عنوان : مزایای استفاده از لیبل پشت چسب دار - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 65119
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹ |

عنوان : مزایای استفاده از لیبل پشت چسب دار

حتماً شما هم در خرید محصولات، به خصوص کالاهای تولیدی متوجه لیبل‌هایی که پشت آن چسبانده شده و اطلاعاتی روی آن است شده‌اید. ممکن است از کنار آن ساده گذشته باشید، اما باید بدانید که در شناخت برندی که خریداری کرده‌اید، بسیار مؤثرند.
عنوان : مزایای استفاده از لیبل پشت چسب دار

لیبل پشت چسب‌ دار

حتماً شما هم در خرید محصولات، به خصوص کالاهای تولیدی متوجه لیبل‌هایی که پشت آن چسبانده شده و اطلاعاتی روی آن است شده‌اید. ممکن است از کنار آن ساده گذشته باشید، اما باید بدانید که در شناخت برندی که خریداری کرده‌اید، بسیار مؤثرند. این لیبل‌ها به نوعی نشان محصولند و آن تولیدکننده‌ای که در انتخاب آن‌ها دقت به خرج دهد، نتیجهٔ بهتری در شناساندن محصولش خواهد داشت. در این مقاله می‌خواهیم شما را با لیبل‌ پشت چسب‌دار به صورت کامل و جامع آشنا کنیم.

لیبل پشت چسب دار چیست؟

همان‌طور که از نام لیبل پشت چسب‌دار مشخص است، برچسب‌ها یا لیبل‌ها به وسیلهٔ چسبی که پشت آن‌هاست و با کمی فشاری روی سطوح مختلف می‌چسبند. به همین دلیل از آن‌ها به عنوان وسیله‌ای جهت نشانه‌گذاری سطوح و محصولات مختلف، به صورت گسترده استفاده می‌شود. این برچسب‌ها تنها حساس به فشار هستند و به دیگر ابزار اتصال‌دهنده مانند چسب، گیره یا سنجاق برای اتصال آن‌ نیاز نیست. لازم به ذکر است که برای فعال شدن آن‌ها، از گرما یا مایعات نیز بی‌نیاز هستید.

ممکن است به این مزیت خیلی عجیب و مهم نباشد، اما در حقیقت این موضوع می‌تواند تفاوت بسیار بزرگی در نحوهٔ مدیریت و پیش‌برد کارها ایجاد کند.

لیبل‌ها ابزاری هستند که جهت افزایش عمومی بهره‌وری به کار می‌روند.

مزایای استفاده از لیبل پشت چسب دار

لیبل پشت چسبدار

  • تطبیق‌پذیری و انعطاف

ممکن است شما نیز از آن دسته باشید که فکر می‌کنند لیبل‌ پشت چسب‌دار، برچسب‌ ساده‌ای است که کسب و کارهای مختلف برای نشانه‌گذاری محصولاتشان از آن استفاده می‌کنند. اما نظرتان تغییر می‌کند وقتی بدانید که این برچسب‌ها کاربردهای دیگری نیز دارند. شما می‌توانید بر لیبل‌ها اطلاعات مهم محصولتان مانند قیمت فروش، بارکدها، و تاریخ انقضا را ثبت کنید. هم‌چنین می‌توانید جهت متمایز کردن محصولتان، پیام‌های سفارشی‌ای برای مشتریان بر این لیبل‌ها طراحی کنید.

  • قیمت مقرون به صرفه

به صورت کلی قیمت لیبل‌ پشت چسب‌دار بسیار مناسب است. اما خرید لیبل‌ها به صورت عمده باعث می‌شود در کارتان صرفه‌جویی بیشتری به وجود بیاید. شما می‌توانید با توجه به کارکردها و نیاز مخصوص خود، لیبل‌ها را به صورت رول یا شیت تهیه کنید. اگر شما با آسانی استفاده از این لیبل‌ها را روی محصولاتتان به خوبی آشنا باشید، باید بدانید که این محصول به چه میزانی هزینه‌های مرتبط با نیروی انسانی را می‌تواند  کاهش دهد. درست است که آن‌ها باید با دست روی سطوح چسبانده شوند، اما وقتی از لیبل‌هایی که پشتشان چسب دارند استفاده می‌شود، فرآیند به طور قابل ملاحظه‌ای ساده‌‌تر می‌شود. هم‌چنین استفاده از آن، زمان کمتری نسبت به گذشته خواهد برد. به این دلیل که جهت چاپ روی لیبل‌ها، از چاپگرهای مخصوص لیبل که به آن لیبل پرینتر گفته می‌شود، با سرعت بسیار بالا و همچنین اتصال نرم‌افزارهای فروشگاهی، انبارداری یا اتوماسیون کمک گرفته می‌شود. با این کار هم در زمان صرفه‌جویی می‌شود و هم دقت امور به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

  • موجود بودن لیبل پشت چسب‌دار در رنگ‌ها، شکل‌ها و ابعاد مختلف

یکی از مزیت‌های این نوع لیبل این است که حتی اگر محصول تولیدی، شکل موزونی نداشته باشد و از طراحی خاص و عجیبی برخوردار باشد، این لیبل‌ها می‌توانند به شکلی تولید و چاپ شوند که کاملاً با شکل کالای شما هماهنگ شوند. ضمن اینکه مشتریان این لیبل می‌توانند رنگ‌های مورد استفاده در نوشته‌ها، طرح و حتی خود لیبل را خودشان انتخاب کنند. این ترتیب مطمئن می‌شوند که لیبل مورد نظر، هویت و شناسهٔ برند را آن‌طور که مایلند نشان می‌دهد.

