی مدیران با پیچ و خم مسیر موفقیت است. مسیر موفقیت همواره می‌تواند با چالش‌ها و سختی‌های زیادی همراه باشد. لازم به ذکر است که تنها سرمایه‌‌گذاری کلان و جذب نیروی متخصص برای موفقیت یک تجارت کافی نیست، بلکه بهره‌گیری از مشاوره کسب و کار در کنار سرمایه و نیروی مجرب می‌تواند شما را به اهدافی که دارید بسیار نزدیک‌تر کند.

https://file.tesmino.ir/images/2022/05/image_1651919647.png

قدم اول؛ توسعه فردی

اگر صاحب یک کسب کار کوچک یا متوسط هستید و هدفتان گسترش کسب و کارتان است، پیشنهاد می‌شود در ابتدای امر به «توسعه شخصی» خودتان فکر کنید. اما منظور از توسعه فردی چیست؟

چنانچه جزو آن دسته از اشخاصی هستید که باور دارند باید آینده را با دستان خود بسازند، بهتر است بدانید که در قدم اول می‌بایست بر توسعه فردی تمرکز کنید. این توسعه در بهبود روند مشاوره کسب و کار نیز تاثیر بسیار مثبتی دارد. هر شخصی اعم از خانه‌دار و شاغل، مجرد و متاهل، نوجوان، جوان، میانسال و حتی کهنسال نیازمند توسعه شخصی است. هر فردی می‌تواند از طریق تقویت مهارت‌های شخصی و شغلی، افزایش دانش و آگاهی و خلق ثروت مادی و معنوی به خودسازی یا توسعه فردی برسد.

چنین فردی برای رسیدن به خودسازی در گام اول مهارت‌ها و توانایی‌های خود را ارزیابی می‌کند، سپس اهداف قبلی خود را سنجیده و اقدام به هدف‌گذاری مجدد بر مبنای توانایی‌های خود خواهد نمود. توسعه فردی امری است که نه‌ تنها به نفع خود شخص بوده بلکه به اکثر مدیران کسب‌وکارها نیز کمک شایانی می‌کند. خودسازی مدیران سبب می‌شود تا کارکنانی فعال و با انگیزه داشته باشند و همچنین به بسیاری از افراد این شجاعت را می‌دهد تا به طور مستقل روی پای خود ایستاده و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند.

مشاوره کسب و کار چه تاثیری در به هدف رسیدن مدیران دارد؟

همانطور که ذکر شد، توسعه فردی در پذیرش روند مشاوره کسب و کار اهمیت زیادی دارد. لازم به ذکر است که توسعه هر فرد دست خود اوست! در بسیاری از مواقع ما منتظر هستیم تا فرصتی برای توسعه در اختیارمان قرار گیرد و تا زمانی که فرصتی به وجود نیاید، خودمان در این راه گامی بر نمی‌داریم. اگر شانس با ما یار باشد، امکان به دست آوردن فرصت توسعه وجود دارد. اما همیشه این اتفاق نمی‌افتد! از این رو بهتر است به‌جای منتظر ماندن خودمان دست به کار شویم و در مسیر پیشرفت قدم اول را محکم و صحیح برداریم.

https://file.tesmino.ir/images/2022/05/image_1651919662.png

این مسئله در رابطه با مدیران از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است. مدیر فردی است که مجموعه‌ای از منابع را جهت رسیدن به اهداف مشخص تنظیم کرده و بر روند حرکت آن نظارت دارد. به عبارت دیگر مدیر موظف است که شرایط حاکم بر مجموعه را ارزیابی و کنترل کرده و برای تحقق اهداف مجموعه برنامه‌ریزی کند. از این رو عدم توسعه فردی مدیران در برنامه‌ریزی می‌تواند عواقب ناگواری برای کسب‌وکارشان در پی داشته باشد. امروزه از یک مدیر خودساخته انتظار می‌رود که به طور مداوم خود و اعضای مجموعه‌اش را توسعه داده و برای هر نوع تحولی آماده باشد. توسعه فردی برای مدیران نسبت به گذراندن دوره‌های آموزشی و شغلی از اهمیت بسیار زیادتری برخوردار است. یک مدیر خودساخته می‌تواند مشاوره کسب و کار را بپذیرد و آینده و مسیر حرفه‌ای خود و زیر دستانش را تضمین کند.

