ماجرای «سيد مقاومت» و «سرزمين سروها» - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 11161
  پرینتخانه » سرمقاله, یادداشت تاریخ انتشار : 28 مهر 1398 - 0:06 |

ماجرای «سيد مقاومت» و «سرزمين سروها»

اعتراضات عمومي در لبنان بر سر سياست‌هاي مالياتي دولت حريري، وارد مرحله تازه‌اي شده است. سيدحسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان در سخنراني مراسم اربعين امسال از يک سو بر مطالبات بر حق فقرا و عدم پذيرش تحميل يک سويه و يک جانبه ماليات ازسوي دولت بر آنها را مورد تأکيد قرار داد
ماجرای «سيد مقاومت» و «سرزمين سروها»

|حنيف غفاري|
اعتراضات عمومي در لبنان بر سر سياست‌هاي مالياتي دولت حريري، وارد مرحله تازه‌اي شده است. سيدحسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان در سخنراني مراسم اربعين امسال از يک سو بر مطالبات بر حق فقرا و عدم پذيرش تحميل يک سويه و يک جانبه ماليات ازسوي دولت بر آنها را مورد تأکيد قرار داد و ازسوي ديگر، با اشاره بر عدم استعفاي دولت سعد الدين حريري، راه را بر سودجويي و مانور برخي اعضا و مهره هاي جريان ۱۴ مارس و حاميان آنها در آمريکا، عربستان سعودي و فرانسه بست. موضع اتخاذ شده ازسوي سيد مقاومت، داراي دو خصلت بارز است : يکي خط کشي و تعيين حدود اعتراضات موجود در لبنان و ديگري دعوت دولت به کارآمدي. سيدحسن نصرالله تأکيد دارد که اعتراضات بايد به گونه‌اي مسالمت آميز بيان شود و ازسوي ديگر،حريري نيز بايد در برهه فعلي مسئولانه و دلسوزانه رفتار کند. تجميع اين دو خصلت در سخنان دبير کل مقاومت اسلامي لبنان، بارها به پاشنه آشيل جريان طرفدار آمريکا و اروپا در بيروت تبديل شده است. بدون شک همگان به ياد دارند که در سال ۲۰۰۷ ميلادي يعني يک سال پس از پيروزي تاريخي حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه، چگونه سمير جعجع و سعد الدين حريري قصد داشتند لبنان را به کانون آشوب و متعاقبا مداخله دشمنان اين کشور تبديل کنند، اما واکنش هوشمندانه و سريع حزب الله لبنان و برخي ديگر گروه‌هاي جريان ۸ مارس سبب شد تا اين نقشه خطرناک در سريع ترين زمان ممکن خنثي شود.
حتي در دوران بي دولتي در لبنان نيز جريان مقاومت، نه تنها اجازه نداد سرزمين سروها لحظه اي در برابر توطئه هاي بي پايان دشمنان امنيت اين کشور سر خم کند، بلکه پيش شرط ها و مؤلفه هاي شکل‌گيري دولت پايدار در لبنان را مهيا نمود تا «کاخ بعبدا» ،مقر رياست جمهوري به يکي از نمادهاي آرامش و ثبات در اين کشور تبديل شود.
هم اکنون در ماه‌هاي پاياني سال ۲۰۱۹ ميلادي قرار داريم. سيد مقاومت همچنان با رصد هوشمندانه خود و در نظر گرفتن خط قرمزي هميشگي به نام حفظ تماميت ارضي و امنيت داخلي لبنان، از سرزمين سروها صيانت مي کند. سخنان اخير سيدحسن نصرالله نشان داد که مقاومت نه تنها به مثابه يک نقطه ثقل امنيتي، بلکهبه عنوان يک کاتاليزور سياسي آماده حل و فصل بحران‌هاي ايجاد شده توسط سعدالدين حريري و برخي اعضاي دولت لبنان است. اين همان رمز پيروزي و پايداري جريان مقاومت اسلامي لبنان ، خصوصا از سال ۲۰۰۰ تاکنون محسوب مي‌شود. سيد مقاومت با سخنان ديروز خود، بارديگر نشان داد حزب الله همان‌گونه که در سال ۲۰۰۶ و در عرصه نظامي توانست پشت دشمن صهيونستي را در جنگ ۳۳ روزه به خاک بمالد، امروز نيز آماده است در عرصه سياسي، هرگونه فداکاري، مجاهدت و ابتکاري را براي عبور از بحران‌هاي ايجاد شده در لبنان صورت دهد.
بديهي است در چنين شرايطي دشمنان مقاومت، آرزوي جدايي حزب الله و ملت لبنان از يکديگر را به گور خواهند برد.

نویسنده : حنيف غفاري |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای ماجرای «سيد مقاومت» و «سرزمين سروها» بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.