مجلس نو شد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 17550
  پرینتخانه » اسلایدر, سیاسی تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰:۱۲ |
«رسالت» از آخرین نتایج انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گزارش می‌دهد؛

مجلس نو شد

با پایان یافتن شمارش آرای انتخابات  یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، منتخبان ملت برای حضوردر ساختمان بهارستان معرفی شدند تا در قامت وکلای مردم در تصمیم سازی های کلان کشور نقش اصلی را ایفا کنند.
مجلس نو شد

با پایان یافتن شمارش آرای انتخابات  یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، منتخبان ملت برای حضوردر ساختمان بهارستان معرفی شدند تا در قامت وکلای مردم در تصمیم سازی های کلان کشور نقش اصلی را ایفا کنند.در گزارش زیر که از سوی خبرگزاری فارس منتشر شده تلاش گردید تا به تفکیک استان ها و شهرهای مختلف گرایش سیاسی نمایندگان منتخب معرفی شود. در این آمار تکلیف مستاجران ۲۴۱ کرسی مجلس مشخص شده که از میان آنها، ۱۹۱ نفر اصولگرا، ۱۶ نفر اصلاح‌طلب و ۳۴ نفر مستقل هستند؛ همچنین تکلیف ۱۴ کرسی نیز در مرحله دوم مشخص خواهد شد. لازم به ذکر است فهرست اعلامی غیر رسمی بوده و هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است.

​​​​​​​​​​​​در ادامه با چندتن از راه‌یافتگان به مجلس یازدهم به گفت‌وگو پرداختیم.
*رسیدگی به اقتصاد کشور در اولویت کار
نصرالله پژمانفر نامزد راه یافته به مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم از حوزه انتخابیه مشهد و کلات درمورد برنامه­ خود برای مدیریت مجلس آینده در گفت وگو با«رسالت» گفت: «با توجه به شرایط امروز در کشور و مشکلات عرصه ­های معیشتی مردم، مهم­ترین مسئله رسیدگی به اقتصاد مملکت است. بی­ شک اگر بتوانیم در این موضوع، اسبابی که موجب نارضایتی به حق مردم شده است را حل­ وفصل کنیم، یکی از بزرگترین موانع مقابل قدرتمندی کشور را رفع کرده­‌ایم.»
وی ادامه داد: «مشکلات اقتصادی کشور چندین سال است که در دولت روحانی معطل موضوعات مربوط به مذاکره با آمریکایی­ ها شده است. اکنون ما باید مطابق شرایط کنونی و بحران اقتصادی موجود، راه ­حلی برای رفع آن­ها و کنترل دولت بیابیم. یکی از مهم­ترین برنامه­ های مجلس آینده، نگاه به تولید و تکیه به درون کشور است.»
پژمانفر در انتها افزود: «موضوع حائز اهمیت این است که نباید تمام برنامه های
مجلس را در طول یکدیگر قرار دهیم بلکه کمیسیون ­های متعدد باید به بحث های اولویت­ دار در کشور رسیدگی کرده و مشکلات مختلف مردم که نیاز به قانون­گذاری و نظارت دارد را مدیریت و در دستور کار قرار دهند.»
* با فعال کردن صنعت، مشکلات مردم را حل کنیم
حسن نوروزی، پیروز میدان رقابت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس از حوزه انتخابیه رباط‌کریم و بهارستان از استان تهران حول برنامه‌هایش در مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» اظهار داشت: «چابک‌سازی قوانین مربوط به ایثارگران و اصلاح قوانین مربوط به قوه قضائیه یکی پس از دیگری از نخستین برنامه‌های من در مجلس آینده است. همچنین الکترونیکی کردن سیستم قضائی، رسیدگی به اموال مسئولین و اجرایی کردن قانون پولشویی را در دستور کار قرار خواهیم داد.»
وی همچنین گفت: «در حوزه شهرستان‌ها نیز باید مقداری چابک تر عمل کنیم به این صورت که به وضعیت برق، آب، گاز و مسائل رفاهی مردم درباره نقلو  انتقال آن‌ها بیشتر فعالیت کرده و شهرک‌های صنعتی را چابک‌تر کنیم. ان شاء الله با فعال کردن صنعت بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.»
*به دنبال شفافیت آراء هستیم
سهراب گیلانی نماینده منتخب شوشتر در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با «رسالت» درباره مهم ترین اهداف خود در این دوره مجلس گفت: تغییر بخشی از آیین نامه داخلی مجلس یکی از مهمترین اهداف من در مجلس آتی است که یکی از آن ها شفاف سازی
آراء، اموال و حضور نمایندگان در مجلس و کمیسیون های مختلف است که متاسفانه اکثریت نمایندگان مجلس دهم آن را نپذیرفتند. علاوه بر این، درصدد افزایش حوزه های انتخابیه مجلس هستم که طبق قانون، امکان افزایش ۴۰ نماینده دیگر به تعداد نمایندگان مجلس وجود دارد و این مسئله به علت افزایش تعداد شهرستان های کشور است.
*افزایش ظرفیت‌های اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان 
جعفر قادری، نماینده منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از شیراز در گفت‌وگو با «رسالت» درباره برنامه‌های مجلس دوره یازدهم به اهمیت موضوع اقتصاد اشاره کرد و گفت: « افزایش ظرفیت‌های اقتصادی شرکت‌های دانش‌بنیان، رونق اقتصادی و تحرک اقتصاد از مهم‌ترین برنامه‌های است که باید موردتوجه قرار بگیرد.»
وی با تأکید بر رونق تولید در بخش اقتصادی خاطرنشان کرد: « در شرایط فعلی کشور که معضل بیکاری و تورم وجود دارد تحرک اقتصادی در جهت بهبود فضای کسب‌وکار و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ازجمله مهم‌ترین برنامه است دولت باید درزمینه تکمیل پروژه‌های اقتصادی تلاش کند اگر از عهده آن برنمی‌آید باید آن‌ها را واگذار کند و در این زمان نیازی به شروع پروژه‌های جدید نیست.»
نماینده منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از شیراز ، کاهش وابستگی‌ اقتصادی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دانست که باید در مجلس یازدهم به آن توجه شود و اظهار داشت: « در شرایط اقتصادی کشور با کاهش وابستگی‌ها و استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان باید به رونق تولید و اقتصاد کشور کمک اساسی شود باید بتوانیم با کمک تکنولوژی به روز از ظرفیت‌های موجود در کشور در جهت بومی‌سازی و رونق اقتصاد گام برداریم.»
قادری، با اشاره به مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز در کشور در سال‌های اخیر عنوان کرد: « کنترل نرخ ارز با توجه به تغییرات آن در کشور به‌منظور جلوگیری از فشار اقتصادی به مردم برای واردت کالا  ازجمله برنامه‌های دیگری است که باید موردتوجه قرار بگیرد تا رونق تولید در کشور با مشکل مواجه نشود.»

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.