مدیران بازنده نیستند اگر توسعه فردی را اولویت قرار دهند!

  • همانطور که ذکر شد، چنانچه مدیر یک کسب‌وکار کوچک یا متوسط هستید و به دنبال بهترین راهکار جهت رسیدن به اهداف بزرگ می‌باشید، در قدم اول باید روی توسعه خودتان کار کنید. در اینجا منظور از توسعه این است که بیشتر تمرکز و وقت‌تان را برای توسعه به عنوان یک انسان اختصاص دهید و نه به عنوان یک مدیر.
  • از خود بپرسید که آرزو دارید که باشید و چه کاری را در آینده انجام دهید؟ به طور دائم خود را مطابق با شاخص‌هایی که برای تحقق اهدافتان نیاز است ارزیابی کرده و به آنچه که انجام می‌دهید افتخار کنید!
  • بر نقاط قوت خود آگاه باشید و آن‌ها را تا هر اندازه که می‌توانید تقویت کنید و بر این موضوع پایبند باشید.
  • ممکن است در مسیر با نارضایتی مواجه شوید. به شما این دلگرمی را می‌دهیم که این نارضایتی‌ها به نفع شماست! بهتر است که از وجود موانع در سر راه‌تان بهترین استفاده را کنید. یادتان باشد که برای رسیدن به موفقیت باید موانع را به چشم انگیزه‌هایی برای پیشرفت دید.
  • یک لیست از کارهایی که به انجام آن‌ها علاقمند هستید تهیه کرده و به دنبال یادگیری آن‌ها بروید. ممکن است برخی از اموری که انجام آن برای شما خوشایند است جزو کارهای روزمره شما باشند. پیشنهاد می‌کنیم که بخشی از توسعه خود را در کارهای روزمره خود محقق کنید.
  • از مشاوره کسب و کار بهره ببرید تا مسیر موفقیت برای شما روشن‌تر و هموارتر شود.
  • اهداف خود را بشناسید و یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و با تمام توان و انگیزه به دنبال تحقق آن بروید. مطمئن باشید که نتیجه کار سبب افتخار شما خواهد شد.
  • در یک پروژه معمولی یک نکته برجسته ایجاد کنید و تمام تلاش خود را جهت تاثیرگذاری آن به‌کار گیرید.
  • علاوه بر یادگیری‌های بزرگ و طولانی مدت، یادگیری‌های کوچک و کوتاه مدت را نیز در برنامه خود قرار دهید.

به طور خلاصه در گام اول باید سنجید که موقعیت فعلی چیست. در وهله دوم باید اهداف و مسیر رسیدن به آن‌ها را شناخت. در وهله آخر می‌بایست ارزیابی کرد که پیشرفت در این مسیر به چه اندازه و چگونه بوده است. بر این اساس توسعه فردی اتفاق خواهد افتاد.

چشم‌انداز خود را با مشاوره کسب و کار مشخص کنید!

برای این که یک مدیر موفق باشید، می‌بایست چشم‌انداز خود را تعیین کنید. از خود بپرسید که اهداف شما برای گسترش کسب‌وکارتان چه هستند و در انتهای این مسیر انتظار چه چیزی را دارید. زمانی که اهداف مطلوب خود و جایگاهی که انتظار دارید کسب‌وکار شما به آن برسد را بشناسید، می‌توانید مسیر پیشرفت را منطقی و قدرتمند آغاز کنید. پیشنهاد می‌شود که هنگام پیمودن این مسیر به طور منطقی به ظرفیت و توانایی‌های خود بنگرید. فرصت‌ها و موانعی که ممکن است در این راه برای شما پیش بیاید و همچنین اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را مشخص کنید. موارد ذکر شده به مسیر شما نظم می‌دهد و سبب می‌شود تا با برنامه‌ریزی و پشتکار به آن چه که می‌خواهید برسید.