لیبل‌ها همچنین در ابعاد متفاوتی تولید و عرضه می‌شوند و امکان سفارشی‌سازی آن‌ها با توجه به محصول وجود دارد.

  • دامنهٔ گستردهٔ کاربردهای لیبل پشت چسب‌دار

همان‌طور که پیش‌تر هم بیان شد، این لیبل‌ها فقط یک برچسب ساده نیستند. آن‌ها گزینه‌ای قابل اطمینان برای نشان‌گذاری یا اصطلاحاً لیبلینگ در همهٔ تولیدی‌ها و صنایع هستند، چون آن‌ها را می‌توان جهت طیف گسترده‌ای از اهداف مورد استفاده قرار داد.

با استفاده از چاپ رنگی روی لیبل‌ پشت چسب‌دار می‌شود لیبل‌هایی ساخت که به بهترین شکل ممکن، خواسته‌ها و نیازهای واقعی مرتبط را برطرف کند. برای مثال می‌توانیم لیبل‌هایی را نام ببریم که به صورت فراگیر بر روی بطری یا شیشهٔ محصولات صنایع غذایی به کار می‌روند. این برچسب‌ها حتی زمانی که محصولات را در یخچال و فریزر نگهداری می‌کنند، از ریخت نمی‌افتند و از بین نمی‌روند.

بنابر این بی‌آنکه در نظر بگیریم در کدام بخش از صنایع و بازار فعالیت می‌کنید، شما حتماً نیاز خود به چاپ لیبل پشت چسب‌دار را احساس می‌کنید.‌

شما با سفارش لیبل‌ پشت چسب‌دار با یک طرح خلاق و مطابق با محصولتان، خود را میان مصرف‌کنندگان مطرح می‌سازید.

در بر چه سطوحی می‌ توان از لیبل پشت چسب دار استفاده کرد؟

لیبل را می‌توانید به روی شیشه، پلی‌استر، استیل، چوب و حتی فوم، لاستیک یا پارچه بچسبانید. البته باید توجه داشته باشید که ویژگی‌های این سطوح، در انتخاب یک برچسب مناسب نقش مهمی ایفا می‌کند. نرم یا خشن‌بودن، صاف یا منحنی‌بودن، خشک یا مرطوب بودن سطوح و عللی از این دست خصوصیات مهمی هستند که باید حتماً پیش از تصمیم به سفارش لیبل پشت چسب‌دار باید در نظر داشته باشید.

لایهٔ اصلی تشکیل‌دهنده و مواد مورد استفاده، یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب لیبل است. ممکن است نیاز به چسبی خیلی قوی باشد تا بتواند یک پلاک فلزی را نگه دارد یا بتواند روی یک پلاستیک منعطف بچسبد.

باید به این مورد توجه داشت که لیبل کجا و به چه منظوری قرار است مورد استفاده واقع شود. مثلاً  برچسب روی اموال سازمانی یا برچسب گارانتی محصولات یا یک برچسب شفاف بر کالاها، هر کدام ساختار مواد متفاوتی دارند. این ساختار مواد متفاوت باعث تفاوت در کاربرد و قیمت لیبل پشت چسب‌دار می‌شود.

یک اشتباه رایج در خرید لیبل پشت چسب دار

 وقتی برای خرید، نمونه‌های مختلف لیبل‌ها را در کنار هم بررسی می‌کنید، ممکن است به نظرتان یک لیبل نسبت به مابقی لیبل‌ها چسبندگی بهتری داشته باشد و آن انتخابتان باشد. باید توجه کنید که درست است که چسبندگی یک معیار مهم است، اما تنها معیار انتخاب نیست.

همان‌طور که لیبل در مرحلهٔ نخست روی سطح بهتر می‌نشیند، سایر جنبه‌های چسب آن لیبل ممکن است ضعیف باشد. مثلاً قابلیت برش آسان لیبل، پایداری شیمیایی، حفظ چسبندگی حتی پس از جدا شدن از سطح، و پیوستگی ایجاد شده پس از اعمال فشار.

بنابر این باید توجه داشت که فریب چسب غیرضروری موجود بر لیبل که در عمل کارآیی ندارد را نخورید.

حتی ممکن است زمانی که شما برچسب‌ها را بر محصولات فشار می‌دهید، چسب اضافه از کناره‌های لیبل پشت چسب‌دار (https://ariyaroll.ir/لیبل-پشت-چسبدار) بیرون بزند و کار شما را نامرتب سازد.

 تولیدکنندگان و صنعت‌گران هر کدام به نحوی نیازمند لیبل برای محصولاتشان می‌شوند. این کار هم برای اطلاعات مصرف‌کنندگان و هم شناخت خودشان ضروری است. اما برای چاپ لیبل پشت چسب‌دار خوب و مناسب کارشان، باید به مراکز معتبری مراجعه کنند تا هم از کیفیت خوب و قیمت مناسب برخوردار شوند.

آدرس : تهران – کیلومتر ۸ جاده قدیم کرج – خیابان خلیج فارس جنوبی – خیابان المهدی – ابتدای شهرک مفید – بن بست لاله ۴ – پلاک ۹

تلفن : ۶۶۱۸۳۸۳۴ (۰۲۱) – ۶۶۲۶۴۳۲۳ (۰۲۱)

ایمیل : ariya.roll@yahoo.com

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.