فرآیند اخذ وام در برنامه هفتم توسعه تسهیل می‌شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 88805
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 25 تیر 1402 - 6:21 |
محمد رشیدی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی:

فرآیند اخذ وام در برنامه هفتم توسعه تسهیل می‌شود

محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: به منظور بررسی برنامه هفتم، کمیته‌های مختلفی شکل گرفت و از ابتدای امر کلیات بررسی شد؛ خوشبختانه کلیات با مجموع نظرات موافق و مخالف رأی آورد و اکنون به جمع‌بندی نهایی رسیده است. 
فرآیند اخذ وام در برنامه هفتم توسعه تسهیل می‌شود

محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: به منظور بررسی برنامه هفتم، کمیته‌های مختلفی شکل گرفت و از ابتدای امر کلیات بررسی شد؛ خوشبختانه کلیات با مجموع نظرات موافق و مخالف رأی آورد و اکنون به جمع‌بندی نهایی رسیده است. 
وی افزود: اکنون کلیات لایحه هفتم برنامه توسعه از سوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی رأی آور‌ده است. پس از تصویب کلیات، موضوعات مختلف از سوی کمیته‌ها موردبررسی قرار گرفت و متن لایحه از سوی اعضای حاضر در کمیته‌ها به جد واکاوی شد و پیشنهاداتی دراین‌باره نیز ارائه گشت. 
رشیدی با اشاره به بهره‌مندی از نظرات نخبگان در فرآیند بررسی برنامه هفتم تصریح کرد: مجموع پیشنهاداتی که نخبگان به مجلس شورای اسلامی رسانده بودند، در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه موردتوجه قرار گرفت و به آن‌ها پرداخته شد؛ این پیشنهادات در متون برنامه دخالت داده شد و مورد اصلاح قرارگرفته است. 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: حاصل فعالیت کمیته‌های شکل‌گرفته، اصلاح لایحه برنامه هفتم توسعه با افزودن پیشنهادات و اصلاح برخی از موارد موردتوجه نمایندگان و نخبگان می‌باشد. 
نماینده مردم کرمانشاه بابیان اینکه فعالیت کمیته‌های مربوطه همچنان ادامه دارد، متذکر شد: دستگاه‌ها‌ و وزارتخانه‌ها پیشنهاداتی داشتند که همگی در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه موردتوجه قرارگرفته است. شایان‌ذکر است تا بگوییم که روند بررسی همچنان ادامه دارد و به پایان نرسیده؛ برخی کمیته‌ها همواره درحال واکاوی و تکمیل اصلاحات می‌باشند. پس از اصلاح موارد مطرح‌شده در کمیته‌ها، موضوع در کمیسیون مطرح و مورد رأی‌گیری اعضا قرار خواهد گرفت.  عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درتشریح اضافه شدن سهام، اموال، زمین‌های مزروعی و دارایی‌ها به وثایق بانکی برای تسهیل فرآیند اخذ وام درجریان بررسی برنامه هفتم توسعه متذکر شد: یکی از مواردی که به جد در کمیته بانکی برنامه هفتم مطرح شد؛ اصلاح نظام بانکی کشور و موضوعاتی همچون ناترازی بانک‌ها بود. متأسفانه ناترازی‌های بانکی وجود دارد که می‌بایست موردبررسی قرار گیرند و حل شوند. 
وی با تأکید بر ضرورت تسهیل روند دریافت وام برای افراد متقاضی یادآور شد: پرداخت تسهیلات، اعطای وام به تولیدکنندگان و آحاد جامعه و حذف شرایط سخت دریافت و پرداخت یکی از موارد مطرح‌شده و موردبررسی کمیسیون تلفیق می‌باشد چراکه شرایط سخت دریافت وام موجب دردسر بسیار تسهیلات گیرنده می‌شد.
رشیدی با تأکید بر ایجاد شرایط آسان برای تسهیلات گیرنده همچنین ادامه داد: کمیسیون تلفیق درتلاش است تا درجریان برنامه هفتم فرآیند اخذ وام تسهیل گردد و با حداکثر بهره‌مندی به دست فرد متقاضی برسد. 
او در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: اضافه شدن سهام، اموال، زمین‌های مزروعی و دارایی‌ها به وثایق بانکی برای تسهیل فرآیند اخذ وام درجریان بررسی برنامه هفتم توسعه ازجمله موارد مطرح و در دستورکار است. گفتنی است که یکایک این عوامل نیازمند آیین‌نامه اجرایی می‌باشند. مادامی که آیین‌نامه این موضوعات مطرح گردد، جزئیات بیش‌تر دراین‌باره منتشر و عنوان خواهد شد.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای فرآیند اخذ وام در برنامه هفتم توسعه تسهیل می‌شود بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.