ضرورت مشاوره کسب و کار چیست؟

مشاور کسب‌وکار علاوه بر تجزیه و تحلیل منابع سازمان، فرهنگ و روش کاری آن، شرایط بازار و محیط بیرونی را جهت شناسایی فرصت‌ها و تهدیدات پیش‌روی سازمان نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. بعد از انجام مراحل فوق و کسب شناخت و درک عمیق از شرایط کنونی کسب‌وکار، مرحله برنامه‌ریزی و توسعه آغاز می‌شود. در این مرحله مشاور چشم‌اندازی برای مسیر توسعه کسب‌وکار و راهکارهای موثر جهت دستیابی به آن را با مشورت مدیران ارائه می‌نماید.

https://file.tesmino.ir/images/2022/05/image_1651919678.png

مشاور کسب‌وکار علاوه بر تجزیه و تحلیل منابع سازمان، فرهنگ و روش کاری آن، شرایط بازار و محیط بیرونی را جهت شناسایی فرصت‌ها و تهدیدات پیش‌روی سازمان نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. بعد از انجام مراحل فوق و کسب شناخت و درک عمیق از شرایط کنونی کسب‌وکار، مرحله برنامه‌ریزی و توسعه آغاز می‌شود. در این مرحله مشاور چشم‌اندازی برای مسیر توسعه کسب‌وکار و راهکارهای موثر جهت دستیابی به آن را با مشورت مدیران ارائه می‌نماید.

مشاوره کسب و کار؛ آغازگر تحول مثبت

در هر کسب‌وکاری امکان سکون وجود دارد. به بیان واضح‌تر، در هر کسب و کاری ممکن است سبک کاری به صورت روتین درآمده و مدام در حال تکرار باشد. همچنین ممکن است که کسب‌وکار مذکور اهداف اصلی خود را فراموش کرده از تغییرات محیط غافل بماند. توجه به این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چرا که سبک کاری روتین کسب‌وکار می‌تواند آن را به سمت از بین رفتن پیش ببرد. زمانی که یک کسب‌وکار با این مسئله مواجه می‌شود، بهتر است که از یک محرک بیرونی بهره ببرد. مشاوره کسب و کار در چنین مواردی می‌تواند اثربخش باشد. مشاوران با استفاده از اصول «مدیریت تحول» سبک کاری را از مسیر روتین خود خارج کرده و به سازمان راهکارهای جدید و موثر بر اساس تغییرات محیط ارائه خواهند داد.

شرکت مشاوره کسب و کار «نجات» در این راه می‌تواند به شما مدیران و صاحبان کسب و کار یاری رساند. با کمک محصولات آموزشی و خدمات مشاوره کسب و کار تیم نجات، می‌توانید علاوه بر توسعه فردی، سازمانتان را برای رشد و موفقیت متحول کنید.

با کمک این تیم مجرب می‌توانید یک استراتژی و برنامه پایدار برای کسب‌وکار خود بسازید و کیفیت خدمات خود را تا حد امکان بهبود بخشید. چنانچه تمایل دارید که نگاهی بزرگ‌تر به کسب‌وکار خود داشته باشید و اولین قدم پیشرفت را محکم بردارید، پیشنهاد می‌شود که به آدرس https://www.nejatco.com/ مراجعه کرده و از تاریخ دقیق برگزاری دوره‌های مختلف پروفسور نجاتی گیلانی از جمله دوره مدیریت و رهبری، دوره پیشرفته مدیریت منابع انسانی و … مطلع شوید.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.