محسنی‌اژه‌ای در تصمیم‌گیری قاطع و شجاع است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 46454
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 12 تیر 1400 - 6:59 |
حسین نجابت کارشناس مسائل سیاسی:

محسنی‌اژه‌ای در تصمیم‌گیری قاطع و شجاع است

حسین نجابت، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «رسالت» به اولویت‌های دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: باید به‌سرعت رویکردها مشخص شود و مبتنی بر آن افرادی انتخاب شوند تا کابینه را تشکیل دهند.
محسنی‌اژه‌ای در تصمیم‌گیری قاطع و شجاع است

حانیه مسجودی 
حسین نجابت، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «رسالت» به اولویت‌های دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: باید به‌سرعت رویکردها مشخص شود و مبتنی بر آن افرادی انتخاب شوند تا کابینه را تشکیل دهند. برای کابینه دولت نیز باید کلیت ساختاری وجود داشته باشد. زمانی که از رویکردها صحبت می‌کنیم منظور این است که دقیقا انتظار از وزارتخانه‌های مختلف مشخص و به‌دنبال آن اهداف و مسیر نهادهای ذی‌ربط ازجمله بانک مرکزی تعیین شود و این کار باید سریع صورت گیرد و افراد متناسب با سیاست‌ها و راهبردها انتخاب شوند. وی گفت: ساختار دولت نیز باید با درک شرایط موجود تعیین شود. شرایط داخلی، بین‌المللی و اقتصادی در تعیین ساختار تأثیرگذار است. بنابراین افراد باتجربه باید بعضی از سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مهم را به‌دست گیرند و افراد جوان عهده‌دار بسیاری از سازمان‌های دیگر شوند تا انتقال تجربیات و جوان‌شدن کابینه و دولت به مجموعه مدیریت‌های دولتی در کشور به‌سرعت صورت گیرد. 
   افراد شایسته باید به‌جای افراد ستاد انتخاباتی انتخاب شوند 
نجابت معتقد است: اگر همین‌طور ابتدابه‌ساکن به سمت آغاز دولت حرکت کنیم شاهد یک سیستم معیوب و چرخه ناکارآمد خواهیم بود. بنابراین موارد مذکور باید در دولت حجت‌الاسلام رئیسی مدنظر باشد. این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: نکته مهم بعدی این است که متأسفانه در دولت‌های پیشین رویه‌ای اتخاذ شده بود که هر کس در استان‌ها مسئول ستاد انتخاباتی بود و در آن ستادها منصبی داشت در دولت به‌کارگیری می‌شد. او تأکید کرد: در دولت سیزدهم باید به‌شدت با این موارد برخورد شود و این اقدام تنها مقابله با سهمیه خواهی نیست بلکه بعضا در دوران انتخابات و پس‌ازآن افراد متملقی را می‌بینیم که برای منافعشان تغییر رنگ می‌دهند. باید یک‌بار هم که شده به شایسته گزینی نزدیک شویم. این کار بسیار سختی است و حوصله می‌خواهد. نجابت متذکر شد: با این اوصاف برای موفقیت هرچه بیشتر دولت سیزدهم در مقابل ناکارآمدهای دولت یازدهم و دوازدهم حلقه نخست رئیس‌جمهور باید متشکل از افراد باهوش و فعال باشد و شرایط کشور و مؤلفه‌های اصلی داخلی را درک کنند، نقش ما را در حوزه بین‌الملل بدانند و سپس با طرح و ایده به حجت‌الاسلام رئیسی کمک کنند. 
   محسنی اژه‌ای کارنامه درخشانی دارد
تحلیلگر مسائل سیاستی درمورد انتصاب حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضائیه می‌گوید: بعد از حجت‌الاسلام رئیسی، حجت‌الاسلام  محسنی اژه‌ای فردی است که صددرصد از داخل قوه‌قضائیه انتخاب شد. از بیرون وارد قوه‌قضائیه شدن نکات مثبت و منفی دارد عکس آن نیز همین‌طور است. وی افزود: سوابق حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای روشن است و از ابتدایی‌ترین کارهایی که آغاز کرده در قوه‌قضائیه بوده و پرونده روشن و درخشانی دارد. می‌توان گفت که او در مقاطع مختلف شجاع، تصمیم‌گیر و قاطع بوده است. بنابراین او از معدود افرادی است که از مسائل اصلی و جزئی قوه‌قضائیه مطلع است چراکه ما در قوه‌قضائیه به فردی قاطع و مطمئن نیاز داریم. نجابت یادآورشد: او در سال‌های اخیر خودش را ثابت کرده است. در سیستم قضائی به فردی نیاز است که خودش و وابستگانش درگیری سیاسی نداشته باشند. به نظرم محسنی اژه‌ای از این نظر جز ءرده‌های نخست قرار می‌گیرد. بنابراین با تأکیداتی که رهبری در حکم او اظهار فرمودند، اگر همان سند تحول را ادامه دهند شاهد تغییرات بزرگی خواهیم بود. کارشناس مسائل سیاسی درانتها گفت: اکنون این طرح تحول پس از ویرایش آماده اجرا است. اگر او این طرح را پیگیری کند و تمرکزش بر پیگیری حوزه‌های پایین‌دست قوه قضائیه باشد، می‌توانیم به اجرای عدالت گسترده امیدوار باشیم. حجت‌الاسلام رئیسی در سال‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشت و در آغاز برخورد قاطع با دانه‌درشت‌ها داشت اما دادسراها و دادگاه‌های پایین‌دست و خرد هنوز نیاز به اصلاح جدی و حرکت انقلابی دارند.

نویسنده : حانیه مسجودی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای محسنی‌اژه‌ای در تصمیم‌گیری قاطع و شجاع است بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.