مخالفت مجلس با پیشنهاد تعطیلی پنج‌شنبه‌ها - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 100651
  پرینتخانه » اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۳۸ |

مخالفت مجلس با پیشنهاد تعطیلی پنج‌شنبه‌ها

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه مربوط به کاهش ساعات کاری هفتگی، با پیشنهاد نماینده تبریز مبنی بر تعطیلی روز‌ پنجشنبه مخالفت کردند.
مخالفت مجلس با پیشنهاد تعطیلی پنج‌شنبه‌ها

نشست علنی امروز ( چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با دستور کار ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری یا همان کاهش ساعات کاری هفته در جریان است.

در حالیکه در گزارش کمیسیون اجتماعی، تعطیلی جمعه و شنبه به عنوان تعطیلات پایان هفته آمده است، حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی نماینده تبریز در یکی پیشنهادات مطرح شده درباره این لایحه، پیشنهاد داد که به جای روز شنبه، پنج‌شنبه به عنوان دومین روز تعطیل هفتگی تعیین شود که نمایندگان با آن مخالفت کردند.

نکته قابل تامل درباره این پیشنهاد این است که هنگامی که عبدالرضا مصری به عنوان رئیس مجلس، نظر دولت درباره این پیشنهاد جویا شد، نماینده دولت اعلام کرد که نظر دولت همان چیزی که در لایحه آمده است؛ این در حالی است که در لایحه ارسالی دولت هیچ اشاره‌ای به شنبه یا پنج‌شنبه به عنوان روز دوم تعطیلات هفتگی نشده است.

با توجه به در جریان بودن بررسی لایحه مذکور، علی‌رغم مخالفت نمایندگان با تعطیلی روز پنج‌شنبه، هنوز تصمیم نهایی درباره تعطیلی روز دوم در مجلس گرفته نشده است.

| منبع خبر : تسنیم
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.