فروش اتریوم: چگونه اتریوم خود را نقد کنم؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 83326
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۳۸ |

فروش اتریوم: چگونه اتریوم خود را نقد کنم؟

اتریوم دومین ارز دیجیتال بازار ارزهای دیجیتال است و برای هر فردی که در بازار ارز دیجیتال فعالیت می‌کند داشتنش جذاب است.
فروش اتریوم: چگونه اتریوم خود را نقد کنم؟

فروش اتریوم: چگونه اتریوم خود را نقد کنم؟

اتریوم دومین ارز دیجیتال بازار ارزهای دیجیتال است و برای هر فردی که در بازار ارز دیجیتال فعالیت می‌کند داشتنش جذاب است.

به عنوان یک ارز دیجیتال که به سرعت در حال رشد است، در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال، استفاده از اتریوم نسبت به دیگر رقبا معقول‌تر است.

اما شما هم اگر از جمله افرادی هستید که اتریوم را از یک صرافی و پلتفرم خارجی خریداری کردید با اوج گرفتن تحریم‌ها الان به دنبال نقد کردن اتریوم خود به تومان هستید. خوشبختانه فروش اتریوم یکی از راحت‌ترین امور مرتبط با این رمز ارز جذاب است.

ما در این مقاله راه‌های فروش اتریوم را بررسی کرده‌ایم، با ما همراه باشید.

آیا می‌توان در ایران اتریوم بفروشیم؟

البته که می‌شود! در ایران چندین صرافی معتبر ایرانی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها اتریوم خود را به صورت آنی تبدیل به ریال کنید.

مراحل فروش اتریوم

رایج ترین راه برای فروش اتریوم به صورت نقدی با استفاده از صرافی ارز دیجیتال است. ما با این فرض که شما با هیچ صرافی ایرانی در ارتباط نبودید برای شما مراحل این کار را در زیر توضیح داده‌ایم:

۱- یک صرافی ارز دیجیتال مطمئن پیدا کنید

در چند سال اخیر صرافی‌های ارز دیجیتال مختلفی مثل قارچ در سرتاسر دنیا از هیچ به وجود آمدند، در بازار غیر متمرکز ارزهای دیجیتال این بر عهده شماست که در بین این تنوع صرافی‌ها مطمئن‌ترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنید.

۲- ثبت نام و احراز هویت

بعد از آن که صرافی ارز دیجیتال خود را انتخاب کردید برای استفاده از خدمات آن باید افتتاح حساب کرده و احراز هویت نمایید.

لازم به ذکر است که با توجه به سوء‌استفاده کلاهبرداران از ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر، تمامی صرافی‌های ایرانی احراز هویت را انجام می‌دهند. به همین خاطر عجله نداشته باشید معمولاً ثبت نام در یک صرافی ایرانی یک روز زمان می‌برد.

۳- ثبت کارت بانکی

در حقیقت این مرحله یکی از گام‌های تعریف شده احراز هویت باید آورده می‌شد، اما به خاطر نکته منحصر به فردی که قانون‌گذاران برای صرافی‌های ایرانی و واریز و برداشت ریالی به وجود آورده ترجیح دادیم که ثبت کارت بانکی توضیح بیشتری داده شود.

توصیه می‌کنیم بیش از یک کارت بانکی در صرافی‌‎های ایرانی برای فروش اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال ثبت کنید، زیرا با توجه به قوانین هر کارت بانکی در هر روز امکان واریز و برداشت بیش از ۱۰۰ میلیون تومان را ندارد، پس ثبت بیش از یک کارت بانکی دست شما را برای فروش دارایی‌های دیجیتال از جمله فروش اتریوم بازتر می‌کند.

۴- اتریوم را به صرافی ایرانی منتقل کنید

خب بسیار بدیهی است که باید اتریوم را از کیف پول خود یا صرافی خارجی که با آن کار می‌کردید به صرافی ایرانی که انتخاب کرده‌اید، منتقل کنید تا بتوانید اتر خود را بفروشید و در ازای آن ریال دریافت کنید.

