مجوز بانک مرکزی برای واردات کالا با رمز ارز - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 85195
  پرینتخانه » اخبار, اقتصادی تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸ |

مجوز بانک مرکزی برای واردات کالا با رمز ارز

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: بانک مرکزی مجوز واردات با رمزارز‌ها را صادر کرده است و منتظر تایید نهایی وزارت اقتصاد هستیم.
مجوز بانک مرکزی برای واردات کالا با رمز ارز

علیرضا پیمان‌پاک اظهار کرد: بنا این بود که اواخر پاییز سال گذشته واردات با استفاده از رمز ارز اجرایی شود، اما راه اندازی سامانه و سازکار قانونی، عملیاتی شدن آن را به تعویق انداخت. ضمن اینکه با تغییرات در بانک مرکزی مواجه بودیم، اما در حال حاضر کار تقریبا تمام است و به زودی این فرآیند عملیاتی خواهد شد.

پیمان پاک گفت: براساس آمار و اطلاعات وزارت صمت و بانک مرکزی، برخی از واحد‌های تولیدکننده رمز ارز مجاز در داخل کشور، واردات در ازای رمزارز خودشان انجام دادند که البته عدد بالایی نیست و در حد چند ده میلیون دلار است؛ اما برآن اساس فرآیند کار را آزمایش کردیم که عمومیت موضوع و راه اندازی سامانه آن از امسال اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به برگزاری ایران اکسپو ۲۰۲۳ گفت: علاوه بر برنامه‌هایی که در حوزه استفاده از رمزارز در واردات، اجرای برخی اقداماتی که در دوسال گذشته دنبال شده بود مانند تجارت آزاد اوراسیا، تعرفه ترجیحی در اندوزی و ایجاد زیرساخت‌ها و برقراری خطوط حمل و نقل جدید در بازار‌های جدید در سال جاری دنبال می‌کنیم؛ یک اتفاق بزرگ هم به زودی رقم خواهد خورد و آن هم برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۳) است که اواخر اردیبهشت تمامی توانمندی و قابلیت‌های صادراتی کشور در یک رویداد در معرض بازدید تجار و فعالان اقتصادی و مقامات ۵۰ کشور هدف قرار می‌گیرد.

به گفته پیمان پاک، از ۵۰ کشور معتبر و شرکای اقتصادی ایران هم از مقامات مرتبط با حوزه تجارت و صنعت و هم اتاق‌های بازرگانی دعوت شده تا یک رویداد ملی و تاریخی برای کشور را رقم بزنیم. در این رویداد شاهد توافق‌ها و قرارداد‌های خوبی در حوزه تجارت خواهیم بود و سازمان توسعه تجارت نیز به دنبال این است که اقداماتی مانند این رویداد که می‌تواند جهش جدی در صادرات ایجاد کند را بیش از پیش در دستور کار قرار دهد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.