قرآن معناي زندگي - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 2835
  پرینتخانه » فرهنگی, ویژه تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷ |
بيست و هفتمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن آغاز به كار كرد؛

قرآن معناي زندگي

درهاي بيست و هفتمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن از امروز در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) به روي بازديد‌کنندگان گشوده مي‌شود تا در فضاي ملكوتي ماه مبارك رمضان عطر روح بخش قرآن كريم در قامت نمايشگاهي تخصصي طنين انداز شود.
قرآن معناي زندگي

درهاي بيست و هفتمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن از امروز در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) به روي بازديد‌کنندگان گشوده مي‌شود تا در فضاي ملكوتي ماه مبارك رمضان عطر روح بخش قرآن كريم در قامت نمايشگاهي تخصصي طنين انداز شود.
آيين افتتاحيه اين نمايشگاه ديروز با حضور سيدعباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از مسئولان عالي کشور در ساختمان چهل‌سراي بخش جنوبي مصلاي بزرگ امام خميني(ره) برگزار شد و قرار است اين نمايشگاه همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ روي علاقه‌مندان گشوده شود و تا ۲۰ ماه مبارك رمضان داير خواهد بود.
در نمايشگاه امسال عرضه محصولات فرهنگي، ديجيتال و عفاف و حجاب از جمله بخش‌هاي فروش نمايشگاه قرآن هستند که با استقبال بالاي مخاطبان روبه‌رو مي‌شوند و در کنار اينها، بخش‌هاي مختلف هنري، نمايشي، کودک و نوجوان، مشاوره، پاسخگويي به سؤالات و شبهات ديني به ارائه آخرين محصولات و دستاورد‌هاي قرآني و مذهبي کشور مي‌پردازند. همچنين بخش بين‌الملل نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم امسال باحضور نمايندگان هشت کشور برگزار مي‌شود که پاکستان مهمان ويژه اين دوره است. دريافت طرح‌ها و ايده‌ها امسال از ديگر نو‌آوري‌هاي نمايشگاه است که طي آن تاکنون و از طريق سايت نمايشگاه حدود ۷۰۰ ايده دريافت شده که برخي از اين ايده‌ها در نمايشگاه امسال به‌کار گرفته شده است. تاکنون کشور‌هاي مختلفي از جمله فلسطين، يمن، بحرين و سوريه براي حضور در بخش بين‌الملل نمايشگاه اعلام آمادگي کرده‌اند و اعلام‌ آمادگي انصار‌الله يمن براي حضور در نمايشگاه امسال از نکات جالب اين رويداد به شمار مي‌رود. برگزاري همزمان نمايشگاه در تهران و مشهد از ديگر نکات نمايشگاه امسال است که نمايشگاه مشهد با همکاري شهرداري مشهد مقدس، آستان قدس رضوي و ساير نهادها و دستگاه‌هاي فرهنگي، هنري و مذهبي برگزار خواهد شد. همچنين زمان برگزاري اين نمايشگاه در مشهد از ٨ الي ١٨ ماه مبارک رمضان و با مساعدت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار خواهد شد.در همين زمينه معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با بيان اينكه پس از پايان کار نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران مقدمات برپايي نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) آغاز شد گفت: براي طراحي بخش‌هاي مختلف اين نمايشگاه بيش از ۱۳۰ ساعت زمان صرف شد.
فقهي‌زاده درخصوص شعار نمايشگاه امسال نيز گفت: نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم امسال با شعار “قرآن، معناي زندگي” فعاليت خود را از امروز آغاز و به مدت دو هفته يعني تا شب‌هاي قدر برگزار خواهد شد.
وي ادامه داد: امسال فراخواني براي دريافت ايده‌ها و برنامه‌ها جهت برگزاري بهتر نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم از سوي معاونت اعلام شد که طي آن ۷۰۰ ايده و برنامه به دست ما رسيد که از اين ميان ابتدا ۳۰۰ و سپس ۱۰۰ برنامه پس از پالايش‌هاي مختلف در نمايشگاه امسال اجرايي خواهد شد.
وي استفاده از ابزارهاي نوين در برپايي نمايشگاه امسال خبر داد و گفت: تلاش ما اين است که مفاهيم قرآن به زندگي مردم راه پيدا کند و در اين زمينه از همه ابزار‌ها استفاده مي‌کنيم تا رويکردي جديد در نمايشگاه رقم بخورد.
فقهي‌زاده ادامه داد: در همين راستا تلاش ما بر اين بوده که از ديگر نهادهاي قرآني و فرهنگي مشارکت بگيريم و اميدواريم که نمايشگاه امسال ملي‌تر و بين‌المللي‌تر از ادوار گذشته برگزار شود.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درخصوص بخش بين‌الملل نمايشگاه قرآن گفت: اين بخش سال گذشته پس از وقفه‌اي چند ساله دوباره احيا شد و امسال هم ۱۰ کشور در نمايشگاه حضور ويژه خواهند داشت خصوصاً کشور پاکستان امسال براي اولين‌بار به صورت ويژه در نمايشگاه حضور پيدا مي‌کند.
وي از اجراي برنامه‌هاي قرآني در ۱۹ استان و ۲۵۰ شهر خبر داد و گفت: از ديگر برنامه‌هاي ما برپايي جشن رمضان در ۱۹ استان است که بخشي از اين برنامه در شهرهاي سيل زده برگزار خواهد شد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.