فرصت ملت؛ تهدید دشمن - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 16790
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۹:۰۶ |
شرحی برحدیث ولایت

فرصت ملت؛ تهدید دشمن

ملت ايران با حضور عظيم خود در راه‌پيمايي ۲۲ بهمن، ضربه کوبنده‌اي بر سياست‌هاي دشمن وارد خواهد کرد.
فرصت ملت؛ تهدید دشمن

ملت ايران با حضور عظيم خود در راه‌پيمايي ۲۲ بهمن، ضربه کوبنده‌اي بر سياست‌هاي دشمن وارد خواهد کرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي هم‌زماني ۲۲ بهمن امسال با ايام چهلم شهيد سردار سليماني را زمينه‌ساز انگيزه‌ مضاعف مردم دانستند و تأکيد کردند: ان‌شاءالله ملت ايران با حضور عظيم خود در راه‌پيمايي ۲۲ بهمن، ضربه کوبنده‌اي بر سياست‌هاي دشمن وارد خواهد کرد.۱۷/۱۱/۹۸
دوفرصت بسيار مهم و تعيين کننده فراروي ملت بزرگوار ايران قرار دارد تا هم در چهلمين روز شهادت سردارآسماني شهيد سليماني انتقام سخت خود از دشمنان اورا بگيرد و هم اينکه به دشمنان انقلاب اسلامي بفهماند که از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و امام و شهداي خود باحضور در پاي صندوق‌هاي رأي پاسداري خواهد کرد.
فرصت راهپيمائي ۲۲ بهمن
راهپيمائي ۲۲ بهمن يعني؛ پايبندي ملت به آرمان‌هاي انقلاب
راهپيمائي ۲۲ بهمن يعني که انقلاب اسلامي زنده و پوياست
راهپيمائي ۲۲ بهمن يعني ؛ عزم ملي بر تداوم انقلاب تا نتيجه
راهپيمائي ۲۲ بهمن يعني ؛باور نسل‌هاي بعدي انقلاب به اهداف آن
راهپيمائي ۲۲ بهمن يعني ؛پاسداشت دستاوردهاي گرانسنگ انقلاب اسلامي
راهپيمائي ۲۲ بهمن يعني ؛پايبندي ملت به استقلال و آزادي و جمهوري اسلامي
راهپيمائي ۲۲ بهمن يعني ؛ اي امام ، اي شهيدان راهتان ادامه دارد
راهپيمائي ۲۲ بهمن يعني ؛فرصت فرياد عليه آمريکا و اسرائيل و دشمنان انقلاب
راهپيمائي ۲۲ بهمن يعني؛ فرصت انتقال ارزش‌هاي انقلاب به نسل جوان
راهپيمائي ۲۲ بهمن يعني؛ بازخواني ايثارها ، فداکاري‌ها؛ شجاعت‌ها،از جان گذشتگي‌هاي اول انقلاب
راهپيمائي ۲۲ بهمن يعني؛ تجلي دوباره وحدت کلمه، وحدت هدف و وحدت حول ولايت و رهبري
راهپيمائي ۲۲ بهمن يعني؛ فرصت مأيوس‌سازي دشمن از مقابله با انقلاب
اين فرصت گران‌بها را ملت ايران در هيچ سالي و در هرشرايطي و با هرسليقه‌اي بدون توجه به گله‌مندي‌ها و مشکلات از دست نداده و معجزه وار با حضور خود هرسال دشمن را مأيوس کرده‌اند .
تهديد دشمن با راهپيمائي ۲۲ بهمن
وقتي که ملتي با آن معاني فوق الذکر کنش سياسي خود را در راهپيمائي سالگرد انقلابش متجلي مي‌کند .
وقتي ميليون‌ها نفر از آحاد ملت کيلومترها راهپيمائي را با شعارهاي اوليه انقلاب واظهار تنفر از آمريکا و دشمنان انقلاب قدرت‌مندان جهان را به سخره گرفته واراده و عزم راسخ خودرا بر تداوم انقلاب به رخ جهانيان مي‌کشد .
وقتي مردمي از تمام نسل‌هاي قبل و بعد از انقلاب از پيرو جوان و نوجوان با حضور در راهپيمائي ۲۲ بهمن با امام و آرمان‌هاي آن نجديد بيعت و ميثاق مي‌کنند.چون حضور حماسي مردم در راهپيمائي حکم تجديد قوا و نيروبراي نظام را دارد؛ دشمن را وحشت مي اندازد.
حضور مردم در راهپيمائي هاي عليه فتنه در ۲۳ تير و۹دي وپايان آبان امسال تلاش‌هاي دشمن براي بي‌ثباتي و اغتشاش در داخل و بستر سازي براي توطئه ي بيگانگان را خنثي کرد.
لذا با حضور در راهپيمائي ۲۲ بهمن دشمنان انقلاب اسلامي به اين باور مي‌رسند که تمام سرمايه گذاري‌ها و هزينه‌ها و تبليغات سوء آنها عليه انقلاب و ايجاد شکاف بين مردم و نظام و تلاش آن‌ها براي سست کردن و منصرف کردن مردم از ادامه انقلاب بي نتيجه بوده و اين تهديد جدي براي دشمنان است .
