عوارض هایفوتراپی: آیا هایفوتراپی خطرناک است؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 65880
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ |

عوارض هایفوتراپی: آیا هایفوتراپی خطرناک است؟

هایفوتراپی یک روش غیر تهاجمی مبتنی بر امواج فراصوت متمرکز با شدت بالاست که برای جوانسازی و لیفت پوست و همچنین کاهش چین و چروک پوستی استفاده می شود. هایفوتراپی روش درمانی بسیار سریع و موثری است که نواحی خاصی از صورت و گردن را بمنظور جوانسازی پوست مورد هدف قرار می دهد و ماندگاری و دوام نتایج حاصل از این روش درمانی ۱ الی ۲ سال گزارش شده است.
عوارض هایفوتراپی: آیا هایفوتراپی خطرناک است؟

هایفوتراپی یک روش غیر تهاجمی مبتنی بر امواج فراصوت متمرکز با شدت بالاست که برای جوانسازی و لیفت پوست و همچنین کاهش چین و چروک پوستی استفاده می شود. هایفوتراپی روش درمانی بسیار سریع و موثری است که نواحی خاصی از صورت و گردن را بمنظور جوانسازی پوست مورد هدف قرار می دهد و ماندگاری و دوام نتایج حاصل از این روش درمانی ۱ الی ۲ سال گزارش شده است. «هایفوتراپی و لیفت صورت در یک جلسه کامل می‌شود. البته تعداد جلسات به واکنش بدن به درمان و زمان فرایند تولید کلاژن بستگی دارد. »

با اینکه هایفوتراپی یک روش بسیار ایمن برای لیفت و جوانسازی پوست صورت است اما هیچ روش درمانی کاملا بی عیب نبوده و حتی در هایفوتراپی نیز باید قبل از دریافت این درمان، از برخی عوارض جانبی احتمالی این روش آگاه باشید.

عوارض جانبی هایفوتراپی

درد

هایفوتراپی معمولا بدون درد است و بیمار تنها حس گزگز یا حرارت خفیفی را بروی پوست خود حس میکند. این احساس گزگز و حرارح خفیف تنها در طول درمان و حین اعمال هایفوتراپی حس میشود و پس از اتمام درمان دیگر چنین حسی نخواهد بود. برخی از بیماران درد و ناراحتی بسیار جزئی حین دریافت هایفوتراپی حس میکنند که هر دوی این موارد گذرا بوده و این روش درمانی نتایج فوق‌العاده‌ای در پایان خواهد داشت. با اینکه این امر بسیار غیر محتمل و نادر است و اکثریت بیماران درد خفیف را بخوبی تحمل میکنند، اما بعضی از مراجعه کنندگان درد بیشتری حس میکنند که در چنین مواردی نیز پزشک متخصص پوست و زیبایی با اعمال کرم بی حسی موضعی یا با داروی مسکن به آنها کمک می کند.

لکه‌های پوستی

بر اساس نتایج منتشر شده از یک تحقیق که میزان اثربخشی هایفوتراپی در آن مطالعه میشد، شایع‌ترین عارضه جانبی گزارش شده توسط بیماران، ایجاد لکه‌های پوستی است. گاها پوست برخی از نواحی تحت درمان بویژه اگر پوست بیمار حساس باشد، ممکن است دچار قرمزی و لکه‌های پوستی شود. با این حال، این عارضه جانبی نیز دائمی نبوده و تا چند ساعت پس از درمان از بین خواهد رفت. متخصص پوست نیز کرم‌های پوستی را برای تسریع روند بهبودی این مورد به بیمار ارائه می دهد که برطرف شدن چنین عوارض جانبی را تسهیل می کنند.

تورم

التهاب و تورم پوست از جمله عوارض جانبی نادر هایفوتراپی است اما از آنجایی که حساسیت پوست هر فردی با دیگری متفاوت است، ممکن است برخی از افراد بعد از هایفوتراپی دچار تورم و التهاب پوست شوند. این تورم در عرض چند روز برطرف خواهد شد و شما میتوانید از نتایج درخشان این درمان در جوانسازی پوست خود لذت ببرید. پزشک متخصص پوست حتما شما را در طول جلسه مشاوره از تمامی مزایا و عوارض جانبی این درمان آگاه خواهد کرد.

بی حسی

امواج فراصوت ساطع شده در هایفوتراپی به عمیق‌ترین لایه‌های پوستی نفوذ میکنند و میتوانند حتی عمیق‌ترین چین و چروک‌ها را نیز از بین ببرند. هایفوتراپی از فناوری نوین و جدیدی استفاده می کند که بر خلاف سایر درمان‌های تهاجمی قادر است به لایه اِسمس (SMAS) پوست که پوست رابه اندام‌ها وعضلات متصل میکند، نفوذ کند. این دقیقا همان لایه‌ای است که در جراحی لیفت پوست، لیفت شده و پوست کشیده می شود. اما بر خلاف جراحی لیفت پوست، هزینه قابل پرداخت برای هایفوتراپی کمتر بوده و نیازی به دوره نقاهت نیز ندارد. از آنجایی که هایفوتراپی به عمیق‌ترین لایه‌های پوستی نفوذ میکند، گاها ممکن است باعث آسیب جزئی شده و منجر به بی حسی شود.

