مدارک مورد نیاز برای گرفتن وقت از سفارت کانادا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 73585
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷ |

مدارک مورد نیاز برای گرفتن وقت از سفارت کانادا

هر فردی حداقل برای یکبار نیز شده است، رویای سفر به خارج از کشور خود را در سر داشته و در خیال خود روزهای زندگی خود را در کشورهای خارجی پر از امنیت و آرامش سپری می کند. کشور کانادا یکی از کشورهایی است که همه ساله متقاضیان زیادی برای مهاجرت و اخذ ویزای کانادا اقدام میکنند.
مدارک مورد نیاز برای گرفتن وقت از سفارت کانادا

هر فردی حداقل برای یکبار نیز شده است، رویای سفر به خارج از کشور خود را در سر داشته و در خیال خود روزهای زندگی خود را در کشورهای خارجی پر از امنیت و آرامش سپری می کند. کشور کانادا یکی از کشورهایی است که همه ساله متقاضیان زیادی برای مهاجرت و اخذ ویزای کانادا اقدام میکنند. مهاجرت به خودی خود پروسه آسانی نیست و به تنهایی نمی توانید از پس تمام کارهای اخذ ویزای توریستی و استارت آپ بر بیایید. حالا که قصد سفر کردن به کشور کانادا را دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که برای اخذ ویزای کانادا در قدم اول باید برای اخذ وقت سفارت اقدام کنید. اخذ وقت سفارت به دو صورت انلاین و حضوری قابل انجام است. در هر دو حالت حضوری و آنلاین برای تعیین وقت باید به سایت VFC Global مراجعه کنید و درخواست خود را در قالب متن ثبت کنید.

D:\مهاجرت گلوبال\vsc1.jpeg

ناگفته نماند که برای اخذ وقت سفارت در دو حالت انلاین و حضوری چندان تفاوتی وجود ندارد چرا که باید بعدا برای انگشت نگاری و مراحل قانونی دیگر به صورت حضوری اقدام کنید. به طور رایج افراد برای انگشت نگاری بایستی به یکی از کارگزاری های کانادا که در کشورهای همسایه ایران مثل ترکیه و امارات قرار دارند، مراجعه کنند‌.

بیشتر کشورها سفارت خانه های خود را به عنوان مرجع صادر کننده ویزا اعلام کرده اند. این در حالی است که کشور کانادا مراحل اخذ ویزا را به مراکزی تحت عنوان VAC واگذار کرده است. معمولا این مراکز در سراسر دنیا مشغول به فعالیت هستند. به همین ترتیب متقاضیان اخذ ویزای وقت باید به این کارگزاری ها مراجعه کنند.

مراحل اخذ وقت سفارت کانادا

برخی افراد اگاهی کاملی ندارند و نمی دانند باید چگونه برای اخذ وقت سفارت کانادا اقدام کنند. در ادامه با تمامی این مراحل به طور کامل آشنا می شوید:

D:\مهاجرت گلوبال\vsc2.jpg

ثبت نام انلاین

از آنجایی که مراکز کارگزاری کانادا در ایران وجود ندارد، اگر تمایل دارید برای ثبت نام اولیه به صورت حضوری مراجعه کنید بایستی به یکی از کشورهای همسایه مثل ترکیه مراجعه کنید و درخواست خود را اعلام کنید. بعد از گذشت چند روز برای انگشت نگاری و انجام مراحل دیگر دوباره باید به کارگزاری ها مراجعه کنید. قبل از انگشت نگاری باید هزینه مربوط را پرداخت کنید و به کارگزاری ارائه دهید‌. بعد از پایان تمام این مراحل بایستی منتظر ایمیل باشید.

اما اگر شرایط مراجعه حضوری را به کارگزاری های کانادا ندارید، کی توانید به صورت انلاین درخواست خود را ثبت کنید و بعد از مشخص شدن تایم و تاریخ دقت زمان انگشت نگاری به صورت حضوری به کارگزاری ها بروید.

در حین تعیین وقت سفارت کانادا بین انتخاب مراکز مربوط به انگشت نگاری تردید نداشته باشید‌ زیرا هیچ فرقی میان مراکز انگشت نگاری کشورها وجود ندارد.

کدام دسته از افراد به انگشت نگاری احتیاج ندارند؟

در برخی موارد انگشت نگاری لازم نیست این موارد عبارتند از:

افراد دارای سن کمتر از ۱۴ سال و بیشتر از ۸۰ سال نیازی به انگشت نگاری ندارند.

متقاضیانی که دارای ویزای مهاجرتی هستند.

افرادی که قبلا ویزای کانادا را دریافت کرده اند.

کارمندان و افراد دولتی و دیپلمات ها احتیاجی به انگشت نگاری ندارند.

زمان طول کشیدن وقت سفارت کانادا

به دلیل اینکه کشور کانادا فاقد سفارتخانه در کشور ایران است. متقاضیان مقیم ایران بایستی برای اخذ وقت سفارت کانادا و ویزای کانادا به یکی از کشورهای همسایه سفر کنند. ضما می توانید برای اخذ ویزای کانادا به یکی از شهرهای همسایه مثل استانبول، ایروان، دبی و… مراجعه کنند و درخواست خود را بازگو نمایند. همچنین وکلای مرکز مهاجرت کانادا می توانند با وکلای وقت کشورهای همسایه برای اخذ ویزای کانادا شما در ارتباط باشند.

اخذ وقت سفارت کانادا به تعداد درخواست ها و متقاضیان بستگی دارد. به همین دلیل نمیتوان بازه زمانی مشخصی را برای اخذ ویزای توریستی بیان کرد. اما به طور معمول زمانیکه درخواست وقت سفارت کانادا ارسال شده باشد، ۷ تا۱۰ روز کاری طول می کشد.

مدارک مورد نیاز وقت سفارت کانادا

به دلیل اینکه شما قبلا به صورت انلاین و یا حضوری درخواست خود را ثبت کرده اید و همچنین مراحل انگشت نگاری شما طی شده است و ایمیلی از افیسر پرونده دریافت کرده اید، برای رزرو وقت سفارت کانادا به مدارک خاصی احتیاج ندارید. تنها کافی است تاریخ تولد خود را به همراه یک ایمیل و شماره تماس در ذهن خود داشته باشید.

D:\مهاجرت گلوبال\vsc3.jpg

شهرهای مناسب برای اخذ وقت از سفارت کانادا

از آنجایی که کارگزاری در ایران برای اخذ وقت از سفارت کانادا وجود ندارد. افراد ایرانی می توانند به یکی از کشورهای همسایه مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند. از جمله این شهرها می توان به آنکارا و استانبول و دبی اشاره کرد. برای اطلاع از تمامی شرایط اخذ ویزای کانادا و استارت آپ با وکلا و مشاوران تیم مهاجرت کانادا در ارتباط باشید تا با همه شرایط اخذ ویزای توریستی آشنا شوید.

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.