هرچه مي‏گذرد، پايبندي اين مردم نسبت به خطي که امام راحل و پيشوا و معلم بزرگ ما ترسيم کرده‏اند و نيز علاقه آن‏ها به امام و انقلاب کم نمي‏شود.
آن‏ها خوب فهميده‏اند که مردم حاضر نيستند ارزش‌هاي عزيز اسلامي و انقلابي را با چيزي معامله کنند.۷/۹/۶۹
بدانيد که دشمن از پايبندي مردم به انقلاب و از حضور آن‏ها در صحنه‏هاي انقلاب مي‏ترسد. حضور شما در صحنه‏هاي انقلاب و هوشياري و آمادگي‌تان، دشمن را مأيوس‏ خواهد کرد.۷/۹/۶۹
چراحضور مردم در راهپيمائي مهم است ؟
۲۲ بهمن هر سال، سرنوشتي مشابه پيدا کرده است! سال به سال بر جمعيت حاضر در خيابان ها افزوده مي شود و ديگر دشمن نيز اميدي به اين ندارد که ۲۲ بهمني از راه برسد که حضور مردم در خيابان‌ها کم‌تر از سال قبل باشد تا بتواند بر آن مبنا، تحليل ها و تفسيرهاي مختلفي ارائه کند.
اين مسئله البته براي ما که داخل ايران به سر مي‌بريم و بارها و بارها از نزديک اين جمعيت عظيم را، آن هم نه فقط در۲۲ بهمن، که در ۹ دي ۸۸ ديده ايم، حالتي «کليشه اي» پيدا کرده است، گويا ما نيز غير از ديدن چنين جمعيتي در هر سال، انتظار ديگري نداريم و برايمان «عادي» شده که عليرغم تمام مشکلات داخلي و خارجي، اوضاع معيشتي، اشتباهات بزرگ بعضي دولت‌مردان و … باز هم توده هاي مردم از هر رنگ و لباس و شکل را آماده دفاع از اصل انقلاب ببينيم و شعارهاي مرگ بر ضد ولايت‌فقيه، مرگ بر آمريکا، مرگ بر اسرائيل و … را رساتر از هميشه بشنويم.
جالب آنکه همانگونه که جمهوري اسلامي تنها نظام سياسي در جهان محسوب مي شود که بعد از انقلابش به رفراندوم گذاشته شد و بيش از ۹۸درصد مردم به آن رأي دادند، همچنان تنها نظام سياسي در جهان محسوب مي شود که جشن سالگرد انقلاب خود را با حضور توده هاي مردمش جشن مي گيرد، دقيقا خلاف جشن سالگرد انقلاب هاي ديگر در سراسر جهان که نهايتا با حضور جمعي از نظاميان و رژه آن‌ها و تعداد محدودي از مقامات لشگري و کشوري برگزار مي شود، جالب آنکه رهبر معظم انقلاب نيز۳ روز قبل در ۱۹ بهمن در ديدار با فرماندهان ارتش با اشاره به اين مسئله فرمودند: «كدام انقلاب را شما سراغ داريد كه بعد از ده‌ها سال، با حضور مردم در خيابان‌ها و با شعارهاي مستحكم مردم، بزرگداشت براي سالگرد انقلاب گرفته بشود؟ حالا ان‌شاءالله روز بيست و دوم بهمن خواهيد ديد [ كه‌] ملت ايران باز هم در همه شهرها بااستحكام مي‌آيند و فرياد خواهند زد استحكام خود را و نشان خواهند داد اقتدار ملي را.»
تمام کساني که درک مجملي از شرايط تاريخي عصر حاضر و امکانات و مقدورات صحنه سياست دارند به‌خوبي مي دانند که راهپيمايي بيست و دوم بهمن با چه دشواري‌هايي روبه‌رو است. بسيج يک کشور به گونه‌اي سراسري تنها در شرايطي بسيار خطير که با مرگ زندگي مردم آن پيوند داشته باشد، امکان دارد. تنها در اوضاع احوالي کاملا غيرعادي که در عمر يک نسل تنها يک، دو يا حداکثر سه بار رخ مي دهد مي توان انتظار داشت که چنين بسيجي ممکن شود.
هنگامي که زندگي مسير عادي را طي مي کند و رخدادها صورت تکراري به خود مي‌گيرند، هيچ نيرويي نمي تواند مردم را از زندگي روزمره شان کنده و در مسير چنين بسيجي قرار دهد.
زندگي روزمره انسان‌ها را به خمودگي ، تن آسايي و درگيري در مشغله‌هاي شخصي و لذت هاي انفرادي شان مي کشاند به نحوي که هيچ نيروي عادي نمي تواند قابليت جداسازي آنها از اين وضعيت سخت و مانا را داشته باشد. مشکلاتي که از ناحيه امکانات و ظرفيت هاي سياسي پيشاروي بسيج هايي همچون حضور ملي يک کشور در بيست و دوم بهمن ماه قرار دارد به‌واسطه شرايط تاريخي عصر حاضر- که ما نيز کما بيش متأثر از آنيم- دو چندان مي‌گردد.

نویسنده : حميدرضا ترقي |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.