محله تهرانپارس را بشناسید! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 79219
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷ |

محله تهرانپارس را بشناسید!

داشتن خانه جزو نیازهای اولیه زندگی هر شخص است؛ انتخاب یک محله مناسب در تهران با توجه‌ به وسعت آن و مناطق متعدد کار چندان راحتی نیست و یک انتخاب اشتباه می‌تواند منجر به از بین‌ رفتن پس‌انداز شود. برای خرید آپارتمان در تهران لازم است ابتدا آشنایی کافی از مناطق مختلف داشته باشید. در صورت که قصد خرید خانه در شرق تهران را داشته باشید، در ادامه مطلب به معرفی یکی از بهترین مناطق شرق تهران می‌پردازیم.
محله تهرانپارس را بشناسید!

 

داشتن خانه جزو نیازهای اولیه زندگی هر شخص است؛ انتخاب یک محله مناسب در تهران با توجه‌ به وسعت آن و مناطق متعدد کار چندان راحتی نیست و یک انتخاب اشتباه می‌تواند منجر به از بین‌ رفتن پس‌انداز شود. برای خرید آپارتمان در تهران لازم است ابتدا آشنایی کافی از مناطق مختلف داشته باشید. در صورت که قصد خرید خانه در شرق تهران را داشته باشید، در ادامه مطلب به معرفی یکی از بهترین مناطق شرق تهران می‌پردازیم.

images_1672479884.png

محله تهرانپارس کجاست؟

تهرانپارس یکی از محله‌های قدیمی تهران است که از شکل‌گیری دو روستای کوچک مهدی‌آباد و مجیدآباد به وجود آمده است؛ تهرانپارس کنونی در شرق و شمال شرق تهران واقع شده و وسعت بسیاری دارد که به دو قسمت تهرانپارس شرقی و تهرانپارس غربی تبدیل شده است؛ هریک از امکانات و دسترسی‌های خوبی به سایر نقاط تهران برخوردار هستند. تهرانپارس از شمال به بزرگراه شهید زین‌الدین، از جنوب به خیابان دماوند، از شرق به بلوار شاهد و از غرب به بزرگراه شهید باقری ختم می‌شود. قیمت خرید خانه در تهرانپارس در قسمت شرقی و غربی آن متفاوت است. این محله از ۴ فلکه اصلی تشکیل شده که در ادامه بیشتر به جزئیات این محله می‌پردازیم.

مهم‌ترین خیابان‌های تهرانپارس

خیابان‌های اصلی تهرانپارس از بلوار پروین شروع می‌شود و به سه‌راه تهرانپارس محدود می‌شود. مهم‎‌ترین خیابان‌های این محله می‌توان به خیابان شهید ستانی، خیابان شهید حسینی، خیابان شهید خوشوقت، خیابان شهید بابا یوسفی، خیابان شهید امیری طائمه، خیابان شهید رمضانی و خیابان شهید قانع اشاره کرد.

امکانات محله تهرانپارس

قدمت محله تهرانپارس و محبوبیت‌ این محله در بین مردم و ساکنان آن، سبب شده تا امکانات خوبی در ‌این محله ایجاد شود تا نیازها و توقعات ساکنین به‌راحتی رفع‌ورجوع شود. از جمله امکانات این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باغ پرندگان
  • پارک جنگلی
  • پارک لویزان
  • مراکز خرید متعدد
  • مراکز مذهبی و مساجد
  • بیمارستان‌ آرش
  •  بیمارستان فوق‌تخصصی تهرانپارس و مراکز درمانی شبانه‌روزی

دسترسی به محله تهرانپارس

خیابان‌کشی‌های مدرن تهرانپارس و قرارگیری این محله در میان برخی از بزرگراه‌های اصلی شهر، باعث شده حمل‌ونقل و دسترسی با سرعت بیشتری انجام شود. از طرفی وجود سه ‌ایستگاه مترو شهید باقری، تهرانپارس و فرهنگسرا‌ در تهرانپارس رفت‌وآمد به این محله را تسهیل بخشیده‌ است. در  این محله خطوط بی‌آرتی و اتوبوس و تاکسی هم برای رفت‌وآمد اهالی وجود دارد. مهم‌ترین خیابان‌های این محله می‌توان به خیابان شهید  شادالویی، شبستری، شفیعی مکرم و  شهید سلطانی اشاره کرد.

تهرانپارس غربی منطقه چند است؟

تهرانپارس غربی در منطقه ۴ و ۸ شهرداری قرار گرفته و ۴ فلکه اصلی تهرانپارس در این قسمت قرار دارد. خانه‌هایی که در تهرانپارس غربی قرار گرفته‌اند نسبت به تهرانپارس شرقی مدرن‌تر و شیک‌تر هستند. مهم‌ترین شهرک‌های تهرانپارس شامل شهرک امید، شهرک پارس و شهرک فرهنگیان می‌باشد. باتوجه‌به اینکه این محله در بزرگراه‌های رسالت، شهید زین‌الدینی و شهید باقری قرار دارد، از دسترسی خوبی به سایر نقاط تهران برخوردار است.

از نظر امکانات رفاهی محله تهرانپارس غربی از تهرانپارس شرقی از موقعیت بهتری برخوردار است به‌گونه‌ای که مراکز خرید، بانک، رستوران و مراکز تفریحی بیشتری در اختیار ساکنان قرار دارد؛ در حقیقت تهرانپارس غربی بیشتر مناسب افرادی است که خواهان زندگی در محله‌ای با امکانات رفاهی زیاد هستند. علاوه بر این آب‌وهوای تهرانپارس غربی به دلیل دور بودن از بزرگراه باقری و خیابان تهرانپارس تمیزتر است و آلودگی کمتری دارد.

images_1672479910.png

بررسی قیمت آپارتمان در تهرانپارس غربی

باتوجه‌ به گفته‌های بالا و امکانات خوب محله تهرانپارس غربی، انتظار می‌رود که قیمت خرید و اجاره آپارتمان در این محله بیشتر از تهرانپارس شرقی باشد. برای آگاهی از اطلاع دقیق قیمت‌ها می‌توانید به سایت ملکی دلتا مراجعه نمایید؛ اما در حال حاضر می‌توان گفت قیمت هر مترمربع زمین در این منطقه بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان متغیر است.

محله تهرانپارس شرقی

تهرانپارس شرقی از ادغام دو محله خاک سفید و جوادیه تشکیل شده است و نسبت به تهرانپارس غربی ترافیک کمتری دارد. تهرانپارس شرقی نیز مانند تهرانپارس غربی از فضای سبز خوبی برخوردار است؛ علاوه‌برآن از آب‌وهوای خوبی نیز برخوردار بوده که یکی از دلایل آن می‌توان به‌دور بودن از بزرگراه‌ها اشاره کرد.

قیمت هر متر آپارتمان در تهرانپارس شرقی

قیمت خرید خانه در تهرانپارس شرقی از تهرانپارس غربی پایین‌تر است و یکی از دلایل آن می‌توان به امکانات کمتر آن اشاره کرد. در حال حاضر قیمت هر مترمربع زمین در این محله بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان متغیر است.

در پایان اگر قصد خرید، فروش، رهن و اجاره خانه یا آپارتمان در محله تهرانپارس را دارید، برای دیدن آگهی‌های مربوطه به سایت ملکی دلتا مراجعه فرمایید.

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.