عملیات تروریستی در مکان‌های مذهبی آرامش روانی مردم را هدف قرار می‌دهد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 90244
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 28 مرداد 1402 - 6:50 |
عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان:

عملیات تروریستی در مکان‌های مذهبی آرامش روانی مردم را هدف قرار می‌دهد

عبدالعلی رحیمی مظفری، نماینده مردم سروستان در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در حرم حضرت شاهچراغ (ع)  اظهارکرد: اتفاقاتی که در شاهچراغ و حرم‌های مشابه صورت می‌گیرد، تنها یک حادثه تروریستی نیست چراکه اگر قصد بانیان اینگونه حوادث ترور و ایجاد ناامنی می‌باشد، مکان‌های شلوغ اما با پوشش امنیتی کمتر را انتخاب می‌کردند.
عملیات تروریستی در مکان‌های مذهبی آرامش روانی مردم را هدف قرار می‌دهد

عبدالعلی رحیمی مظفری، نماینده مردم سروستان در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در حرم حضرت شاهچراغ (ع) اظهارکرد: اتفاقاتی که در شاهچراغ و حرم‌های مشابه صورت می‌گیرد، تنها یک حادثه تروریستی نیست چراکه اگر قصد بانیان اینگونه حوادث ترور و ایجاد ناامنی می‌باشد، مکان‌های شلوغ اما با پوشش امنیتی کمتر را انتخاب می‌کردند.

او با بیان اینکه کوشش دشمن ایجاد ناامنی درکشور است، تاکید داشت: مادامی که حادثه شاهچراغ را مورد بررسی قرار می‌د‌هیم، چندین نکته در کنار یک‌دیگر مطرح می‌شوند؛ نخست ناامنی در مکان‌هایی است که پوشش امنیتی بالایی دارند و چنین رویکردی حاکی از یک گستاخی تمام عیار است.

وی با تاکید براینکه حوادث تروریستی در امکان مذهبی برای سلب آرامش مردم است، می‌افزاید: نکته دیگر این است که حرم‌های اهل بیت و امام‌زاده‌های کشور مکانی امن تلقی می‌گردند و مردم در سخت‌ترین شرایط‌ها به این مکان‌ها پناه می‌برند؛ بسیاری در مریضی، بلا و گرفتاری به حرم‌های اهل بیت و امام‌زاده‌های کشور می‌روند تا آرامش کسب کنند. مادامی که تروریست‌ها و بانیان‌شان مکان‌های مذهبی را هدف قرار می‌دهند، هدف‌شان سلب آرامش مردم کشور است و می‌کوشند تا حریم و حرم‌های امن کشور را نا امن کنند. وی افزود: مکان‌های مذهبی، اماکن مقدس کشور می‌باشد.

بنابراین این افراد علاوه بر آنکه دست به ترور می‌زنند، هتک حرمت نیز می‌کنند و با جسارت خود، بی احترامی عظیمی را اعمال می‌دارند. رحیمی مظفری تصریح کرد: به طورحتم مادامی که اقدام ترویستی در مکانی مذهبی صورت می‌گیرد، انگیزه بسیار پلیدی در پشت پرده آن وجود دارد. این انگیزه‌ها به طورکل بر مبنای برهم خوردن آرامش و امنیت است که با گستاخی و هتک حرمت نیز درآمیخته شده است.

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم برخورد جدی با تمام عاملان، بانیان و حامیان همچنین خاطرنشان کرد: باید نسبت به افراد تروریست و تمامی کسانی که دستی در این ماجرا داشتند، برخورد جدی و قاطعانه صورت بگیرد.او با اشاره نسبت به افزایش تعداد بازداشت‌شدگان مرتبط با این حادثه به ۱۰ تن، متذکر شد: نیروهای امنیتی کشور به هیچ عنوان نباید کوتاهی کنند و می‌بایست اقدامی قاطعانه را در دستورکار قرار دهند چراکه انگیزه موجود در پشت پرده این دست اقدامات، برای‌مان حیاتی است. وی در پایان این گفت‌وگو با تاکید بر ضرورت اقدام و برخورد جدی با بانیان حادثه شاهچراغ گفت: نباید از  برخورد کوتاهی کرد چراکه این افراد سعی در ناامنی مکان امن کشور داشته‌اند و به اعتقاد و ارزش‌های کشور هتک حرمت کردند. بی‌شک نیروهای امنیتی و قضائی کشور نیز چنین دیدگاهی خواهند داشت و برخورد انتقام جویانه را در دستورکار قرار خواهند داد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای عملیات تروریستی در مکان‌های مذهبی آرامش روانی مردم را هدف قرار می‌دهد بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.