مجلس در مقابل آمریکا کوتاهی کرد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 14254
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰:۱۳ |
سیدحامد مدنی، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت»:

مجلس در مقابل آمریکا کوتاهی کرد

يک عضو ائتلاف نيروهاي انقلاب اسلامي گفت: «مسئولين نبايد به دنبال مديريت غرب‌گرايانه گام بردارند.»
مجلس در مقابل آمریکا کوتاهی کرد

|راضيه فراهاني|
يک عضو ائتلاف نيروهاي انقلاب اسلامي گفت: «مسئولين نبايد به دنبال مديريت غرب‌گرايانه گام بردارند.»
سيدحامد مدني، عضو ائتلاف نيروهاي انقلاب اسلامي حول اين‌که مجلس آينده بايد چه اهدافي داشته باشد، به «رسالت» گفت: «امام راحل نقش مجلس را بسيار مهم تلقي کرده‌اند اما متأسفانه مجلس کنوني برآيند خوبي در مبارزه با آمريکا يعني دشمن اصلي ملت از خود نشان نداده است. شايد بتوان گفت مجلس طي دوره‌هاي گذشته به حدي توانست در مقابل تحريم‌ها و تهديدهاي آمريکا بايستد اما مجلس يازدهم برآيند خوبي براي مقابله با دشمن جمهوري اسلامي ايران از خود بروز نداد.»
وي بابيان اين‌که دشمن با در دست گرفتن اسلحه‌اي به نام تحريم اقتصادي به دنبال زمين زدن جمهوري اسلامي ايران است، تصريح کرد: «مجلس يازدهم بايد در حل مشکلات اقتصادي ملت به‌ويژه در بعد نظارتي و بازخواست مجريان درباره عملکردشان ملت ايران را در مقابل تحريم‌ها‌ي اقتصادي دشمن مقاوم کند تا آن‌ها در مضيقه قرار نگيرند. نمايندگان بايد اقدامي انجام دهند تا مردم از کنار تهديدها گذر کرده و به يک کشور خودکفا، مملو از امکانات و نعمات دست يابد اما طي اين دوره از مجلس شاهد اقداماتي از سوي برخي مسئولين بوديم که آن اقدامات باعث افزايش گراني و تورم در کشور شد.»
عضو ائتلاف نيروهاي انقلاب اسلامي در ادامه افزود: «مجلس يازدهم بايد بتواند در کنار آن مواضع غيور و انقلابي خود مسائل اقتصادي را برطرف کند چراکه شرايط کنوني کشور مستحق مردم نيست. اين ملت ايثارهاي بسيار در جنگ و اوايل انقلاب از خود نشان دادند.»
مدني ادامه داد: «ناظران و مجريان جمهوري اسلامي ايران بايد در مسير ديدگاه مقام معظم رهبري گام بردارند تا مردم بتوانند از زندگي‌اي توأم با آرامش و روبه‌پيشرفت بهره ببرند نه آنکه به‌طور دائم در دلهره و نگراني زندگي کنند.» 
وي تصريح کرد: «اگر مجلس مي‌توانست بر دولت نظارت و کنترل داشته باشد، به‌آساني در صورت عدم اجراي مصوبات از سوي دولت بايد با آن برخورد مي‌کرد.»
عضو ائتلاف نيروهاي انقلاب در پاسخ به اين سؤال که جوانان تا چه اندازه مي‌توانند با حضور در مجلس به بهبود وضعيت کشور در حوزه‌هاي مختلف کمک کنند، گفت: «جوانان در زمان انقلاب در مبارزه با استبداد، استعمار و هشت سال جنگ تحميلي نقش کليدي در کشور داشتند. در مقاطع مختلف شاهد بوديم که آن‌ها بارها توانمندي‌شان را به منصه ظهور رسانده و در عرصه‌هايي ازجمله رقابت‌هاي انتخاباتي و حضور در مجلس يازدهم توانستند بزرگ‌ترين نقش را ايفا کنند. جواناني که شايد داراي تجربه نيستند اما مي‌توانند با کمک از تجربه افرادي که در مديريت بودند، استفاده و کمک بگيرند.»
مدني درباره اين‌که تا چه اندازه مديريت جهادي باعث کمک به مردم کشور و عبور از شرايط سخت اقتصادي مي‌شود، گفت: «حاکميت اشرافي‌گري مشکل عديده‌اي است که انقلاب مقدس اسلامي و جامعه را تهديد مي‌کند. مديريت جهادي يعني ايثار و حضور مردم براي حل مشکلات چراکه مردم توان ايفاي بهترين نقش را در اين زمينه دارند.»
وي ادامه داد: «در اوايل جنگ شاهد مديريت جهادي بوديم يعني يک فرمانده يا مسئول حداکثر صرفه‌جويي و حداکثر فعاليت را در جهت حل مشکلات مردم انجام مي‌دادند، اين نوع مديريت را بايد در فرهنگ کشور گسترش دهيم. مسئولين نبايد در کشور به دنبال مديريت غرب‌گرايانه گام بردارند. با بهره‌مندي از رهنمودهاي رهبر انقلاب بايد از توان جوانان استفاده و مديريتي جهادي ملت براي مقابله با دشمنان داشت تا کشور به حيات خود ادامه دهد.»

نویسنده : راضیه فراهانی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.