قانون مالیات برارزش افزوده منجر به شفافیت اطلاعات اقتصادی می‌شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 41602
  پرینتخانه » اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ |
قالیباف در صحن مجلس:

قانون مالیات برارزش افزوده منجر به شفافیت اطلاعات اقتصادی می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده به شفافیت اطلاعات اقتصادی، دریافت مالیات عادلانه و جلوگیری از فرار مالیاتی کمک می‌کند.
قانون مالیات برارزش افزوده منجر به شفافیت اطلاعات اقتصادی می‌شود

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این قانون یکی از قوانین مادر و اساسی بوده که در حوزه اصلاحات اقتصادی کشور تاثیرگذار است که امروز با همت اعضای کمیسیون اقتصادی و نمایندگان مراحل نهایی خود را به اتمام رساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده به شفافیت اطلاعات اقتصادی، دریافت مالیات عادلانه و جلوگیری از فرار مالیاتی کمک می‌کند، اظهار داشت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که با اجرای این قانون محقق می‌شود، حذف ممیزمحوری و جایگزینی سامانه محوری است.

وی با تاکید بر اینکه رسیدگی به حل اختلافات در قانون مالیات بر ارزش افزوده، بسیار شفاف و عادلانه مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: در این قانون به بخش خصوصی و تولیدکنندگان در حوزه پرداخت مالیات توجه ویژه و همچنین مشکلات استقرار مالیات در قانون مالیات بر ارزش افزوده تعیین تکلیف شده است.

قالیباف ضمن تشکر از نمایندگان، مسئولان اقتصادی و دولت برای همراهی جهت تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: امیدوارم با اجرای این قانون، جبران کسری بودجه از محل درآمدهای مالیاتی و گمرکی صورت گیرد که یکی از گام‌های جدی در این بخش است و امید است که با تصویب چنین قوانینی، گامی به سمت اصلاح جدی و اولویت دار مسائل اقتصادی برداریم.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.