۵- اتر را بفروشید

با استفاده از یکی از روش‌های که در بخش “روش فروش اتریوم و تبدیل کردن آن به ریال” توضیح داده شده است اقدام به فروش اتر کنید.

روش فروش اتریوم و تبدیل کردن آن به ریال

معمولاً شما به سه صورت می‌توانید در صرافی‌های ایرانی اتر خود را تبدیل به ریال کنید:

۱- فروش مستقیم اتریوم به صرافی

با فروش مستقیم اتریوم به یک صرافی شما می‌توانید اتر خود را با قیمتی که صرافی ارز دیجیتال اعلام می‌کند معامله کنید و معادل ریالی اتریوم فروخته شده را دریافت نمایید.

۲- فروش اتریوم در بازار تومانی

معمولاً هر صرافی ایرانی یک بازار تومانی (ریالی) دارد که شما می‌ توانید اتریوم خود را در ازای دریافت معادل تومانی در آن بازار به فروش برسانید، در این بازار معمولاً قانون عرضه و تقاضا فعال است و شما می‌توانید اتریوم خود را در قیمت مورد نظر خود یا بالاترین قیمت بازار به فروش برسانید.

۳- تبدیل اتر به استیبل کوین و بعد ريال

روش سومی که کمی مسیر تبدیل اتر به ریال را برای شما طولانی‌تر می‌کند و احتمالاً باعث می‌شود که کمیسیون بیشتری بدهید همین مسیر است. شما می‌توانید در یک صرافی اتر را به تتر (USDT) و یا هر استیل کوین دیگری تبدیل کرده و تتر را به ریال تبدیل کنید که معمولاً این کار به نفع شما نخواهد بود.

معمولاً واریز‌های ریالی صرافی‌های ایرانی کمتر از ۲۴ ساعت انجام می‌شود، اما به دلیل محدودیت‌های بانکی این احتمال هم وجود دارد که مبلغ برداشتی روز بعد به حساب شما واریز شود.

۳ نکته برای فروش اتریوم

در اینجا چند نکته برای محافظت از دارایی شما هنگام فروش مستقیم اتریوم آورده شده است.

در فروش اتریوم مراقب کلاهبرداران باشید

اگر می‌خواهید اتر خود را به صرافی بفروشید ابتدا از اعتبار و خوشنامی آن مطمئن شوید. اما اگر می‌خواهید اتر خود را به صورت همتا به همتا به افراد مختلف بفروشید، حتماً از پلتفرم‌های معتبر استفاده کنید و چنانچه قصد دارید خارج از پلتفرم‌های معتبر اقدام به فروش اتریوم کنید از اعتبار افراد اطمینان حاصل نمایید. این چنین نباشد که به یک فرد ناشناس که در یک گروه تلگرام آشنا شدید بخواهید اتریوم بفروشید، فقط به این دلیل که مدت زیادی در آن گروه فعال است!

سعی کنید از خطاها جلوگیری کنید

قبل از تایید نهایی ارسال اتریوم همیشه آدرس‌های عمومی و مبلغی که قصد ارسال آن را دارید بررسی کنید.

از فروش هیجانی پرهیز کنید

ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارند اگر به تارگی وارد حوزه ارزهای دیجیتال شده‌اید، پیش از هرگونه خرید و فروش اتریوم یا هر ارز دیجیتال دیگری تحقیقات لازم را انجام دهید و آخرین اخبار بازار را دنبال کرده و سپس اقدام به فروش اتریوم نمایید. برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال اتریوم به صفحه تحلیل اتریوم مراجعه نمایید.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تمامی راه‌های که به شما کمک می‌کند اتریوم را هر چه سریع‌تر به تومان تبدیل کنید، معرفی کنیم. همچنین توصیه می‌شود از

در نهایت آرزو می‌کنیم فروش اتریوم برای شما سود آور باشد.

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.