احساس گزگز نیز اکثرا در نواحی حساسی مانند اطراف چشم‌ها و لب رخ میدهد. اکثریت مواردی که فرد دچار بی حسی ناشی از هایفوتراپی شده نیز در عرض ۲ هفته بدون مداخله و درمان پزشکی کاملا برطرف شده است. عوارض جانبی ناشی از هایفوتراپی نادر بوده و تمامی این موارد در جلسه مشاوره بطور کامل برای شما تشریح خواهند شد.

هایپرپیگمانتاسیون (تغییر رنگ و تیرگی پوست)

با اینکه این عارضه بسیار نادر و غیر محتمل است اما دائمی بوده و میتواند برای همیشه منجر به تغییر رنگ پوست و تیره تر شدن آن شود. این عارضه در پی حرارت ۴۵ تا ۶۵ درجه تولید شده توسط دستگاه هایفوتراپی رخ میدهد. به همین منظور متخصص پوست تمامی این موارد را در جلسه مشاوره با شما در میان گذاشته و برای درمان، ابتدا به روش تست پچ این درمان را بروی پوست شما آزمایش میکند تا مطمئن شود هایفوتراپی آسیبی به پوست شما نمی رساند.

بی تاثیر بودن درمان

گاها برخی از افرادی که هایفوتراپی دریافت میکنند، هیچگونه تغییر مثبت یا حتی عوارض جانبی از این درمان دریافت نمیکنند. با اینکه آسیب ندیدن پوست آنها در طول این درمان نکته مثبتی است اما این امر برای فردی که میخواهد پوستی بدون چین و چروک و سفت داشته باشد تا حدودی ناامید کننده است. در ۱۰ درصد موارد، بیماران هیچگونه تغییری در پوست خود مشاهده نمیکنند. نتایج از فردی به فرد دیگر متغیر است و گاها دریافت هایفوتراپی تنها موجب تحریک کلاژن‌سازی در لایه‌های عمیق میشود که این امر تأثیر قابل مشاهده‌ای بر سطح خارجی پوست ندارد.

آیا هایفوتراپی خطرناک است؟

هایفوتراپی خطر یا ضرر جدی ندارد. علاوه بر این، هایفوتراپی از ایمنی بالایی برخوردار بوده و نتایج مثبت این درمان نیز غیر قابل انکار است. پس از درمان تنها ممکن است چند عارضه جانبی خفیف داشته باشید که تمامی این موارد بطور کامل پس از چند روز برطرف خواهند شد. هر روش درمانی بویژه روش‌های درمانی مورد استفاده برای جوانسازی پوست با برخی از عوارض جانبی و نکات منفی همراه است. با این حال، هایفوتراپی یکی از روش‌های مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است که برای جوانسازی و لیفت پوست استفاده میشود. عوارض جانبی دائمی این روش به شدت نادر و غیر محتمل و عوارض جانبی جزئی ناشی از این روش نیز علاوه بر نادر بودن، در عرض ۱ الی ۲ هفته کاملا برطرف میشوند. با در نظر گرفتن احتمال بروز برخی عوارض جانبی جزئی، هایفوتراپی بهترین راه حل برای جوانسازی پوست است.

کاندیدای مناسب درمان ایمن و بی خطر با هایفوتراپی

تقریبا هر فردی میتواند هایفوتراپی دریافت کند اما برخی از افراد به دلیل ماهیت این درمان، تحت برخی از شرایط کاندیدای مناسبی برای این درمان نیستند. هیچ مانعی از حیث جنسیتی، نوع پوست یا سن برای دریافت این درمان وجود ندارد و افرادی که علائم مشهود پیری پوست دارند میتوانند از دوام نتایج فوق‌العاده هایفوتراپی که موجب جوانسازی آنها به مدت چندسال می شود، بهره‌مند شوند.

افرادی که در ناحیه مد نظر برای درمان دچار عفونت پوستی فعال باشند یا زخم باز و جوش صورت داشته باشند نمیتوانند هایفوتراپی دریافت کنند. همچنین، زنان باردار و افرادی که ضربان ساز مصنوعی قلب (پیس میکر) یا سایر ایمپلنت‌های الکترونیکی در بدن خود داشته باشند نیز نمیتوانند تحت هایفوتراپی قرار بگیرند. افراد سیگاری و افرادی که آسیب پوستی شدید ناشی از نور خورشید دارند نیز نتایج چندان ایده‌آلی از این درمان نخواهند کرفت.

چنانچه بدلیل ابتلا به هرگونه بیماری، پوست و بطور کلی بدن شما در یک بازه زمانی معین قادر به التیام و ترمیم خود نباشد، احتمالا هایفوتراپی روش درمانی موثر و کارآمدی برای شما نباشد. چرا که برای دریافت بهترین نتایج از هایفوتراپی، پوست فرد باید توان ترمیم و بازسازی طبیعی خود را دارا باشد.

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.